Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

spalanie


czarek

Rekomendowane odpowiedzi

1.5dCi najmniej pali przy jezdzie kolo 90kmph potem rosnie jak na drozdzach :/ a ciagnac po autobahnie mam wlasnie spalanie kolo 7-8L ciagnac 130-150kmph samemu. Scenic powinien spalic troche wiecej z racji wymiarow. na autostradzie mozna zaoszczedzis 1 do 2L podpinajac sie za kogos.

tu pozdro z sierpnia dla Opolan :mrgreen: swietnie sie z(a) wami jezdzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam czyli tak ma byc z tym spalaniem nie ma zadnej usterki ?? bo ma go od 2 tygodni i myslalem ze pali mniej w miescie pali 7 l. to jest do przyjecia ale na trasie to duzo wczesniej mialem seata toledo 1,9 TDI 145 ps i na trasie przy 160 180 palil 6 l do 120 4 l.i mam pytanie jeszcze jak sie rygluje drzwi przednie zeby po zamknieciu nie mozna bylo otwozyc od srodka chodzi o przednie bo tylne blokuje sie przyciskiem kolo sterowania szyb .pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

emmm co do ryglowania to CHYBA megane nie ma takiej opcji

natomiast w sprawie spalania, widze ze masz ciezka noge :/ ja ostatnio po miescie troche sie wyzywalem i mam 6.3L a normalnie mi pali 5.6-5.8 w trasie mam kolo 4.5jadac tak pod 100 + wyprzedzanie jak sie nadarzy okazja. mieszane mi wychodzi kolo 5.1

 

w sierpniu jak jechalem do Szklarskiej Poreby to tak. na A4 do Wroclawia rowno 130 (sam), 150-160 za kims, za Wrockiem jechalem tak 80-110 + dynamiczne wyprzedzania i po zatrzymaniu u celu mialem 6.2 (albo 6.1?)

i tak jak pisalem wczesniej. jadac sam kolo 150 palil 7-8L, 130 - 6-7, 150 za kims - do 6

po zjechaniu z A4 najczesciej widzialem kolo 3-3.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z dystrybutora tyle samo wychodzi?

 

nie no ja teraz przed swietami w tych korkach to i tak sporo narabalem... te wlasnie 6.3-6.4

a jakie masz chwilowe spalanie podczas jazdy? jak np utrzymujesz delikatnie stala predkosc, bez jej forsowania, ja wtedy amm miedzy 1.5 a 4L do predkosci tak 90 (po miescie zawsze przepisowo :mrgreen: :evil:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżąc bardzo delikatnie na trasie Grandtour 1.5 dCi 100PS pali mi ok 4.2-4.5 (do 100 km/h) jak dynamiczniej ale nie przekraczając 120 (bo na północy autostrad nie ma :evil: ) to 5-5.5 w mieście 5-6.5 zależy ile świateł na drodze. Jeżdżę na Ultimate albo Vervie.

 

Sprawdzając wskazania komputera z dystrybutorem to komp zaniża o 0.1-0.2 l/100km (chyba żeby kierowca miał lepsze samopoczucie :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oszczędnej jazdy trzeba się nauczyć :mrgreen: A potem cały czas się doskonalić :)

Komputer pokładowy jest tu dobrym pomocnikiem. Obserwując spalanie chwilowe można opanować parę nawyków. Np: po osiągnięciu określonej prędkości delikatnie cofnąć gaz, samochód nie zwolni ale zużycie spadnie nawet o 1 l/100km, przy zjazdach z górki nie wysprzęglać tylko puścić gaz, nieraz prędkość większa jest bardziej ekonomiczna od niższej(bieg i obroty) itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy zjazdach z górki nie wysprzęglać tylko puścić gaz,

 

To kolega nie wie, że tak się zawsze robi ;-) - dla własnego bezpieczeństwa :!:

Przy zjazdach z górki nie powinno się wciskać sprzęgła ani na luzie robić zjazdu :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1,9 dci i na trasie przy prędkości 100 - 120 kmh pali 5,2 - 5,4 l/100 km

W firmie mamy kangury z silnikami 1,5 dci - na trasie palą podobnie, a nikt ich nie oszczędza. Te silniki mają różne moce - może masz mocniejszą wersję? a może komputer okłamuje. Mi raz po przejechanej trasie pokazał średnie zużycie 4,9, a rano 5,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!