Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z mocą, obrotami i przyspieszeniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i życzę przy okazji wesołych świąt;)

 

Mam pewien problem z Renówką mojej mamuśki...

Po dłuższym postoju(prawie 1,5 roku) trafiła do mechanika, gdzie musieli zrobić kapitalke silnika. Wszystko pięknie ładnie, gdyby nie to, że zbiera się gorzej niż maluch(wstyd po prostu) i do tego kończą się jej obroty na 3,5tysiąca...

Obstawiam na turbinę(przyspieszenie) oraz zapchany katalizator(obroty), ale jednak jeżeli ktoś miał podobnie i jednak jest to coś innego to bardzo prosiłbym o pomoc, bo nie ukrywam, że sił mi brak do niej...

 

Pozdrawiam i udanego poniedziałku życzę:-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F8Q to stary motor i na początek warto się zainteresować stanem pompy wtryskowej.

Jest tam dość prosta pompa Lucasa i warto sprawdzić, czy jest dobrze ustawiona.

Możliwe też, że booster nadaje się do regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie pomyślałem o pompie, ale jednak nie sądzę, aby przez nią działy się takie rzeczy.

No ale, w wolnej chwili zajmę się nią.

Tak a propo booster'a - chyba trochę nie w temacie jestem... Możesz mi Pawel napisać co i jak z tym, będę wdzięczny:)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Booster reguluje dawkę paliwa przy przyśpieszaniu etc.

Uszkodzenie boostera objawia się właśnie brakiem mocy (o ile turbina jest sprawna).

Zerknij na forum Forda, jest tam dość sporo o tym urządzeniu (pompa w 1.8TD jest prawie identyczna z tą z F8Q).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie chcąc tworzyć nowego tematu, opisze swój problem:

- obroty są nierówne (bieg jałowy, "skaczą")

- przy przyspieszaniu spadek mocy

- niebieski dym z rury, przy dodawaniu gazu (dużo dymu)

- wiatrak działa od odpalenia silnika

 

Dodam, że mam silnik 1,9dTi... pomóżcie, auto było holowane z drogi ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo , może też wysypały się pierścienie tłokowe ( dym z rury - palony olej , spadek mocy - brak kompresji , no i falowanie obrotów) Tylko dlaczego wentylator się od razu załącza ? A może rozrząd się przestawił o jeden ząbek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie przyczyną była jakaś kostka elektryczna od przepływomierza. Majster ją poporostu wyjął i auto jeździ już dynamicznie jak wcześniej. Nowa kosztuje ok 900 zł, narazie szukamy używanej. Tylko ze teraz zauważyłem że jak naciskam pedał hamulca to mi się zapala żółta diodka jakbym miał halogeny wlączone.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez siemisiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Trochę mnie nie było tutaj.

W mojej megance problem był tak głupi i banalny, że w sumie sam sobie się nie dziwię, że nie wpadłem na to^^ po prostu inteligentni mechanicy zawleczkę od linki gazu włożyć z prawej strony blokady to oni z lewej i po prostu linka nie otwierała do końca przepustnicy... Nie ukrywam, że się trochę tym zirytowałem.

Jednak jest problem świecącej się kontrolki od wtrysku(ten kwadracik żółty po prawej stronie zegarów u góry)... Nie wiem co może to wywoływać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam ponownie i z tym samym autkiem:P

 

Teraz mam trochę inny problem, ale dalej związany z układem paliwowym: nie mogę jej odpalić na zimnym silniki, a gdy to już zrobię to mogę robić za zasłonę dymną<piwko>, bo tyle białego dymu z rury. Ostatnio wymieniłem świece, ale problem wręcz się wzmógł i nie wiem w czym jest wina.

Tak jak rozmawiałem ze znajomym co zna trochę diesla to mówił, że albo wina pompy albo wtrysków.

Kto miał podobny problem? Prosiłbym o małą pomoc, bo nie chcę nic spaprać, a trochę się z nią już męczę...

Miłej majówki;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , podepnę się bo nie chce zakładać nowego tematu , problem mam taki że po wymianie głowicy ( stara była popekana ) i regeneracju turba auto nie chce jechać więcej jak 120 km/h na 1 , 2 i 3 biegu jeszcze mozna powyprzedzac ale jazda w trasie na 4 i 5 to katorga . Mechanicy podejrzewają ze wina leży w tym - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0c476f77f22fcff3.html Moż mi ktoś napisac jak sie nazywa ten zaworek w czerwonym kułeczu ?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez robot1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!