Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nacieki na przodzie maski silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Spójrzcie na swoje megane III od przodu. Zwróćcie uwagę czy po prawej stronie znaku "renault" (patrząc na na przód samochodu) widzicie na samym rogu maski coś w rodzaju nacieku, sopelka? Daje się to wyrażnie zobaczyć i wyczuć. Po drugiej stronie znaku czegoś takiego nie ma (właściwie jest równo). Ja u siebie coś takiego zobaczyłem. Z poczatku myślałem, że to po prostu naciek lakieru bezbarwnego. Ponadto przy zamykaniu maski to "coś" dotykało zderzaka i zrobiło w nim maleńką kropkę. Jak się temu przyjrzałem bliżej (przyznam, że użyłem lupy) to doszedłem do wniosku, że to jest podgiecie, zgrubienie blachy! Ponieważ często przejeżdżam koło salonu Renault zacząłem dokładnie oglądać stojące tam meganki III. I zauważyłem, że każda to ma na masce! Jedne bardziej widoczne inne mniej. Mimo że mój "niby naciek" wydawał mi się spory to stwierdziłem, że mieści się raczej w dolnych granicach. W skrajnym wypadku w jednym coupe było to tak duże jak stalaktyt jaskiniowy! Poszedłem sobie do serwisu blacharskiego, aby coś się dowiedzieć. Pan był tam od razu zorientowany w temacie. Powiedział, że taka jest konstrukcja fabryczna maski (co właściwie moje obserwacje potwierdziły) i krótko stwierdził, że jak chcę to mogą mi to zeszlifować i polakierować maskę w ramach gwarancji. Mówił, że rzeczywiście w skrajnych wypadkach po wielokrotnym zamykaniu maski w zderzaku może zrobić się wyraźnie wgłębienie. Oczywiście żadne szlifowanie i ponowne lakierowanie mi nie w smak. W niczym to nie przezkadza, trzeba tylko uważać przy zamykaniu maski, żeby lakier nie odszczypał się na zewnatrz krawędzi. Pan w ASO zapewnił mnie, że rdzy nie ma co się obawiać. W zasadzie w to wierzę, bo renówka ma jednak dobre zabezpieczenie blach. Przyznam, że bardziej bym się bał po szlifowaniu tego. Trudno, trzeba będzie to polubić i z tym żyć. Maznę tylko pędzelkiem od spodu i bedę chyba przy zamykaniu maski podkładał w tym miejscu chusteczkę do nosa. Kurczę, sam się z tego śmieję. Ale swoją drogą technolodzy w Renault powinni się za to wziąć.

A jak u Was? Widzieliście to? Pewnie niektórzy z Was dopiero teraz? A może już komuś serwis usuwał to zgrubienie? Niech napisze o tym. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest właśnie to. No tak, u ciebie już lakier odprysnął na krawędzi. Napisz jak już ci to poprawią. Czy dają jakiś papier na potwierdzenie, czy tylko wpisują naprawę lakierniczą w komputer? No bo już nie ma specjanej książki gwarancyjnej i książki przeglądów. A jednak chyba warto mieć choćby kopię zlecenia z ASO dla potomnych.

Dodam jeszcze, że mi w ASO powiedzieli, że na moje życzenie mogą tylko ściąć to zgrubienie i zrobić zaprawkę, ale wtedy to moje ryzyko, bo później jakby coś zaczęło się dziać to nie uznają gwarancji! Dowiedziałem się też, że nawet jak zamawiają nowe maski to przychodzą z takim felerem.

 

[ Dodano: 2011-04-22, 21:41 ]

miałem identycznie z obu stron znaczka Renault (plus dwie kropki na zderzaku) z tym że u mnie już odpadł lakier - jestem umówinony na poprawki po świętach

Jak widzę tylko życzliwy Athlon64x4 miał odwagę przyznać się do tego, że ma tę przypadłość. A naprawdę nie lekceważcie tego! Jest to ewidentna wada w procesie technologicznym - chyba wyższość wyglądu nad możliwością wykonania. I macie ją wszyscy, mniej lub bardziej widoczną. :-( To rzeczywiście powoduje wytarcie lakieru i może prowadzić do jego odprysku. Bądźcie czujni i obserwujcie - gwarancja na to jest dłuższa niż standardowe 2 lata. I wie o tym producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to cała powłoka lakiernicza meganki jest g... warta. U mnie caly lewy błotnik na rantach wygląda jakby go malował mój syn. Sąsiad ma megankę kombiaka i on ma nacieki na prawym przednim błotniku. Także z tego co piszecie to wygląda że proces malowania w fabryce delikatnie kuleje. Póki co, mi to nie przeszkadza bo nacieki są w grunicie rzeczy w ciężko widocznych miejscach. Zgłosiłem to do ASO żeby mieć tylko kwitek w przyszłości jak będę autko sprzedawał. Grubość powłoki lakierniczej i odcień wszędzie się zgadza więc nie ma mowy o jakimś nieplanowanym malowaniu. Zwyczajnie na rantach jest partacko lakier wykończony i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!