Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Za wysoka temperatura przechodzenia na gaz :


Sroqraf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od niedawna borykam się z problemem szarpania przy przechodzeniu na gaz do temperatury gazu 56st. Przed zimą miałem 27st i auto bez najmniejszych oporów przechodziło na gaz, już późną jesienią musiałem podnieść temperaturę na 47-50st, robi się ciepło ale instalacja nie chce się włączyć przy temperaturze gazu niższej niż 56st. Próba przejścia na gaz kończy się tak jak w przypadku skończenia się gazu - powrót na benzynę i beep ostrzegawczy. Macie jakieś sugestie?

 

Problem jest irytujący i kosztowny, bo nawet podczas temperatury zewnętrznej ok 20st nagrzewanie gazu chwilę trwa, a to niestety generuje niezłe koszty w moim przypadku. Byłbym wdzięczny za sugestie. Pozdrawiam!

 

Instalacja Stella Power

przebieg od założenia 30tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwości takich problemów jest kilka:

1. Najprostsza. Filtr fazy lotnej. Jeśli zapaćkał się wewnątrz gęstą wydzieliną z nieodparowanego LPG, to dopóki się nie rozgrzeje nie puszcza gazu i ciśnienie w układzie jest zbyt niskie. Instalacja niskie ciśnienie interpretuje jako brak gazu i przełącza na PB.

2. Zabrudzone wtryskiwacze. Na zimno nie mają siły się otwierać. Silnik będzie szarpał, ale raczej sam nie powinien przełączyć się na PB.

3. Teoretycznie może też być wina reduktora, ale to mało prawdopodobne po takim przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr wymieniam co 15tyś km, największy cień niepewności rzucam na wtryskiwacze, chociaż przy tym przebiegu wszystko powinno jeszcze hulać. Muszę wrócić do gazownika, bo koszty jakie ponoszę w związku ze zużyciem PB powoli zjadają oszczędności w cenie LPG. Robię ok 2500 km miesięcznie i zwykle wystarczało 20l w miesiącu - teraz dolewam 15l więcej :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jednak najpierw skontrolował pracę reduktora jakie daje ciśnienie. Jak będzie zanieczyszczony to na zimno może nie dawać stabilnego ciśnienia. Najprościej na przewodzie z reduktora do listwy zamontować manometr o zakresie do 0.4 MPa i zaraz wszystko widać jak na łopacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zimą miałem 27st i auto bez najmniejszych oporów przechodziło na gaz

I bardzo prawdopodobne, że oberwały wtryskiwacze, szczególnie jak nie były najwyższych lotów. Wyższa temp przełączania to nie widzimisię gazowników, tylko właśnie ochrona wtryskiwaczy przed zanieczyszczeniami (cieplejszy gaz lepiej te świństwa wymywa).

Jeśli więc serwisowałeś na bieżąco to najprawdopodobniejsza wydaje się wina wtryskiwaczy, ale tak czy tak warto żeby gazmen na to rzucił okiem (szczególnie, że zawsze może to być coś innego - ja np. miałem przerwany kabelek przy czujniku temp).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie. Po dwóch wizytach w serwisie, temperatura reduktora przy przejściu wynosi 43st. Ustawienie niższej temperatury powoduje zalanie silnika, gaśnięcie i problem z odpaleniem. Teraz wszystko gra, choć nie jestem do końca przekonany, że wszystko działa jak powinno. Obecnie obserwuję pracę instalacji.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!