Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic phII


energyypl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was:) w tym tygodniu wybieram się obejrzeć kilka renatek do komisów.W jednym stoi scenic z 2008 i koło 50 tyś przebiegu nie ukrywam że kusząca propozycja... Chciałbym się od Was dowiedzieć kilku rzeczy...zaczynamy:D

1. Na co zwrócić szczególną uwagę przy oglądaniu?(fakt faktem że potem jak coś się weźmie na przegląd samochód)ale chciałbym sam kilka rzeczy pooglądać... np rzucił mi się jakiś temat z malowaniem że jakieś folie zabezpieczające są na progi... może ktoś coś więcej o tym napisać?

2.Jak to w końcu jest z tym akumulatorem i jego ładowaniem? Chodzi mi o wpisywanie koda radia i szybami... za każdym razem trza to robić po odłączeniu akumulatora? i jak to wszystko dobrze zrobić

3. Czy sprzedający powinien mieć ten kod do radia?

4. Czy wszystkie modele mają ten kompresorek do pompowania kół schowany gdzieś w bagażniku?

5 czy silnik 1,6 wystarczy jak na taką masę samochodu?(rzecz jasna nie mówimy tu o sportowej jeździe ani nic z tych rzeczy ale czy da rade wyprzedzać pod górke itp)

6. lepiej założyć gaz sekwencję czy o generacje wyżej?(koszt całkowity przewidziany na ten cel max 3000zł)

czekam na Wasze odpowiedzi pozdrawiam Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość na forum odpowiedzi już jest, wystarczy poszukać.

Mnie nie chce się tego przepisywać skoro Tobie nie chce się szukać, więc tylko skrótowo z grzeczności..

1- chodzi o transparentne naklejki zabezpieczające końcówki progów przed tylnymi kołami.

Jeśli ich brak, można podejrzewać naprawę blacharsko lakierniczą w tym miejscu, choć przy dobrze zamaskowanej naprawie te naklejki też są w tym miejscu. Można je zdobyć i przykleić.

2- Każde odpięcie aku. powoduje potrzebę wprowadzenia kodu do radia i przyuczanie szyb.

Można to obejść podłączając czasowo mały akumulator podtrzymujące zasilanie pamięci jak w radiu tak i komputerze.

Oczywiście można też uznać takie zabiegi za fanaberie (za takie je uznaję) i po prostu wpisać te cztery cyfry do radia i kliknąć przyciskami od szyb i moment przytrzymać. To tylko kilka minut i sporadycznie.

3- Nie

4- Nie, w zasadzie był wstawiany ten zestaw do naprawy kół tam, gdzie koła zapasowego nie było. Zazwyczaj Grandsceniole.

5- Ponoć wystarcza do spokojnej jazdy.

6- Tu niestety odsyłam do kogoś, kto bardziej jest obeznany z paliwem do zapalniczek i kuchenek turystycznych.

Reszty, na co zwracać uwagę dowiesz się, pobieżnie czytając posty w dziale pomoc w zakupie Scenic II

Łatwiej w tym temacie było by opisać spostrzeżenia zauważone przy przedstawionym aucie, jak wypisywać wszystko co hipotetycznie może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Naklejki powinny być, nawet jeżeli są przyjrzyj im się dokładnie, żółkna z czasem i dzięki temu mozna rozpoznać czy obie są od nowości czy któraś jest nowsza (ewentualnie robią obie nowe to wtedy przyjrzyj się innemu dla porównania stopnia zżółknięcia). Na swoim po poprawce prawego progu widziałem różnicę w odcieniu naklejki.

2. Nie miałem doświadczeń póki co.

3. Sprzedający może mieć kod od radia, w obu swoich przypadkach mam (jeden nowy kupowany przeze mnie w salonie to nie ma wątpliwości), drugi kupiony 3-letni i dostałem kod radia takze, zapisany chyba w książce serwisowej, musiałbym sprawdzić, w razie co edytuję post.

4. Kompresor mają tylko Grandy bez koła zapasowego, znaczy się powinny mieć bo różnie to bywa.

5. Silnik 1.6 16V nadaje się do jazdy, ale podejrzewam ze do Granda bedzie za słaby. Jeżeli kręcisz go tak ja trzeba czyli od ok. 3500 obr/min i wyzej na poszczególnych biegach to daje radę, jest tylko trochę głośny, spalanie przy takiej jeździe to ok. 9,2-10l/100km w trybie miejskim, trasa-da się zejść do ok. 7,3l/100km (mój najlepszy wynik). Sugerowałbym jednak poszukanie 2.0 16V lub 2.0T ale w krótkich jest raczej mała podaż, więcej diesli.

6. Podobno dobrze znoszą gaz, ale nie mam i nie będę wróżył z fusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naklejki na progi - dobry znak, żeby się przyjrzeć tym elementom. Ale... Ja już jednej nie mam (tak już kupiłem), a drugą chyba sam zerwię. Bo częściowo się odkleiła, wszedł tam brud, więc do połowy jest koloru czarnego i brzydko wygląda. Po drugie od starości jest już żółta jak chińczyk i na jasnym lakierze szpetnie się prezentuje. Więc brak tych naklejek nie musi nic oznaczać, bo sam zaniedługo się ich pozbędę, ale należy być czujnym. Naklejki te na progi można spokojnie kupić w ASO, ale cena... dla mnie porażająca. 65pln za sztukę, czyli para 130pln. Nie wiem skąd oni te ceny biorą. Pan w ASO powiedział, że "chłopaki jakoś sobie radzą i wycinają z większego arkusza"

LPG - wypowiadam się jako zagorzały zwolennik gazu - silnik nadaje sie idealnie do zagazowania. Wychodził nawet z faktycznie fabryczną (a nie dokładaną) instalacją o czym świadczą choćby kontrolki do LPG na desce rozdzielczej (można pod słońcem dojrzeć). IV generacji (sekwencja) wystarczy. Zresztą w cenie 3tys chyba tylko to wchodzi w grę. W innym wątku niedawno pisałem, że miałem spotkanie z posiadaczem SII, którego posiada od nowości, od początku ma LPG, używany w jego firmie do jeżdżenia przez niego z towarem po Polsce - przebieg przekroczył 500tys km. Oczywiście auto to nie tylko silnik. Zaliczył - jak większość z nas -wszystkie typowe usterki tego samochodu.

Kod radia - ja nie miałem, ale dostałem w ASO.

Programowanie szyb polega na domknięciu ich i przytrzymaniu przycisków przez 2 sekundy i to samo w dolnym położeniu. To żaden problem.

1.6 - cóż Ci mam napisać? ;-P

Da radę jak każdy. Ale od zawsze wiadomo - im więcej tym lepiej. Ja mam 2.0 i wydaje mi się już z czasem mułowaty. Aż znów się nie przesiąde do innego pojazdu rodziców 1.6 albo teściów 1.8. Wracając do swojego czuję, że ma więcej. Ale na codzień można jeździć. To są minimalne różnice.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kończąc temat naklejek na progach: powinny byc, jak ich nie ma lub mają różne odcienie może to sugerować ze coś się tam działo, więc warto się przyjrzeć tym okolicom. A próg jak próg-element dosyc newralgiczny i jeżeli niefachowo naprawiony może stać się początkiem problemów (rude dziadostwo).

 

Co do LPG fabrycznego, z tego co się zdążyłem zorientować z fabryczną instalacja były silniki 1.6 16V o mocy 105KM i skrzynią biegów o 5 przełożeniach oraz kompletacją Authentique/Alize. Z doświadczeń uzytkowników forum silniki 1.6 i 2.0 16V dobrze współpracują z gazem, oczywiście dobra instalacja to podstawa (tyle że chyba wszyscy zainteresowani o tym wiedzą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!