Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obroty silnika


august

Rekomendowane odpowiedzi

Przeczyscilem czujnik polozenia walu, niestety nie moglem znalezc dyszy regulujacej prace silniczka krokowego. Kontrolka od komputera zapala sie tylko jak silnik dluzej pracuje na biegu jalowym. Obroty utrzymuja sie na ok. 1500, a potem bardzo powoli schodza na ok. 850, ale przynajmniej nie faluja. Samochod nadal ma *czkawke* na mniejszych biegach i przy przyspiesza z rozna czestotliwoscia tzn. przyspiesza dobrze np. w zakresie 1500-2500, potem od 2500-3500 zle, potem 3500-4500 dobrze itd. Dodatkowo po wyjsciu z zakretu takie bujanie jest bardziej zauwazalne, tak jakby dostawal raz mniej raz wiecej paliwa. Podejrzewam cos w zbiorniku paliwa, prawdopodobnie pompa jest juz troche wyrobiona i raz podaje paliwo, a raz mniej.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podchodzi on od poloneza,fiata, opla
bo jest to część GM
nie moglem znalezc dyszy regulujacej prace silniczka krokowego

bo jej nie znajdziesz pracą silnika krokowego steruje sonda lambda i czujnik temperatury silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyściłem styki MAP sensora i spr. wężyk i jest bez zmian. Stawiam raczej na układ paliwowy, a konkretnie pompę, ponieważ jak wychodzę z ostrego zakrętu to samochód dostaje czkawki, i obroty skaczą o jakieś 300-400 na minutę.

Nie wiecie może , który czujnik temperatury steruje wentylatorem, ten, który idzie do komputera, czy ten drugi, który idzie do wyświetlacza. Pytam, bo mam wrażenie, że wentylator się nie załącza, a wskaźnik temp. na wyświetlaczu, nawet nie drgnie i pokazuje , że silnik jest zimny. Nie chciałbym przegrzać silnika.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniolek77, w termostacie masz 2 czujniki górny to czujnik który masz na wskaźnik temperatury dolny na komputer a wentylator załącza czujnik który jest wkręcony w chłodnicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BINGO!!! Okazało się, że wężyk od MAP sensora był nieszczelny przy samym krućcu. Po skróceniu wężyka, auto chodzi jak brzytewka. Wielkie dzięki dla kolegi Cinek79 i szacunek dla Prezesa, a także dla innych za dobre rady. Pozostaje mi jedynie problem wadliwego działania wskaźnika temperatury (stoi w miejscu i cały czas pokazuje, że silnik jest zimny, przy opcji wskazywania poziomu oleju działa poprawnie). Spróbuję dostać się do kostki łączącej wskaźniki przy liczniku, może to jest przyczyna?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam, mam taki problem że gdy odpalam zimny silnik to obroty zaczynają właśnie takie chyba falowanie - nie szybkie lecz raczej miarowe w zakresie 800-1200, a gdy dodam wtedy gazu to silnik gaśnie. Silnik krokowy był zmieniany kilka miesięcy temu więc to raczej nie to. Auto ma LPG sekwencyjną - przełącza się na gaz automatycznie po osiągnięciu przez silnik odpowiedniej temperatury i w czasie przełączania się co zwykle trwa kilka sekund zwykle dodaję więcej gazu, ale tak było cały czas i to raczej nie problem. Gorzej właśnie przy pierwszym odpalaniu na benzynie.

 

pozdrawiam i z góry dziękuję za porady:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Miałem podobne problemy. Po odpaleniu ssanie zalaczalo sie na 1-2sek, a potem obroty wracaly do 750/min. Przy probie dodania gazu atuko gaslo i z ponownym uruchomieniem byl juz problem, musialem od razu sporo przygazowac. Pochodzil kilka minum i bylo juz ok. Dzieki temu forum trafilem w samo sedno ;)

 

Wykręciłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej ten od sterowania silnikiem, wyczyscilem i przy probie kolejnego wkrecenie rozsypal mi sie w rece ;). Wymienilem na nowy i teraz ssanie zalacza sie na troche dluzej okolo 2min. i wszystko rusza bez problemu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czolem,

u mnie z kolei w chwili gdy temp. silnika sie ustabilizuje ( 7-10 min. jazdy samochodem), obroty gwaltownie spadaja do 250-500 obr/min., silnik pracuje niemiarowo, brak mozliwosci kontynuacji jazdy...a po ostygnieciu silnika, zapala na dotyk i mozna jechac dalej, do chwili ponownwgo nagrzania silnika...

w czasie gdy da sie prowadzic jazde odczuwam chwilami spadek mocy na wyzszych obrotach, tj. zwiekszam gaz-obroty rosna, a przyspieszenia nie ma...

 

 

swiece sprawdzalem, filt paliwa wymianian

podejrzewam, uklad paliwowy-> pompa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!