Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[HOW TO] Wymiana klocków hamulcowych MEGANE


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Wymieniłem w ubiegłą sobotę klocki, bułka z masłem. :-)

Czekam aż się dopasują do tarcz, bo jak na razie to hamowanie tragedia. Fakt, że nie kupiłem ferrodo tylko jakieś JBL czy coś takiego. Ale następna zmiana będzie już z tarczami i wtedy kupie porządny sprzęt. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, że nie kupiłem ferrodo

ferrodo nie jest jakąś super mega marką, po prostu dobry marketing zrobił swoje a to zwykłe klocuszki które przy mocniejszym hamowaniu kopcą jak chore, jak chcesz dobre klocki to polecam np. EBC GREEN STUFF, albo najzwyczajniej oryginalne klocki co to je renault montuje, tylko pamiętaj dobre klocki zmienia się 2x częściej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slavOK, mówiesz ze dobre klocki kończą się dwa razy szybciej a te ebc co podałeś właśnie wolniej się kończą bo są bardzo twarde, wiele osób mi mówiło ze się kruszą itd...

ja polecam klocki Taroxa (nie textar wiele osób myli), są tylko na zamówienie ale to jak hamują to jest miazga, jednak cena odstrasza a gorszy model ok 450zł a lepszy model 600zł więc troszke duzo a raczej za duzo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slavOK, mówiesz ze dobre klocki kończą się dwa razy szybciej a te ebc co podałeś właśnie wolniej się kończą bo są bardzo twarde, wiele osób mi mówiło ze się kruszą itd...

zaraz zaraz :-) Ty piszesz o twardych klockach wyczynowych ? te owszem zużywają się 2x wolniej ale jazda na takich klockach w ruchu ulicznym po 1 mija się z celem a po 2gie nie jest zbyt bezpieczna bo pierw należy je rozgrzać do odpowiedniej temp. by zaczęły hamować, natomiast dobre klocki nie wyczynowe, są robione z mieszanki o wiele miększej co powoduję, ze hamują dobrze ale lubią pylić i zużywają się szybciej.

Taka jest moja wiedza na ten temat, osobiście green stuffy miałem w poprzednim samochodzie i poleciały 3 razy szybciej, ale to ze względy na nacinane tarcze ATE power disc... :->

 

ja polecam klocki Taroxa (nie textar wiele osób myli), są tylko na zamówienie ale to jak hamują to jest miazga, jednak cena odstrasza a gorszy model ok 450zł a lepszy model 600zł więc troszke duzo a raczej za duzo...

 

to już dla psyho-street-racerów ;-) w ogóle nie przydatne w codziennym poruszaniu się samochodem, też o nich słyszałem bardzo pochlebne opinie, ale zabawa w takie coś imho powinna ciągnąć za sobą kompleksową zmianę układu hamulcowego czyli tarcze, zaciski, oplatane przewody hamulcowe dobry płyn :-) same klocki na seryjnych bebechach wiele pewnie nie zdziałają.

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slavOK,

 

GREENSTUFF

Udoskonalone w nową formułę V4 klocki hamulcowe serii GREEN STUFF ustanawiają nowy standard, według którego osądzani są inni producenci klocków sportowych. Domieszki włókien nieżelaznych i innych dodatków z najnowszych dostępnych technologii, podniosło wydajność tych klocków, oraz wydłużyło ich żywotność od 100% do 200%. Podczas gdy zapylanie może być teraz uważane za "poniżej średniej" (dużo mniejsze niż w większości oryginalnych klocków hamulcowych), wydajność i siła hamowania tych klocków zachwyci każdego użytkownika szybkich samochodów sportowych. Klocki Greenstuff są używane w mistrzostwach świata Ginetta w Wielkiej Brytanii od roku 1998, w mistrzostwach świata formuły 600 w latach 1997,1998,1999,2000,2001 aż do dziś! Zgodność z normą Reg90 oraz bardzo wysoka górna granica temperatury pracy 650OC powoduje, że klocki GREEN STUFF V4 nie są tylko unikalnym rozwiązaniem zgodnym z normą Reg90 , ale również zapewniają doskonałą siłę hamowania już od zimnych hamulców! Ponadto są przyjazne dla tarcz hamulcowych redukując temperaturę ich pracy o około 100-150OC, co powoduje znaczną redukcję jej zniekształceń.

 

ze strony producenta, są twarde bo mają zwiększoną wytrzymałość, z doświadczenia wiem ze lubią robić takie rowki na tarczy....

 

Tobie zcieło klocki szybciej bo miałeś nacinaną tarcze....

 

 

a co do tych taroxa to jest tak: te droższe cą sportowe tzn dokładnie opis to co ty napisałeś ze normalnie nie da się jeździć... a te tańsze są sportowo turystyczne tzn hamują w normalnym zakresie temp ale maja podwyższoną wytrzymałość na temp i nadają sie na nacinane tarcze.... i co do nich to powiem tak, klocki za 450, tarcze tarox sport japan, płyn motul i seryjne zaciśki, z robotą ok. 1400zł, ale wrazenia z hamowania nie do poisania....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, jeżeli ja mam wydać na klocki więcej niż 200,- i zyskać 1 m na drodze hamowania i to jeszcze po rozgrzaniu tarcz, to nie obraźcie się ale olewam takie zakupy. Ja nie jeżdżę wyczynowo, a krótkie przebiegi, które zwykle wykonuje pewnie nie rozgrzewają tarcz na tyle by (jak twierdzicie) klocki hamowały skutecznie.

Mówiłem o lepszych jakościowo klockach, gdyż uważam że to co kupiłem to jedne z tańszych klocków, a co za tym idzie gorszych jakościowo. Z zacisków wyciągnąłem klocki ferrodo z których byłem bardzo zadowolony, gdyż nie jeździłem do tej pory samochodem, który w mojej, skromnej opinii posiadałby sprawniejsze hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gacek_fm, ja polecam ferrodo, nie trzeba rozgrzewać super hamują i cena 155zł i takie mam obecnie, miom zdaniem lepsze od seryjnych, u mnie w domu są dwie megane II i raz jade jedną raz drugą i czuje różnice... a tak pozatym wszystkim to zoczołbym od dobrych opon a nie od klocków bo na co komu dobry hamulec jak opony się ślizgają....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
a tylne jak wymienic? :>

 

Ja wymienilem przod - bez problemu oraz probowalem tyl ;-)

Generalnie z tylu robi sie podobnie, z tym ze:

- Odkrecic trzeba obie sruby 13 od zacisku - gorna i dolna. A to dlatego, ze jesli odkreci sie tylko gorna (tak jak przy wymianie z przodu), to nie odegnie sie zasicku wystarczajaco mocno, poniewaz przewod hamulcowy oraz linka recznego sa sztywne

- Po odkreceniu obu srub ( uwaga klucz 13 do zew sruby oraz 15 do nakretki obok - okrecanie/zakrecanie przeciwstawne) mozna wyjac caly zacisk i lekko go przesunac do gory i na bok - ale trzeba uwazac zeby nie uszkodzic przewodu hamulcowego

- Wyjmjemy stare klocki

- czyscimy blaszki

- wciskamy tloczek - i tu wlasnie poleglem, troche z braku determinacji i czasu. Idzie gorzej niz z przodu, trzeba chyba sprytna dzwignie zastosowac - np z dwoch srubowkretow i potrzeba duuuuzo sily.

- jak sie uda, to zakladamy nowe klocki, trzeba uwazac, zeby taka sprezynka na klockuladnie sie wpasowala w zacisk, bo jak bedzie krzywo to jej czesc bedzie wystawac przez taka szpare w zacisku. No generalnie jak dobrze wsadzimy klocek - do konca i rowno docisniemy zacisk to bedzie ok.

- zakrecamy zacisk

- pompujemy, jedziemy na jazde probna itp ;-)

 

Aha, no i wiadomo - zmieniamy bez zaciagnietego recznego ;-)

 

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- wciskamy tloczek - i tu wlasnie poleglem, troche z braku determinacji i czasu. Idzie gorzej niz z przodu, trzeba chyba sprytna dzwignie zastosowac - np z dwoch srubowkretow i potrzeba duuuuzo sily.

 

Gdzies czytalem ze z tylu tloczek sie wkreca a nie wciska, moze tu lezy Twoj problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!