Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak przeciągnąć przewód z silnika do kabiny ŁATWO?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam znowu!

Po dłuższym marazmie spowodowanym nadmiarem pracy w końcu udało mi się znaleźć trochę czasu, żeby ponaprawiać wszystkie drobne usterki w mojej megi, które namnożyły się w dużej ilości przez ostatnie 1.5 roku...

Ale ja nie o tym chciałem...

Pytanko - kto mi poradzi, jak w sposób szybki mogę pociągnąć zwykły dwużyłowy kabelek z komory silnika do kabiny?

Gdzie jest jakikolwiek otwór, który łączy te dwie przestrzenie?

Zależałoby mi na informacji jak to zrobić bez konieczności rozbierania połowy blach, wyciągania silnika, tudzież rozbierania podwozia :):):)

Ktoś pomoże (tylko nie sugerujcie mi przeciągnięcia 'po zewnętrzu' :))

Pozdrówki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przeciągnięte przez gumę którą leci linka do otwierania maski. Oprócz linki zmieściły się też kable do przełącznika gazu, zasilania różnych dodatków i sterowania dziennymi, także sporo więcej niż 1 dwużyłowy kabelek :)

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz mi jeszcze z grubsza nakreślić, gdzie tego szukać (patrząc od strony komory silnika)? Ja wiem, że 'na pewno znajdę' ale teraz siedzę przed kompem w robocie a mam 'w gorącej wodzie kapanie' i chciałbym już wiedzieć, jak bardzo będę musiał pogrzebać... takie moje zboczenie :):):) nikt nie jest doskonały :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko jest ze zboczeniami :)

Dziura jest schowana po prawej stronie przegrody (patrząc od frontu) w okolicach chyba połowy wysokości w jeszcze innej dziurze, więc od komory dostęp jest tam niezbyt ciekawy. Ja dobierałem się do tego od strony kabiny (lecąc za linką) i potem ewentualnie sklejałem kabel tymczasowy z docelowym i przeciągałem "do kabiny".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No poszło przez ten otworek - wyjąłem gumę, naciąłem, kabel przeciągnąłem takim badziewnym drucianym wieszakiem (rozprostowanym oczywiście) i jest radość... teraz tylko się wkurzam, bo mam pompę do spryskiwaczy na xenony bez zaworka i mi woda przez spryskiwacze pod wpływem fizyki wylata... :/

 

A możecie mi jeszcze, Koledzy, podsunąć pomysła, skąd najlepiej podkraść zasilanie do pompki spryskiwaczy (tak, wiem, że z aku :))

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kabel przeciągnąłem takim badziewnym drucianym wieszakiem (rozprostowanym oczywiście)

to najlepszy sprzęt do takich celów :)

 

A możecie mi jeszcze, Koledzy, podsunąć pomysła, skąd najlepiej podkraść zasilanie do pompki spryskiwaczy (tak, wiem, że z aku :))

samo zasilanie znajdziesz w skrzynce bezpieczników pod maską. Jak zamierzasz rozwiązać sterowanie tymi spryskiwaczami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowanie jest z przycisku wyciągniętego do kabiny (najlepsze miejsce to po lewo od kierownicy pod kratką - dużo płaskiego i cienki plastik).

Zasilanie ze skrzynki, dodatkowy zbiornik na płyn i pompa pod lewym reflektorem - po raz pierwszy francuzi mają u mnie plusa za pomysł nadmiaru dziurek we wszystkich możliwych powierzchniach ramy)

Psika ładnie, prosto na lampy - kolejna karta w rękawie w ewentualnym sporze z drogówką :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psika ładnie, prosto na lampy - kolejna karta w rękawie w ewentualnym sporze z drogówką

U mnie w okolicy patrzą na homologację lampy, jak nie ma DC, DR, DC/R, to dowód zabierają.

Jeżeli ktoś się kłóci, to auta trafia na lawetę jako niezdolne do jazdy (na podstawie Art. 130a pkt. 2).

Zresztą popieram, bo w nocy się ciężko jeździ przez te pseudoksenony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest dedykowany klosz i dobrze ustawione to nie wali po oczach... ja dla pewności mam ustawione nisko - nie rażą ani trochę a widoczność i tak dużo lepsza niż przy normalnych żarówach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dedykowany do ksenonów :)

Tylko Chińczycy posiedli sekret produkcji lamp :);):)

 

Swoją drogą, całkiem udana chińszczyzna, bo i soczewka, i prowadnica w lampie wyprofilowana pod 'drucik w żarniku' czy jak to się tam nazywa i nawet DC/R wytłoczone na plastiku, co prawda krzywo i niewyraźnie, bardziej OC/P ale przecież to przy uchwycie, więc miało prawo się wytrzeć... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!