Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16V - Wymiana KZFR, czy również rozrząd?


rozbieg

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem

 

Kupiłem wczoraj Megane II 1.6 16V 2003.

Po powrocie do domu stwierdziłem, że coś huczy pod maską.

Wieczorem lektura forum, dziś rano wizyta w ASO i diagnoza = KZFR.

 

Dealer od którego kupiłem auto zgodził się wymienić koło na swój koszt.

Tu pytanie. Czy obligatoryjnie należy wymienić cały rozrząd razem z KZFR?

Dealer stwierdził, że za rozrząd będę musiał dopłacić.

 

W tej chwili auto ma 175 tys, a rozrząd był wymieniany przy 121 tys km. (3 lata temu w ASO).

Wg planu serwisowego, kolejna wymiana rozrządu powinna nastąpić przy 240 tys. km lub najpóźniej w 2013 roku (zależy co stanie się szybciej).

 

Co myślicie o wymianie tego rozrządu?

Jesli nie ma takiej potrzeby, to wolałbym tego nie ruszać (finanse).

Może wystarczy sam pasek?

 

Szukałem podobnego tematu na forum, ale jakoś nie dotarłem.

Zapytałem w ASO o dofinansowanie z RP, ale odpowiedzieli mi, że udzielają takiego dofinansowania tylko do przebiegu max 150tys km i/lub do max 5. letniego auta.

 

Dodatkowa trudność jest taka, że Dealer jest dealerem innej marki (miał Megankę w komisie przyjętą w rozliczeniu). Obawiam się, że może zechcieć wsadzić jakiś badziew. Jakie koło rozrządu (producent) powinno wylądować w Megance, żeby zminimalizować ryzyko powtórki z rozrywki za miesiąc?

 

Pozdrawiam serdecznie

Edytowane przez rozbieg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście pokusiłbym się chociaż o pasek. Najlepiej jednak do tego dorzucić rolkę napinacza i ocenić podczas roboty jak trzyma się pompa wody. Jeśli finanse kuleją, można liczyć na szczęście i wymienić tylko KZFR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli finanse kuleją, można liczyć na szczęście i wymienić tylko KZFR.

 

Mam określony budżet na to auto (drugie w rodzinie - dla Małżonki). W związku z tym, że ciężko było znaleźć coś "samemu" (w komisach i ogłoszeniach same sztrucle) postanowiłem doinwestować i kupić w miarę sprawdzone auto od dealer'a - a tu ZONK :) Trzeba wymienić jeszcze sprzęgło w niedalekiej przyszłości, ale o tym wiedziałem.

Mam nadzieję, że przynajmniej Dealer zachowa się przyzwocie - na razie w wierzę że tak.

 

Ale do rzeczy: jeśli okaże się, że wymiana rozrządu teraz jest bardzo istotna, to trudno, zrobię to.

Natomiast nie bardzo jeszcze rozumiem, czy KZFR mogło wpłynąć np na szybsze zużycie pozostałych elementów.

Jeśli mocno wpływa, to ok., będzie wymiana.

Jeśli nie za bardzo wpływa, to wolałbym odłożyć temat do daty wynikającej z planu serwisowego.

 

Proszę o Wasze opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie na zepsutym KZFR silnik był nieco zmulony do 3 tys. obrotów. Po przekroczeniu tej granicy moment obrotowy nagle się zwiększał. Teraz, z nowym rozrządem silnik rozwija moc płynnie. Może to tylko subiektywne odczucie <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!