Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Tak musiało to się stać. Hamulec nowego (rocznego) Scenica sygnalizuje awarię. Mam zwyczaj zaciągać ręczny, gdy stoję na światłach, w nocy normalna praktyka, nie biję nikogo po oczach stopem. I tak do chwili gdy elektronika pokazała i popiszczała, że wystąpiła awaria hamulca ręcznego. Cóż, gwarancja. pojechałem do serwisu w Lublinie (Nazaruk), "błąd" skasowali i za 5 dni sytuacja się powtórzyła ale już z komunikatem STOP na wyświetlaczu. Zatrzymuję i wyłączam silnik a tu piski w niebogłosy "zablokuj auto przed przemieszczeniem, awaria hamulca postojowego". No rzesz jasna... Znów do serwisu. Postał parę godzin, przyjeżdżam i co? Otóż nie wiemy co! Czekamy aż Renault nam powie. Pewnie awaria elektroniki modułu bo ręczny jest ok.

Śmieszne strasznie. Pozostaje nie korzystać z ręcznego.

Tak sobie napisałem bo w tym temacie mi nic nie pomożecie ale zeszło mi powietrze chociaż.

Edytowane przez behemon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ci, którzy skorzystają z tego wynalazku, później nie będą chcieli się przesiąść na tradycyjny ręczny :) Mój wujek zanim odebrał "trójkę" też marudził (a jego trudno przekonać do zmiany poglądów), a jak sprawdził jak to działa to nie chce teraz słyszeć o tradycyjnym ręcznym. Poza tym, jak w czasie jazdy zaciągnie hamulec to normalnie hamuje jak tradycyjny, tylko nie trzeba wajchy szarpać do góry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z meganecoupe02 - z hamulcem automatycznym jest jak z HF - raz skorzystasz i chcesz miec na stałe :). Bardzo wygodna rzecz - nie trzeba pamiętac o ciągłym jego zaciąganiu, wspomaganie ruszania pod górę - myślę że dopłaciłbym po raz drugi aby miec go na wyposazeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym w życiu nie zapłacił.

Tata jechał dostawczakiem i padły hamulce (kawałek blachy przeleciał po przewodach hamulcowych), ręczny okazał się jedynym ratunkiem.

Producenci za bardzo uwierzyli w elektronikę i pozbyli się mechaniki, efekt tego czasami bywa opłakany.

Wystarczy wspomnieć akcję serwisową, gdzie w całych stanach Mercedes wymieniał elektrohydrauliczny układ hamulcowy na całkowicie hydrauliczny.

Stało się to jednak dopiero po kilku poważnych wypadkach, kiedy komputer wiedział lepiej jak użyć hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A co to jest tryb automatyczny? On sam (automatycznie) zaciąga się po wyłaczeniu silnika. Po zaciągnieciu przez Ciebie i dodanie gazu automatycznie się wyłącza.

 

PS Nikt nie zna przyczyny awarii. Więc poradzcie proszę. Wczoraj usłyszałem, że po zgłoszeniu i nie usunieciu usterki serwis ASO Renault ma miesiąc czasu na jej zdiagnozowanie o czym powinni mnie poinformować. Prawda to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za tryb automatyczny uważam to, że sam "zaciąga się" gdy gaszę silnik i "zwalnia się" gdy ruszam - u Ciebie jest inaczej, że nie rozumiesz? Chodzi o takie ustawienie w którym ja decyduję kiedy zaciągnąć/zwolnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liso - Nie mam pewności czy w S III jest to tak samo rozwiązane jak w sceniolu drugim ale tu mogę sobie po zgaszeniu silnika decydować czy ma pozostać zaciągnięty ten ręczny czy zwolniony. Wystarczy karta wsadzona w czytnik i po zgaszeniu silnika zwolnic go ręcznie. (podciągnąć, wcisnąć przycisk, zwolnić uchwyt)

Jest możliwość i bez karty w czytniku ale jest na to przewidziane tylko 3 sekundy po zgaszeniu silnika.

Tą opcję często stosowałem zimą przy pozostawianiu auta w nieogrzewanym garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj to ja mam lepszy trick, zanim nacisnę stop wciskam i trzymam zwolnienie ręcznego i po zgaszeniu nie zaciągnie się sam. To o czym piszesz jest jak najbardziej możliwe w SIII.

 

Tu chodzi o sytuację gdzie 90% mojego parkowania pojazdu nie wymaga tego ręcznego a tam gdzie potrzebuję to i tak sam zaciągam (wyjazd z bramy którą trzeba zamknąć/otworzyć). Miałem go w tej wersji wyposażenia i ok, tylko bywa irytujący a w szczególności bimbanie przy każdym otworzeniu drzwi kierowcy na odpalonym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!