Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dyskretny zestaw CB do Scenica


Pieczar

Rekomendowane odpowiedzi

odłożyłem parę groszy, że tak powiem na spełnienie mojej fanaberii :) od zawsze chciałem mieć cichociemny zestaw CB w Scenicu, żeby nie montować i demontować za każdym razem radia i anteny na magnesie tak jak teraz :) raz zamontować i mieć za każdym razem w samochodzie gotowe :)

 

jako spełnienie fanaberii wyszukałem sobie taki zestaw:

radio: Yosan CB-100

antena: President Vermont

 

wiem, tanio nie będzie :) koszty sobie lekko zminimalizuję sprzedażą tego co mam, czyli Alan 109 + Sirio AS 100 + Sirio ML 145 ;)

 

Radio jest z odłączanym panelem, który jest mały więc nie ma problemu z montażem... na główną część radia znajdzie się również miejsce (też jest nieduże)

Antena w miejsce anteny radiowej ;)

 

pytanie do kolegów, co myślą o moim pomyśle i co z anteną radiową? splitte czy antena taka na szybę? a może jakoś inaczej z anteną radiową?

czekam na Wasze opinie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radyjko całkiem ciekawe, mając doświadczenie z moim YOSANEM 120 PRO przypuszczam, że sprzęt godny polecenia.

Zastanowiłbym się jednak nad tą anteną.

Może lepiej by było pomyśleć nad SIORIO TRIFLEX trefakierowcy.pl/1126,antena-sirio-triflex.html"]http://[ciach]trefakie...io-triflex.html

Porównując parametry tej co podałeś i Triflexa, to przy SIRIO zysk energetyczny jest większy, pomimo krótszego o 20 cm bata.

Minusem może byc stały kat pochylenia anteny, jednak do CB im bardziej w pionie tym lepiej. Tego Presidenta i tak zazwyczaj będziesz do pionu stawiał, więc przegub na dachu będzie mocno eksploatowany, a nie posiada możliwości dociągnięcia go.

Kolejnym plusem Trifleksa jest to, że problem anteny FM też masz załatwiony za jednym zamachem.

A wyższy koszt Triflexa jest chyba i tak porównywalny do zakupu Vwrmonta i splitera, czy też dodatkowej anteny na szybę do FM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby założyć sirio triflex trzeba wiercić w dachu dziurę większa bo ta po seryjnej antenie nie podejdzie - za mała... Miałem u siebie montowac ale jak przyszło co do czego to zrezygnowałem, szkoda mi było dachu w aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co pisze kbarann to jedno, a poza tym wyobrażacie sobie triflexa albo tajfuna na Scenicu? będzie stało pionowo jak nie powiem co :)

Triflex jest właśnie lekko pochylony, jak chcesz bardziej pochylić tą co podawałeś w 1 poście to gratuluję pomysłu. Zobacz sobie na wykresach dostępnych w necie jak rozkłada się spektrum promieniowania anteny. Jeśli jej położenie będzie znacznie odbiegać od pionu, to będziesz odbierał to co w bagażniku Twojego sceniola i ewentualnie nisko przelatujący w czasie testów TU 154M nr boczny 02. TYLKO PION pozwoli na jako taki odbiór tego co nadaje z drogi. W przypadku sceniola I, gdzie antena jest z przodu dachu to i tak lepszy odbiór będziesz miał z tych nadajników, które jada za Tobą, lub je minąłeś. Będą zagłuszać radia nadajace przed Twoją maską czyli to co Ciebie najbardziej interesuje.

TRIFLEX to właśnie taki kompromis pomiędzy jeszcze dobrym odbiorem (choć to bardziej do aut z anteną z tyłu dachu jest zrobione, jak w megane II) a wyglądem imitującym normalną antenę radiową FM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak byłaby nieużywana, byłaby pochylona... jak CB potrzebne to odchyłka do pionu :) dyskusja poszła w dobrym kierunku i to mnie cieszy... teraz zaczynam się zastanawiać nad takim rozwiązaniem:

 

radio (bez zmian): Yosan CB-100 (do zabudowania w środku auta)

antena: uchwyt na klape a'la gojgien ("Sceniol starszy", tak?:) )+ główka PL + obecna Sirio AS 100

 

tylko prosiłbym gojgiena o napisanie, co znaczy dodatkowe zmasowanie anteny przy tym ww. uchwycie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy tyle co podciągnięcie do uchwytu przewodu około 4mm2 i podłączenie jednej strony do uchwytu, a drugiej do punktu masy przy karoserii. Najlepiej tam gdzie taki punkt jest fabryczny, czyli masa do lamp. By antena na takich uchwytach poprawnie działała misi być podpięta do dobrej masy auta. Klapa w sceniolu takiej masy nie posiada, a ta która jest, to masa przez zawiasy tej klapy. Jak wiadomo w zawiasach jest trochę smaru, trochę brudu i styk nie jest pewny. Zestrojenie anteny jest wówczas bardzo trudne. Nawet na forum był przypadek, że antena została nadmiernie obcięta właśnie z powodu złego zmasowania jej podstawy na takim uchwycie.

Przewód masowy można tak podłączyć i przeprowadzić, że nawet przy otwartej klapie jest ledwo widoczny.

jak byłaby nieużywana, byłaby pochylona... jak CB potrzebne to odchyłka do pionu

Jak CB w aucie, szczególnie na stałe zabudowane, to potrzebne jest zawsze, czyli antena i tak w pionie. A choćby i nawet była kładziona, to nie wróżę dobrze temu przegubowi pomiędzy anteną a jej podstawą, szczególnie pod względem styku. (zawias podobny do tego w klapie i potencjalnie te same problemy) Poza tym, samo utrzymanie pionu, gdy anten będzie potrzebna, po takich częstych "wygibasach" też może być problemem w czasie jazdy z powodu oporów powietrza.

Antenki jakie ja posiadam, obie SIRIO TURBO, też są na przegubach i CODZIENNIE są kładzione, tu jednak sam przegub jest innej konstrukcji, gdzie przez każdorazowe dokręcanie anteny przy jej stawianiu do pionu, styk zawsze jest solidny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

jeżeli nie masz fabrycznego radia w aucie to poszukaj alana 318. To dopiero dyskrecja. Co do anteny to jednak bym ponownie zrobił to co kiedyś uczyniłem i wiercił bym dziurę w tylnej części dachu na drugą antenkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!