Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wyciek oleju ze skrzyni biegów-foto


gorylpl1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

zauważyłem wyciek oleju, chyba ze skrzyni biegów.

 

1.wydaje mi się że cieknie z tego miejsca:

Załączam foto elementu gdzie zdiagnozowałem usterkę.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a8787c4106bde3ea.html

 

 

Uszkodzona/pęknięta jest ta guma. To jest chyba osłona od półosi-jak się nie mylę. Jak ją rozszerzę, to widać pękniecie, a olej widać też przy metalowej opasce.

 

Czy muszę to szybko wymieniać, żeby nie wpędziś się w większe koszty? i czy to droga sprawa?

 

2. Olej widać też na tym elemencie-chyba to wybierak skrzynie biegów

Foto poniżej

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/69834381518f55c1.html

 

Czy tam na nim powinien być taki nieosłonięty kawałek tulei-metalu (niezabrudzona tuleja-świeci się metalicznie)I czy to powinno być w Oleju?

post-20873-0-64644100-1307710906_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie zauważyłem że mam pękniętą osłonę przegubu, olej po wlaniu uciekał w 2 dni i ostatnio wymieniałem skrzynie biegów...

 

Ja bym to wymienił jak najszybciej aby skrzynia nie chodziła na sucho przypadkiem.

Edytowane przez milyges
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...

Witam kolegów pojawił mi się olej wyciekający może nie dużej bo jeszcze się nie leje ale mocno kapie z wybieraka skrzyni biegów jest na to jakas rada co z tym zrobic .. moje pytanie czy trzeba demontować skrzynie i ewentualnie czy dolać olej do skrzyni wybieram sie za 2 tygodnie z przyczepa kempingowa jakies 300 km od domu wiec juz sie nie pokoje czy dojade jaki olej dolac do skrzyni silnik 1,9 Dti rok 98 megane scenic :-)

 

Pozdrawiam ale zamkieszałem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest też możliwość zeszlifowania spawów na łapie i wymiany uszczelniacza bez wyjmowania skrzyni, ale to wymaga dużej precyzji i dobrego chłodzenia materiału w trakcie spawania łapy - aby nie uszkodzić nowego uszczelniacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paskudna sprawa.

Zależy jak się leje. Jak tylko kapie to olać to :-) . W scenikach i chyba także w megankach jest taka konstrukcja i trudno.

Mechanik z krwii i kości powiedział mi(dobry znajomy), że delikatne kapanie to nie problem. Ciagle ma takie przypadki, nie tylko w renault. Po wymianie w króŧkim czasie znowu się poci. Nawet w nowych autach są takie cyrki.

Kup olej pod swój silnik, spróbuj dolać i patrz jak się zachowuje Oczywiście gdy leci jak z kranu to nie ma wyścia i trzeba rozbierać.

W moim przypadku było tak, że kupiłem baniak oryginalnego oleju, odkręciłem śrubę, dolałem do oporu. Dobrze, że zerknąłem na forum. Po zimie trzeba sprawdzić stan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem baniak oryginalnego oleju, odkręciłem śrubę, dolałem do oporu.

Dodam tylko, że do dolewania ustawić auto (przechylić) tak, aby otwór wlewowo-przelewowy był najwyżej. Wtedy oleju wejdzie więcej i nie trzeba tak często uzupełniać - wystarczy sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:-) do silnika też wlewasz więcej oleju, żeby nie trzeba było często uzupełniać :-)

Błąd! Auto ma stać na równym, a oleju ma być do gwintu w otworze do uzupełniania oleju, nie więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, zepsujesz skrzynię tym sposobem :-) Producent dokładnie określił ile ma go się znajdować, aby było wystarczające smarowanie (chłodzenie), a zarazem nie zwiększało różnorakich oporów :-)

Edytowane przez pcz_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, zepsujesz skrzynię tym sposobem :-)

Moja meganka jeździ już tak ponad dwa lata i nic jej nie dolega, poza tym niewielkim wyciekiem na wybieraku. A sprawdzenie oleju polega tylko na lekkim uchyleniu wykręcoenego korka i sprawdzeniu olej jest, czy go nie ma, ale z reguły jest. A jak będzie po takim uzupełnieniu do 0.1 litra więcej niż normalnie przekładnia z tego tytułu się nie rozleci - to jedno, a drugie nikogo do tego nie namawiam. Ja też bezmyślnie nie stosuję się do każdej informacji jaką przeczytam - najpierw ją przemyślę i jak uznam za sensowną to ją zastosuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi ale dalej nie otrzymałem konkretnej informacji ...

Czy do wymiany uszczelniacza, simeringu trzeba ściągać skrzynie biegów czy uda się na kanale ??

Jaki olej dolać silnik 1,9 Dti dok 98 ps 98

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawa wiąże się z wybebeszaniem gada.

Olej? No do swojego to wlałem jakiś oryginał ELF. Teraz nie pamiętam dokładnie typu bo baniak stoi w garażu. Gdzieś w moich zapytaniach też pytałem co wlewać, ale każdy olej jest pod typ skrzyni.Musisz wiedzieć co tam u ciebie siedzi.

 

----------

 

Chyba dałem TransELF NFJ 75W80

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!