Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podłączenie podłokietnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym prosić osobę, która może sama zakładała podłokietnik elektryczny o pomoc. Kupiłem sobie na allegro kompletny podłokietnik w celu wzbogacenia wyposażenia mojego scenica i chciałem go sobie sam zamontować, ale okazało się, że w mojej wersji nie ma kostki do podłączenia podłokietnika a tylko jest gniazdo diagnostyczne. Szukałem na internecie informacji dotyczących w jaki sposób podłączyć podłokietnik by wszystko działało w nim tak jakby była ta kostka od początku założona.

Poniżej załączam link, z informacjami jakie udało mi się znaleźć z tym problemem (nie jest tam dokładny opis co i gdzie podłączyć).

Strona do podlokienik scenic 2

 

Znalazłem instrukcję Manual Reapir ScenicII, a w nim rysunek, gdzie widać wystający kabelek (u mnie tego nie ma).

kabelek.jpg

 

Dzwoniłem do serwisu Renault czy nie ma jakiegoś złącza (przejściówkę), którą można by podłączyć w celu zamontowania podłokietnika. Wspomniał mi pracownik o wiązce kabli (koszt ok. 1000zł :) oraz ewentualnie bym przyjechał do serwisu wtedy znaleźć jakąś kostkę pasującą do kostki z podłokietnika.

Poniżej przedstawiam kostkę z kabelkami (jest ich 5) od mojego podłokietnika.

 

zdjcie0114.jpg

 

I tu moja prośba czy ktoś mógłby mi opisać (krok po kroku), gdzie podłączyć tą kostkę od podłokietnika i który kabelek do czego służy - nie jestem elektrykiem :) (na załączonym poniżej zdjęciu załączam kostkę z widocznymi kabelkami od podłokietnika)

Będę bardzo wdzięczny za pomoc w innym wypadku będę musiał skorzystać z pomocy elektryka samochodowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygrzebałem shemat podłączenia schowka, jak masz trochę pojęcia to sobie poradzisz a jak nie to elektryk będzie miał ułatwienie.

Gdybyś nie chciał dostawać się do złącza pod fotelem to można zasilanie wziąć z dowolnego miejsca gdzie jest + zapalniczniczki i +z Oświetlenia.

 

Załączam pdf ze schematem.

Schemat podłączenia schowka.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol. aniewa dziękuję bardzo za schemat :) . Jadę do kumpla (elektronik) ze schematem, który bardziej zna się ode mnie na tych łączach by mi to jeszcze po swojemu wytłumaczył, a może nawet pomógł przy podłączeniu tego schowka. W innym wypadku podjadę do elektryka samochodowego by mi to zrobił pokazując mu ten schemat. Jeszcze raz dzięki.

 

Jeżeli ktoś ma inne pomysły na podłączenie schowka - jestem otwarty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupiłem Scenic II z podłokietnikiem. Jednak podłokietnik od początku nie działał. Po jego demontażu okazało się że nie jest on podpięty i nie mogę znaleźć złącza w które należało by go wpiąć.

Stąd moja prośba o informację gdzie takie złącze powinno się znajdować (po zdemontowaniu całego podłokietnika widoczne jest tylko złącze diagnostyczne).

 

Nie mam pewności czy podłokietnik był montowany fabrycznie, ale obecność bezpieczników do podłokietnika sugeruje że raczej był montowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że jeśli jest bezpiecznik to raczej był fabrycznie montowany. Być może złącze zostało przez przypadek urwane.

Pytam bo nie wiem w którym miejscu pod podłogą szukać tego złącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znowu ja. Podłokietnik w sobotę podłączony z pomocą kolegi. Podłączyłem go do zapalniczki, gdyż jak się okazało pod fotelem jest inna złączka niż na schemacie jaki otrzymałem od kol. aniewa oraz nie ma w tej kostce napięcia 12V. Podłączenie pod zapalniczkę okazało się wygodniejsze i szybsze. Poniżej zdjęcie z podłokietnikiem zamontowanym, w którym świeci się światło.

 

Podłączony podłokietnik - widać zapalone światło

zdjcie0137.jpg

 

Kostka pod fotelem, gdzie miałem zamontować różni się od schematu, który jest powyżej

img0162.jpg

 

Wkrótce załącze parę fotek oraz opis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złącze R2 pod fotelem kierowcy o którym pisałem jest 52 pinowe i znajduje się za progiem wzmacniającym i jest widoczne po wyjęciu szufladki pod tym fotelem. Na pewno posiadasz to złącze.

Ale to podłączenie które wykonałeś jest prostsze. Sprawdź jeszcze czy po opuszczeniou pojazdu gaśnie światełko w schowku wraz ze wszystkimi światłami. To na wypadek gdybyś zostawił roletkę nie domkniętą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i namieszalem. Zrobilem sobie wyjscia z kostki 52 pinowej, wg podpowiedzi i schematu kolegi Aniewa i cos poszlo nie tak. nie zwróciłem uwagi na to, że kostka w moim podłokietniku rózni sie troche od ostki pokazanej na zdjeciu kolegi Jarpi. jest inny uklad żył i jest o jedna wiecej.

http://megane.com.pl/uploads/monthly_07_2011/post-9883-0-34437400-1310918595_thumb.jpg

W efekcie po podłączeniu jakies napiecie poszlo bo lampki dzialaly. niestety nie dzialal mechanizm spustowy szyny (jest sprawny) i co gorsza, pojawil mi sie na wyswietlaczu auta monit z bledem hamulca postojowego. konieczny serwis. swieci pomaranczowy trójkat z napisem serwis.

Z tym bledem sobie poradze, jednak tak i tak chce zalozyc podłokietnik. Prosze o wskazówki, najlepiej ze schematem w jaki sposób podłaczyc podłokietnik w wtyczka widoczna na zdjeciu. Jaki kabel i skad jeszcze powinienem wyprowadzic by zaczeło wszystko poprawnie funkcjonowac.

dzieki za wszelkie podpowiedzi,stempel

post-9883-0-34437400-1310918595_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozłączeniu złącza R2(52 pinowe) przy podłączonym akumulatorze, zawsze wywala błąd hamulca parkingowego. Wykasujesz go wyjmując pierwszy z lewej bezpiecznik pod fotelem kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykasujesz go wyjmując pierwszy z lewej bezpiecznik pod fotelem kierowcy.

dzieki za podpowiedz.

nie w puszce z bezpiecznikami?? pod siedzeniem widzialem sekcje gdzie byl jeden przekaznik i dwa bezpieczniki, czy to o to chodzi?? czy bezpiecznik mam wyciagnac i ponownie wsadzic przy zalaczonym zaplonie czy wyłączonym?

masz moze schemat elektryczny samego schowka z wtyczka taka jak pokazalem na zdjeciu post wczesniej??

 

rozkminiłem kable i ten mój dodatkowy we wtyczce. Wyglada to tak:

 

CZERWONY to "+" na żarówki,

BIAŁY to "+" na gniazdo zapalniczki (środek gniazda),

ŻÓŁTY to "+" na zasilanie spustu szyny, przechodzi przez wyłącznik pod podłokietnikami,

SZARE w parze to masa od żarówek i mechanizmu spustu,

SZARY osobny to masa gniazda zapalniczki (pierscień zewnetrzny)

 

Różnicza miedzy wtyczką moja a kolegi JArpiego polega na tym,że u niego masa żarówek, mechanizmu spustu i gniazda zapalniczki sa wspólne. W moim przypadku, ten dodatkowy szary jest masa tylko gniazda zapalniczki, a szare w parze sa masa żarówek i mechanizmu spustu.

 

Nie wiem jednak dlaczego mi nie ruszył spust. pamietam, że podłączyłem na chwile mase do tego pojedynczego szarego od mechanizmu spustu. Kable mam dobrze, wg schematu wyprowadzone z pinów 3,5 i 7 i dobrze wg kolorów je podłączałem. Spust działa na 100%, dzis podłączyłem go do innego scenica z oryginalnym gniazdem i dylał.

Jesteście pewni co do tych 3,5 i 7 ze złącza 52pinowego? Podłączał już ktoś z Was podłokietnik wg tego schematu?? Prosze o odpowiedzi

Edytowane przez stempel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod siedzeniem widzialem sekcje gdzie byl jeden przekaznik i dwa bezpieczniki, czy to o to chodzi??

Tak, to ta puszka, bezpiecznik z lewej 25A, wyjmij przy wyłączonym zapłonie.

Można wszystkie trzy szare podłączyć do jednej masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to ta puszka, bezpiecznik z lewej 25A, wyjmij przy wyłączonym zapłonie.

Można wszystkie trzy szare podłączyć do jednej masy.

 

no wyciągnąłem na ok 20 sek i włożyłem spowrotem ten biały 25A bezpiecznik, przy wyłączonym zapłonie i nic. Napis swrwis wraz z literką "P" w trójkącie dalej swieci a po zalączeniu silnika wciaz wyskakuje monit o sprawdzenie hamulca postojowego.

 

Co do podłokietnika, mase mam podłączyć gdziekolwiek do ramy auta czy szukac "-" w przewodach?

 

Uff, no i dalej maglujemy temat. Porobilem pomiary napiec na pinach 3,5 i 7.

Przy wylączonym zaplonie, zgaszonym oswietleniu wewnetrznym mamy tak:

 

pin 7 - ok 12 V,

pin 5 - 4,27 V,

pin 3 - 1,58 V.

 

Przy zalączonym zapłonie i wlaczonym oswietleniu wewnetrznym, czsowym mamy tak:

 

pin 7 - ok 12 V,

pin 5 - 4,27 V,

pin 3 - 2,4 V.

 

Cos mi sie zdaje, że te piny to nie sa te ktore byc powinny. no i wciaż pali sie ten serwis mimo chwilowego wyciagniecia bezpiecznika 25A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po głębszym przestudiowaniu złącza R2 wynika, że w zależności od wersji wyposażenia wyjścia pinów mają całkiem inne przeznaczenia, a w niektórych wersjach nie wystepuje pin 5 i 7. Najlepiej podłączyć najprostszym sposobem tzn. od gniazda zapalniczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Troszkę odświeżę temat ponieważ właśnie dotarł do mnie podłokietnik, który kupiłem po dobrej cenie:) Czy może ktoś wrzucić fotki jak wygląda u Was montaż tego podłokietnika? Jak jest przymocowany i jak wygląda jego demontaż?

 

Pytanie dotyczy Scenica II (rok 2003). Seryjnie miałem zamontowaną taką "tacę" między siedzeniami. Wersję wyposażenia mam dość wysoką (bez climatronic'a - mam wszystko). Nie wiem również czy mam wymagane gniazdo do podłączenia szyny... Proszę o pomoc bardziej doświadczonych kolegów.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!