Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"Niski" tył, czy już czas na belkę ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę o Waszą opinię, czy to już czas na wymianę drążków/belki.

Kilka dni temu jadąc usłyszałem jakby coś strzeliło przy lewym, tylnym kole.

Nie wiem czy tak było wcześniej, bo nie zwracałem uwagi, ale w/w koło ma odległość od błotnika na wysokość jednego palca, natomiast przy prawym bez problemu wchodzą dwa palce :)

Jakie jest Wasze zdanie na ten temat.

Czy mogę tak dalej śmigać.

Jak mogę sprawdzić czy jest wszystko ok.

Na szarpakach w warsztacie diagnostycznym amory wyszły ok.

Belka jest 4 drążkowa.

Ewentualna wymiana drążków - czy mogę podjąć się samemu, czy ciężko je wyjąć, czy ktoś już ro robił samemu w garażowych warunkach?.

 

Fotki pokazują jak to wygląda.

Opony 185/65/15

Lewe koło

post-23096-0-97586000-1305197707_thumb.jpg

Prawe koło

post-23096-0-23255700-1305197714_thumb.jpg

i tył

post-23096-0-32796800-1305197719_thumb.jpg

Edytowane przez Jacek1l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli by belka tylna jest do reperacji to byś słyszał stuki. Zobacz czy nie masz luzów na tylnym wachaczu. Jeśli chodzi o reperację we własnym zakresie to jest to możlwie, ale jest potrzebny specjalny ściągacz. Może się amortyzator urwał przy śrubie moczującej do podwozia i dlatego siedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo czytałem na temat drążków i piszą zazwyczaj "pęknięty drążek" tylko czy to pęknięcie widać i w którym miejscu zazwyczaj pęka.

A jeżeli pęknięty (oby nie) to ile się wtedy tył zapada, czy koło wchodzi za błotnik?

Na jednej ze stron znalazłem fotki kangoo z pękniętym drążkiem, to bieżnika w górnej części koła nie było widać, około 1/4 koła była schowana za błotnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie jak urwał się amortyzator to też mi tak jedna strona opadła, ale ja miałem urwane górne mocowanie. Podjedź na jakiś kanał dobra lampa lub latarka i obejrzyj wszystko od spodu.

Ktoś tu niedawni pisał, że mu się drążek na wieloklinie obrócił. Nie wiem jak to możliwe, ale tak twierdził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ktoś tu niedawni pisał, że mu się drążek na wieloklinie obrócił. Nie wiem jak to możliwe, ale tak twierdził.

 

Jeżeli ktoś wcześniej grzebał przy drążkach i źle je zamontował to mogło zerwać część frezów i drążek mógł się obrócić.

Niedawno wymieniałem tuleje tylnej belki, mechanikowi rozpięły się drążki na środku a wcześniej nie zaznaczył sobie jak było. Efekt był taki że jak złożył wszystko do kupy , to scenic siedział jak bym 150 kilo cementu woził. Drugi mechanik rozebrał wszystko jeszcze raz i złożył na nowo, tym razem scenic stał jak tarpan ! ( RX4 to przy tym pikuś ), szlag mnie trafił i kazałem znowu to poprawić. Usłyszałem że się nie da bo ten pierwszy źle wsadził drążki i zerwał frezy ! Koniec końców , trzeci już z kolei mechanik ustawił mi "dupe" w szczeniaku na odpowiednim poziomie . Tak więc jak za taką robotę bierze się ktoś nie odpowiedzialny to wszystko się może zdarzyć. :)

Kolega drążka raczej nie ma pękniętego , za wysoko stoi. Może część frezów puściła .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja też przerabiam temat belka, druga renia druga belka .Oby wiecej NIE.Z tego co widzę stawiam na tuleję met. gum.Jak drążek byłby pęknięty to siadłaby mocniej,co się stało u mnie.Ja miałem naprawianą razem z gumami za 300pln,u znajomego mech.Ale pracy jest trochę bo prawdopodobnie, trzeba wypalać( nie wytapiać) te drążki palnikami, ale wjedz na kanał dobrą breszkę i posprawdzać, pęknięty drążek widać gołym okiem,a tuleje od szczypane jak się przyjrzysz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, na razie dzięki za podpowiedzi, jak nie jutro to w przyszłym tygodniu wjadę chyba jeszcze raz na kanał u diagnosty i zobaczymy co powie.

Dodam jeszcze że podczas jazdy nic nie stuka, jeżdżę z żoną i dzieciakiem z tyłu i żona mówi że nic nie słyszy.

waldec napisał że przy pękniętym drążku siadł by bardziej i tym trochę mnie "pocieszył".

W zeszłym tygodniu wydałem 600zł na przód i perspektywa 850zł za belkę (w Myszkowie, bo tam mam najbliżej) trochę mnie przeraża, z drugiej zaś strony niedługo mam wyjazd

a żona, dwójka dzieci, wózek, box na dachu i duuużo bagaży oraz 600kilometrów do przejechania i teraz to się trochę boje. Bo jeżeli okaże się że to nie drążki to czy ryzykować jechać tak jak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz bliżej do Tych, http://www.agena.tychy.pl/ dodatkowo cena jest bardziej przystępna, dzwoniłem, trzeba się umówić i robią to w ciągu 3-4 godz. Ktoś mi podał też namiar na warsztat w Bielsku, ale nie dzwoniłem, Popatrz w dziale Warsztatów na śląsku, chyba tam jest ten numer.

Ach żeby nie było, nie byłem, nie znam, nie ma z nimi nic wspólnego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę stawiam na tuleję met. gum.

A że tak spytam co mają tuleje do tego że tył usiadł ? Tuleje tylko trzymają belkę do podwozia , tu jest coś nie tak z drążkami, nie koniecznie są pęknięte. Wypalać drążki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano mają skoro przerabiałem ten temat to coś w tym jest a wypalanie to jak kolega campinosobie zdejmie taki kapselek plastikowy na drążkach skrętnych i zobaczy rzecz niebywałą jak rdza, to się domyśli co miałem na myśli pisząc wypalanie.A poza tym podałem podpowiedź, a nie że zaraz neguje to ktoś .jak mi koledzy odpowiadali na inne tematy,nie miałem problemu to sprawdzić .A poza tym miłego weekendu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie reklama, ale w Myszkowie zmieniają całą belkę (używaną co prawda i dają rok gwarancji za:

- 2 drążkowa -550zł

- 4 drążkowa -850zł

Warto?

Aha, wysokości mojego zawieszenia są takie:

post-23096-0-96560600-1305399027_thumb.jpgpost-23096-0-17373500-1305399037_thumb.jpg

a jak jest u Was?

Edytowane przez Jacek1l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano mają skoro przerabiałem ten temat to coś w tym jest

 

No tak, to jest dobre uzasadnienie :) Poza tym nie wiem co się tak wzburzyłeś kolego, przecież ja tylko zadałem pytanie. Co do wypalania, to chodziło ci o podgrzewanie gniazd w których siedzą drążki, no i to rozumiem bo u mnie też po oczyszczeniu "rudej" trzeba było podgrzewać. :)

 

Jacek ja mam w okolicach 65,5 66 po obu stronach. Jeszcze zależy jaka felga i jaka wys. opony.

Edytowane przez campino
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!