Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak przeciągnąć przewód z silnika do kabiny ŁATWO?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam znowu!

Po dłuższym marazmie spowodowanym nadmiarem pracy w końcu udało mi się znaleźć trochę czasu, żeby ponaprawiać wszystkie drobne usterki w mojej megi, które namnożyły się w dużej ilości przez ostatnie 1.5 roku...

Ale ja nie o tym chciałem...

Pytanko - kto mi poradzi, jak w sposób szybki mogę pociągnąć zwykły dwużyłowy kabelek z komory silnika do kabiny?

Gdzie jest jakikolwiek otwór, który łączy te dwie przestrzenie?

Zależałoby mi na informacji jak to zrobić bez konieczności rozbierania połowy blach, wyciągania silnika, tudzież rozbierania podwozia :):):)

Ktoś pomoże (tylko nie sugerujcie mi przeciągnięcia 'po zewnętrzu' :))

Pozdrówki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przeciągnięte przez gumę którą leci linka do otwierania maski. Oprócz linki zmieściły się też kable do przełącznika gazu, zasilania różnych dodatków i sterowania dziennymi, także sporo więcej niż 1 dwużyłowy kabelek :)

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz mi jeszcze z grubsza nakreślić, gdzie tego szukać (patrząc od strony komory silnika)? Ja wiem, że 'na pewno znajdę' ale teraz siedzę przed kompem w robocie a mam 'w gorącej wodzie kapanie' i chciałbym już wiedzieć, jak bardzo będę musiał pogrzebać... takie moje zboczenie :):):) nikt nie jest doskonały :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko jest ze zboczeniami :)

Dziura jest schowana po prawej stronie przegrody (patrząc od frontu) w okolicach chyba połowy wysokości w jeszcze innej dziurze, więc od komory dostęp jest tam niezbyt ciekawy. Ja dobierałem się do tego od strony kabiny (lecąc za linką) i potem ewentualnie sklejałem kabel tymczasowy z docelowym i przeciągałem "do kabiny".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No poszło przez ten otworek - wyjąłem gumę, naciąłem, kabel przeciągnąłem takim badziewnym drucianym wieszakiem (rozprostowanym oczywiście) i jest radość... teraz tylko się wkurzam, bo mam pompę do spryskiwaczy na xenony bez zaworka i mi woda przez spryskiwacze pod wpływem fizyki wylata... :/

 

A możecie mi jeszcze, Koledzy, podsunąć pomysła, skąd najlepiej podkraść zasilanie do pompki spryskiwaczy (tak, wiem, że z aku :))

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kabel przeciągnąłem takim badziewnym drucianym wieszakiem (rozprostowanym oczywiście)

to najlepszy sprzęt do takich celów :)

 

A możecie mi jeszcze, Koledzy, podsunąć pomysła, skąd najlepiej podkraść zasilanie do pompki spryskiwaczy (tak, wiem, że z aku :))

samo zasilanie znajdziesz w skrzynce bezpieczników pod maską. Jak zamierzasz rozwiązać sterowanie tymi spryskiwaczami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowanie jest z przycisku wyciągniętego do kabiny (najlepsze miejsce to po lewo od kierownicy pod kratką - dużo płaskiego i cienki plastik).

Zasilanie ze skrzynki, dodatkowy zbiornik na płyn i pompa pod lewym reflektorem - po raz pierwszy francuzi mają u mnie plusa za pomysł nadmiaru dziurek we wszystkich możliwych powierzchniach ramy)

Psika ładnie, prosto na lampy - kolejna karta w rękawie w ewentualnym sporze z drogówką :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psika ładnie, prosto na lampy - kolejna karta w rękawie w ewentualnym sporze z drogówką

U mnie w okolicy patrzą na homologację lampy, jak nie ma DC, DR, DC/R, to dowód zabierają.

Jeżeli ktoś się kłóci, to auta trafia na lawetę jako niezdolne do jazdy (na podstawie Art. 130a pkt. 2).

Zresztą popieram, bo w nocy się ciężko jeździ przez te pseudoksenony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest dedykowany klosz i dobrze ustawione to nie wali po oczach... ja dla pewności mam ustawione nisko - nie rażą ani trochę a widoczność i tak dużo lepsza niż przy normalnych żarówach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dedykowany do ksenonów :)

Tylko Chińczycy posiedli sekret produkcji lamp :);):)

 

Swoją drogą, całkiem udana chińszczyzna, bo i soczewka, i prowadnica w lampie wyprofilowana pod 'drucik w żarniku' czy jak to się tam nazywa i nawet DC/R wytłoczone na plastiku, co prawda krzywo i niewyraźnie, bardziej OC/P ale przecież to przy uchwycie, więc miało prawo się wytrzeć... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!