Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Megane I phII ] 1.4 16v skrzynia biegów


woytek13

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z moją skrzynia biegów. Sprzedawca zapewniał że to łożysko w kole tak wyje ale gdy pojechałem do mechanika okazało się że wycie z lewej strony aut to skrzynia (lub dokładniej mechanizm różnicowy gdyż auto podczas toczenia, przy wciśniętym sprzęgle nadal wyje). Łożyska też nie są w zbyt dobrym stanie, no ale o to się aż tak nie boje. Skrzynia wyje tak bardzo, że powyżej 80 nie da się jechać, przy 100 już wszystko drży (jakby przypadkiem czytał to sprzedawca auta to wysyłam mu serdeczne pozdrowienia ... )

 

Teraz dostałem radę żeby zamiast próbować to naprawiać to wrzucić nową skrzynię. Moja ma oznaczenie JB1 961 ale niewiele widzę takich w ogłoszeniach. Znalazłem skrzynię JB1 510, po poszukiwaniach na forum domyślam się, że pasować będzie tylko pozostaje kwestia przełożeń. Aha no i skrzynia pochodzi z Thalii II, ale jeżeli oznaczenie ma takie samo to powinna chyba pasować i do mojego megane. Znalazłem pdf'a z przełożeniami skrzyń ale jest on z 1997r i chybia nie zawiera żadnej z interesujących mnie części. Jedyne badania jakie przeprowadzam to oglądanie filmów na youtube gdzie ludzie jeżdżą thaliami i pokazują jak auta przyspieszają (na oko biegi mają podobną długość, ale nigdzie nie widziałem np piątego biegu a wiem że np on może się różnić).

 

Czy dialogys zawiera informacje jakie mnie interesują? Nie mam kosmicznego łącza żeby pobrać go w godzinę (ani nawet w dzień) więc chciałbym mieć pewność czy warto blokować łącze.

 

Z góry dziękuję za pomoc, mam nadzieję że ludzie tu nie zawiodą mnie tak jak sprzedawca oraz niestety autko :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej jest, po wsadzeniu palca w otwór kontrolny od razu topi się w oliwie więc chyba w normie.

 

Co do tej skrzyni to jest pewność ile wyniosą części? Jakie to łożyska? No i tak jak mówiłem, prawdopodobnie to wyje mechanizm różnicowy. On też jest naprawialny? Nie wiem czy każdy warsztat mi to zrobi, skrzynie to i sam bym wymienił ale jej naprawy (lub naprawy m. różnicowego) raczej nie. Wymiana skrzyni to 200zł (robocizna). Wymiana łożyska w niej to 200zł + właśnie koszt rozebrania skrzyni. Sam nie wiem czy to wyjdzie taniej i pewniej. No i niestety minus wymiany skrzyni to stan tej "nowej" którą kupie z jakiegoś anglika (o dziwo każdy na allegro ma ok 100tys km...)

 

Ponawiam pytanie, które miało być dla mnie najważniejsze: jakie są różnice w skrzyniach jb1 961, a jb1 510 (ta ponoć jest z thalii). Czy 510 będzie pasowała do mojego megane?

 

Wielu odpowiedzi nie uzyskałem... A ja nadal nie wiem co robic :/

Edytowane przez woytek13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak.

Organicznie nie cierpię kupować kota w worku.

Żeby wrzucić skrzynię biegów, nowa czy używaną musisz ją wyjąć z samochodu. Koszt kupienia nowej używanej skrzyni będzie pewnie podobny jak jej regeneracja. Potem to wszystko trzeba wrzucić do auta. Więc koszty masz jednakowe.

Kupując używkę nie masz 100% pewności, że i ona po jakimś czasie nie zacznie wyć strzelać itp.

Skrzynie biegów i dyfer jak najbardziej się naprawia. Chyba, że wszystko wewnątrz zostało zmielone, w tedy jak najbardziej tylko używana wchodzi w grę.

Ja bym Ci jednak proponował wymienić olej w skrzyni. Wymieniałeś kiedyś czy jeździsz od nowości? Spróbuj. Najwyżej stracisz jakieś 200 - 250 zł, ale wiele możesz zaoszczędzić.

Co do różnic w oznaczeniach skrzyń nie powiem, mogą się np różnić obudową sprzęgła, stąd takie oznaczenie. Przypuszczam, że sama skrzynka będzie identyczna. Nie wiem też co z dyfrem? Może być taki sam może być inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie kolega z forum megane coupe mi wyjaśnił, że cokolwiek by mi do głowy nie przychodziło i jaka by to okazja byłą to brać tylko i wyłącznie skrzynię o takim samym oznaczeniu. Więc będę szukał tego samego (jeżeli dojdzie do wymiany).

 

Kwestia oleju to magia, gdyż auto kupiłem tydzień temu i w obszernej dokumentacji jaką dostałem z autem nie ma słowa o wymianie oleju w skrzyni. Podejrzewam że nikt tego nie robił, barwa oleju jest ładna ale co jest na dnie to nie mam pojęcia. Skrzynia nie jest totalnie zdemolowana gdyż auto cały czas jeździ, więc może faktycznie wymiana nie będzie aż tak kosztowna... Sam już nie wiem co z tym zrobić. Używane skrzynie chodzą po 300-500zł, czy uda mi się w tej cenie naprawić starą? Tego nie wie nikt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam problem z moją skrzynia biegów. Sprzedawca zapewniał że to łożysko w kole tak wyje ale gdy pojechałem do mechanika okazało się że wycie z lewej strony aut to skrzynia

 

WItam

mam chyba podobny problem

 

Opisałem go pod adresem:

 

http://megane.com.pl/topic/38955-halas-typu-buuuuu-podczas-jazdy/

 

Jakie macie pomysły ?

Czy to napewno będzie skrzynia ??

Wlałem CERAMIZER ale nic to nie daje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!