Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektyczne składane lusterka zewnętrzne - montaż?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W swojej SCENI mam lusterka regulowane oraz podgrzewane elektrycznie. Nie mam składania elektrycznego (lub nie wiem czy mam jak kupiłem auto nigdy się nie złożyły :))

Mam pytanie, jak sprawdzić czy są składane automatycznie?

Jak się okaże że to są zwykłe lusterka czy wymiana samego lusterka na takie składane elektrycznie załatwi sprawę (czyli odkręć przykręć) czy trzeba jeszcze coś robić tj. coś programować w komputerze itp. lub nie da się tego zrobić w żaden sposób (przynajmniej, dostępny własnymi siłami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie mam elektrycznie składanych lusterek, tak wiec czy da się zrobić taki przeszczep?

I tak muszę jedno wymienić ponieważ jest całe popękane więc zastanawiam się czy to da się zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno różnica jest jak już zauważyłeś w przełączniku sterowania lusterkami, a także w wiązkach przewodów i kostkach. Przykładowo u mnie, prawe lusterko elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane, do tego jeszcze wyposażone w czujnik temperatury zewnętrznej ma kostkę na 10 pinów,

Przeglądając Allegro, właśnie na tym niektórzy sprzedawcy opierają dobranie odpowiedniego lusterka dla danego auta. Wywnioskować z tego można, że auto niewyposażone w to fabrycznie, nie będzie miało odpowiednich przewodów, a i sama kostka może być pozbawiona styków.

Zresztą zobacz co masz u siebie za kostki. Potrzebujesz 2 TORXY- 20 i 30 i 5- 10 minut czasu na demontaż. Są tam tylko 2 śrubki z czego jedna widoczna po otwarciu drzwi (20), druga jest ukryta za zawiasem składania lusterka (30). Trzeba je lekko odchylić do przodu i popatrzeć z poziomu lusterka na jego zawias, prostopadle do osi podłużnej auta. Najlepiej odkręcać tą śrubę kluczem o rozmiar mniejszym czyli TORX 27. Po odkręceniu tych śrub energicznie pociągasz lusterko poziomo do siebie, (po osi ostatniej śruby i przy otwartych drzwiach) i już wiesz w co musisz zainwestować, by dorobić elektryczne składanie.

lusterko2rsr.jpg 21012011006.jpg 21012011003.jpg 21012011010.jpg 21012011011.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

Chciałbym w megi mojej żony wymienić manualne lusterka na elektryczne. Moje pytanie co jest potrzebne do przeprowadzenia tej operacji?

Części:

- lusterko prawe oraz lewe elektryczne

- uchwyt przykręcany do lewego boczka drzwi ze sterownikiem lusterek

- wewnętrzne zaślepki plastikowe lusterek w drzwi

- ?? coś jeszcze ??

Kolejne pytanie czy wiązka elektryczne jest już zamontowana w megi oryginalnie pod lusterka i proces wstawiania to będzie tylko podpięcie, czy trzeba będzie zakładać wiązkę, jakieś bezpieczniki, przeprowadzic aktywacja Clipem etc.

Znalazłem już na alledrogo 2 lusterka nawet w kolorze nadwozia, ale chciałbym najlepiej od jednego sprzedawcy zamówić wszystko co niezbędne do przeprowadzenia tej operacji

 

Pozdrawiam

 

Proszę moderatora o przeniesienie postu do działu: Nadwozie, podwozie, wnętrze - Megane II, Scenic II (przepraszam za błędne wstawienie postu)

 

Dodano: 17 wrz 2011 - 20:23

hello

czy nikt nie wie jak zabrać się do tej operacji, a może ktoś posiada chociażby jakieś schematy elektryczne, bo dziś rozkręcałem drzwi kierowcy i brak niestety instalacji elektrycznej, również w skrzynce bezpieczników gdzie jest miejsce na bezpiecznik podgrzewanych lusterek, brakuje instalacji (bezpiecznik wchodzi w to miejsce bez najmniejszego oporu),

także już sam doszedłem do tego że trzeba instalacje elek. poprowadzić, fajnie by było jak by ktoś mógł wrzucić jakiś schemat, tego co potrzeba i przede wszystkim gdzie to należy podpiąć

żebym nie musiał dwa razy podchodzić do jednej pracy

pozdrawiam i czekam na wszelkie wskazówki

Edytowane przez daniello04
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam!

Kupiłem Scenica II z roztrzaskanymi lusterkami zewnętrznymi zamykanymi ręcznie. Udało mi się kupić lusterka zamykane elektrycznie w bardzo dobrej cenie, więc pomyślałem sobie czy by nie przerobić swojego samochodu na wersję zamykanymi elektrycznie lusterkami. Ma ktoś pomysł, a jeszcze lepiej schemat jak to zrobić, bo z tego czego się doczytałem w ciągu ostatnich kilku dni to Scenic II ma jakiś czujnik, który nie pozwala zamknąć lusterek gdy drzwi są otwarte.

 

Ostateczne rozwiązanie to podczepienie lusterek pod alarm, a dokładniej pod moduł zamykania centralnych zamków. W efekcie lusterka będą zamykane przy każdym włączaniu alarmu i otwierane przy rozbrajaniu, ale nie da się już ich zamknąć np podczas wjeżdżania do wąskiego garażu pamiętającego czasy trabanta, do którego często wjeżdżam... <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Połączono z już istniejącym, podobnym tematem.

Witam mam problem z podłączeniem lusterek elektrycznie składanych. Otóż mam podpięte wszystko w drzwiach lecz w kostce drzwi R3 brakuje instalacji która biegnie gdzieś do bezpieczników itd. Są to dokładnie kable nr 25 i 26 kostki drzwi R3. Proszę o pomoc gdzie je podpiąć.Z schematów za bardzo mi nic nie wynika. Coś znalazłem że niby bezpiecznik kabiny odpowiada za sterowanie lusterkiem (N coupe) i komora silnika (F7B połączenie LPG). Pomocy jak to podpiąć.Pozdrawiam

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podepnę się pod temat i zapytam jeżeli w swojej megance mam lusterka sterowane elektrycznie i podgrzewane a chciałbym mieć jeszcze składane elektrycznie to wystarczy iż zmienię oba lusterka na nowe z tą funkcją? Czy muszę dorobić jeszcze przewody z kostki od lusterek do kostki łączonej w drzwiach ? Czy będą pasowały lusterka z Anglika po zmianie szkieł na wersję europejską?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanicznie lusterka będą pasowały po przekładce zwierciadeł.. Problemem i podstawowym pytaniem jest to co w poprzednim poście, tzn ile przewodów biegnie do kostki pod lusterkiem. Może być o 2 za mało. To musisz sam sprawdzić.

Potem można obejść nawet brak takiej funkcji w UCH oraz braku tej pozycji na przełączniku sterowania lusterkami.

Wystarczy odpowiednio podłączyć przygotowany układ jaki opisałem do automatycznego składania lusterek.

Nie będą się składać po przekręceniu przełącznika, bo takiej pozycji mieć nie musi, a zawsze będą się składały po zablokowaniu zamków i rozkładały jak zamki odblokujesz i nieistotne czy masz HF, czy też nie..

Opis układu jest w manualu w downloadzie dla scenica II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien w lewej instalacji w kostce od lusterka mam 5 przewodów a w prawej 7 przewodów z tego co wiem potrzebuje 7 w lewej i 9 w prawej. Skoro lusterka z anglika po przełożeniu zwierciadeł będą pasować to może i instalacja z Anglika z drzwi podejdzie tzn z Anglika z prawych drzwi włożę w swoje lewe a z lewych drzwi z Anglika w moje prawe ewentualnie wezmę potrzebne kable. Mam możliwość zakupu tanio tych części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczysz ale raczej też w prawym. I w tym przypadku po przekładce prawej angielskiej wiązki do lewych drzwi, a lewej do prawych, nie będziesz tam miał tych przewodów od czujnika. Trzeba będzie to jednak pożenić ze sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo łatwiej będzie mi przełożyć po te 2 przewody które są potrzebne do lusterek w instalacji. Te części będę miał w przyszłym tygodniu to będę pytał o pomoc. Gojgien a masz może schemat instalacji lewej i prawej kostki do lusterek i tych kostek co łączą się w drzwiach to bym wiedział gdzie wczepić te przewody.

Edytowane przez n1gdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!