Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci Megane II - szarpie, stuka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Nie doszukałem się tematu podobnego, a więc pisze. Poza tym mechanik ze mnie żaden !

Muszę nadmienić, iż moim poprzednim autem był Peugeot 206 2.0 hdi ( 90 KM ), więc mogę mieć trochę mylne wrażenia.

Pierwszy problem:

Podczas ruszania z pierwszego biegu auto rusza bez problemu, ale jak już osiągnie pełną moc ( na tej jedynce ) bez dodawania gazu obroty zaczynają lekko falować i słychać, że silnik lekko " wariuje". Dodam, że wtedy nie szarpie autem. To samo pojawia się, jak dodam trochę gazu na 1 biegu i tak przez chwilę pojadę. Falowanie nie pojawia się podczas dodawania gazu, tylko przy jednostajnej prędkości. Z tego co zauważyłem to na drugim biegu już tak się nie dzieje.

Drugi problem:

Samochód już jedzie i mam około: 50 km/h. Jeśli auto ma 3 bieg to jest ok, ale jak wrzucam 4 i nie przyspieszam, ale poruszam się nadal około 50 km/h ( około 1500 obr ) to zaczyna bardzo szarpać autem.

Wtedy tylko redukcja na 3 lub przyspieszenie powyżej 55 km/h uwalnia auto od szarpania.

Trzeci problem.

Gdy po skręcie w lewo odbijam kierownicą, żeby wyprostować tor jazdy to słyszę lekkie "stuknięcie" z okolic prawego koła. Na nierównościach z okolic prawego koła też słychać stuknięcia (ale nie zawsze). Na kierownicy objawia się to jako lekkie szarpnięcie.

Czwarty problem:

Przy przyspieszaniu w dość szybki sposób np na 4 ( przy gazie wciśniętym na maxa ) pojawia się info na komputerze: Injection Fault (no i oczywiście STOP).

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Edytowane przez kris_tos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1.

Moim zdaniem wszystko jest ok. U mnie jeśli jadę na jedynce ze stałą prędkością muszę bardzo delikatnie operować pedałem gazu. Minimalne drgania stopy przenoszą się automatycznie na silnik, co powoduje szarpnięcia. Dlatego też jedynka służy mi wyłącznie do ruszania.

Ad2.

Prędkość ok 50 km/h, na 4 biegu i obroty 1500, to trochę mało. Chyba to normalne, że zaczyna się dławić. Jeszcze jak włączona jest klima to obciążenie silnika jest masakryczne. Nie polecałbym jazdy w ten sposób, szkoda silnika. Obroty min. przy stałej prędkości to 1800- 2000, wtedy wszystko pracuje w optymalnych warunkach.

 

To tak moim zdaniem. Może ktoś jeszcze wypowie się. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Po rocznej przerwie Megana zaczęła znów niedomagać.

 

Tym razem zaczęło się od problemów z odpalaniem. ( czasem zaskoczy za 3 czasem za 10 razem ).

Jak już odpali to podczas szybszego ruszania włączają sie kontrolki na desce ( stop, serwice, ABS, ręczny, opada wskazówka od prędkości + komunikaty np. electric fault + dźwieki o błędzie ).

Samochód zaczyna chodzić niregularnie ( szarpie na 4-ce ), ale nie traci na mocy.

 

Całość można wykasować po ponownym rozruchu.

 

Zauważyłem, że problem z odpalaniem pojawia się raczej przy porannym rozruchu.

 

Podłączyłem auto pod kompa i pojawily się dwa błędy ( nie pamiętam dokładnie ):

 

- czujnik położenia wału

- i coś z ciśnieniem na listwie chyba

 

Mam wrażnie, że całość spowodowana jest ( jakąś ) ruchomą częścią, która przy ruszaniu się na moment odpina i daje potem te problemy z elektryką.

Edytowane przez kris_tos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto sprawdzone przez mechanika, a oto efekty:

 

- do regeneracji/wymiany 4 wtryski

 

Czy koszt takiej naprawy może sięgać 2700 zł ?

A może kupić używane za 1000 zł ?

Edytowane przez kris_tos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Kolega kris_tos już pewnie rozwiązał problem, ale napiszę że 2700zł za 4 wtryski to bardzo tanio, a kupowanie używek np. na allegro to jak granie w totka ^^, albo dobrze trafisz, albo nie. Z tego co się orientuje to w tej chwili regeneracja jednego wtrysku waha się w granicach 650zł, więc jak na tamte czasy to było bardzo tanio. W ASO chcą za jeden wtrysk regenerowany 1500zł, więc za 4 to już 6tys. <piwko>

Edytowane przez retro23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!