Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z mocą, obrotami i przyspieszeniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i życzę przy okazji wesołych świąt;)

 

Mam pewien problem z Renówką mojej mamuśki...

Po dłuższym postoju(prawie 1,5 roku) trafiła do mechanika, gdzie musieli zrobić kapitalke silnika. Wszystko pięknie ładnie, gdyby nie to, że zbiera się gorzej niż maluch(wstyd po prostu) i do tego kończą się jej obroty na 3,5tysiąca...

Obstawiam na turbinę(przyspieszenie) oraz zapchany katalizator(obroty), ale jednak jeżeli ktoś miał podobnie i jednak jest to coś innego to bardzo prosiłbym o pomoc, bo nie ukrywam, że sił mi brak do niej...

 

Pozdrawiam i udanego poniedziałku życzę:-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F8Q to stary motor i na początek warto się zainteresować stanem pompy wtryskowej.

Jest tam dość prosta pompa Lucasa i warto sprawdzić, czy jest dobrze ustawiona.

Możliwe też, że booster nadaje się do regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie pomyślałem o pompie, ale jednak nie sądzę, aby przez nią działy się takie rzeczy.

No ale, w wolnej chwili zajmę się nią.

Tak a propo booster'a - chyba trochę nie w temacie jestem... Możesz mi Pawel napisać co i jak z tym, będę wdzięczny:)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Booster reguluje dawkę paliwa przy przyśpieszaniu etc.

Uszkodzenie boostera objawia się właśnie brakiem mocy (o ile turbina jest sprawna).

Zerknij na forum Forda, jest tam dość sporo o tym urządzeniu (pompa w 1.8TD jest prawie identyczna z tą z F8Q).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie chcąc tworzyć nowego tematu, opisze swój problem:

- obroty są nierówne (bieg jałowy, "skaczą")

- przy przyspieszaniu spadek mocy

- niebieski dym z rury, przy dodawaniu gazu (dużo dymu)

- wiatrak działa od odpalenia silnika

 

Dodam, że mam silnik 1,9dTi... pomóżcie, auto było holowane z drogi ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo , może też wysypały się pierścienie tłokowe ( dym z rury - palony olej , spadek mocy - brak kompresji , no i falowanie obrotów) Tylko dlaczego wentylator się od razu załącza ? A może rozrząd się przestawił o jeden ząbek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie przyczyną była jakaś kostka elektryczna od przepływomierza. Majster ją poporostu wyjął i auto jeździ już dynamicznie jak wcześniej. Nowa kosztuje ok 900 zł, narazie szukamy używanej. Tylko ze teraz zauważyłem że jak naciskam pedał hamulca to mi się zapala żółta diodka jakbym miał halogeny wlączone.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez siemisiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Trochę mnie nie było tutaj.

W mojej megance problem był tak głupi i banalny, że w sumie sam sobie się nie dziwię, że nie wpadłem na to^^ po prostu inteligentni mechanicy zawleczkę od linki gazu włożyć z prawej strony blokady to oni z lewej i po prostu linka nie otwierała do końca przepustnicy... Nie ukrywam, że się trochę tym zirytowałem.

Jednak jest problem świecącej się kontrolki od wtrysku(ten kwadracik żółty po prawej stronie zegarów u góry)... Nie wiem co może to wywoływać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam ponownie i z tym samym autkiem:P

 

Teraz mam trochę inny problem, ale dalej związany z układem paliwowym: nie mogę jej odpalić na zimnym silniki, a gdy to już zrobię to mogę robić za zasłonę dymną<piwko>, bo tyle białego dymu z rury. Ostatnio wymieniłem świece, ale problem wręcz się wzmógł i nie wiem w czym jest wina.

Tak jak rozmawiałem ze znajomym co zna trochę diesla to mówił, że albo wina pompy albo wtrysków.

Kto miał podobny problem? Prosiłbym o małą pomoc, bo nie chcę nic spaprać, a trochę się z nią już męczę...

Miłej majówki;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , podepnę się bo nie chce zakładać nowego tematu , problem mam taki że po wymianie głowicy ( stara była popekana ) i regeneracju turba auto nie chce jechać więcej jak 120 km/h na 1 , 2 i 3 biegu jeszcze mozna powyprzedzac ale jazda w trasie na 4 i 5 to katorga . Mechanicy podejrzewają ze wina leży w tym - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0c476f77f22fcff3.html Moż mi ktoś napisac jak sie nazywa ten zaworek w czerwonym kułeczu ?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez robot1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!