Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16V - Wymiana KZFR, czy również rozrząd?


rozbieg

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem

 

Kupiłem wczoraj Megane II 1.6 16V 2003.

Po powrocie do domu stwierdziłem, że coś huczy pod maską.

Wieczorem lektura forum, dziś rano wizyta w ASO i diagnoza = KZFR.

 

Dealer od którego kupiłem auto zgodził się wymienić koło na swój koszt.

Tu pytanie. Czy obligatoryjnie należy wymienić cały rozrząd razem z KZFR?

Dealer stwierdził, że za rozrząd będę musiał dopłacić.

 

W tej chwili auto ma 175 tys, a rozrząd był wymieniany przy 121 tys km. (3 lata temu w ASO).

Wg planu serwisowego, kolejna wymiana rozrządu powinna nastąpić przy 240 tys. km lub najpóźniej w 2013 roku (zależy co stanie się szybciej).

 

Co myślicie o wymianie tego rozrządu?

Jesli nie ma takiej potrzeby, to wolałbym tego nie ruszać (finanse).

Może wystarczy sam pasek?

 

Szukałem podobnego tematu na forum, ale jakoś nie dotarłem.

Zapytałem w ASO o dofinansowanie z RP, ale odpowiedzieli mi, że udzielają takiego dofinansowania tylko do przebiegu max 150tys km i/lub do max 5. letniego auta.

 

Dodatkowa trudność jest taka, że Dealer jest dealerem innej marki (miał Megankę w komisie przyjętą w rozliczeniu). Obawiam się, że może zechcieć wsadzić jakiś badziew. Jakie koło rozrządu (producent) powinno wylądować w Megance, żeby zminimalizować ryzyko powtórki z rozrywki za miesiąc?

 

Pozdrawiam serdecznie

Edytowane przez rozbieg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście pokusiłbym się chociaż o pasek. Najlepiej jednak do tego dorzucić rolkę napinacza i ocenić podczas roboty jak trzyma się pompa wody. Jeśli finanse kuleją, można liczyć na szczęście i wymienić tylko KZFR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli finanse kuleją, można liczyć na szczęście i wymienić tylko KZFR.

 

Mam określony budżet na to auto (drugie w rodzinie - dla Małżonki). W związku z tym, że ciężko było znaleźć coś "samemu" (w komisach i ogłoszeniach same sztrucle) postanowiłem doinwestować i kupić w miarę sprawdzone auto od dealer'a - a tu ZONK :) Trzeba wymienić jeszcze sprzęgło w niedalekiej przyszłości, ale o tym wiedziałem.

Mam nadzieję, że przynajmniej Dealer zachowa się przyzwocie - na razie w wierzę że tak.

 

Ale do rzeczy: jeśli okaże się, że wymiana rozrządu teraz jest bardzo istotna, to trudno, zrobię to.

Natomiast nie bardzo jeszcze rozumiem, czy KZFR mogło wpłynąć np na szybsze zużycie pozostałych elementów.

Jeśli mocno wpływa, to ok., będzie wymiana.

Jeśli nie za bardzo wpływa, to wolałbym odłożyć temat do daty wynikającej z planu serwisowego.

 

Proszę o Wasze opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie na zepsutym KZFR silnik był nieco zmulony do 3 tys. obrotów. Po przekroczeniu tej granicy moment obrotowy nagle się zwiększał. Teraz, z nowym rozrządem silnik rozwija moc płynnie. Może to tylko subiektywne odczucie <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!