Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Btw, kostka był już robiona, ponieważ były kable zaizolowane i dosztukowane. Jest tam jeszcze jeden kabel, który nie był zaizolowany, jest on od czegoś innego, ponieważ non stop jest w nim prąd, myślę, że to przez niego spaliła się wtyczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie. Nareszcie znalazłem winowajców :D .Trzy rzeczy mam do zrobienia.

1.Nawiew włączał się i wyłączał kiedy chciał. Po wyjęciu dmuchawy okazało się, że "zawiesza się". Po potrząśnięciu działa. Muszę wymienić. No chyba, że Ktoś wie jak ewentualnie naprawić.

2.Nawiew działał tylko na 4 biegu. Po wymianie bezpiecznika termicznego działa na każdym.

3.Nie dochodziło napięcie do kostki sterowania nawiewem. Okazało się, że wtyczka za bezpiecznikami wewnątrz (opisana w poście #245) nie łączy, przepalony pin. Czy taką wtyczkę całą można gdzieś kupić? Czy wystarczy wymienić spalony pin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Też to ostatnio przerabiałem. Skończyły się szczotki i komutator, jak zdejmiesz ta plastikową obudowę to zobaczysz jak to wygląda. U mnie jedną szczotkę trzeba było docisnąć, ale nie warto było ich wymieniać z powodu komutatora. Kupiłem używkę w bardzo dobrym stanie za 40zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zapłaciłem 40zł za naprawę. Ale co było robione nie wiem, ważne że działa.

 

Zrobione, nawiew działa jak należy.

Wspaniale jest mieć działający nawiew :D

Edytowane przez markar74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Panowie i ja mam problem z dmuchawą - nie działa na żadnym biegu.

Połączyłem na krótko - działa ekstraklasa więc to nie silnik dmuchawy.

Bezpiecznik w skrzynce obok kierownicy - wsadziłem nowy poprzedni także okej.

Wyciągnąłem opornice - bezpiecznik termiczny już wcześniej był zmostkowany i jest tam przepływ prądu.

Piny wyglądają okej wszystkie w kostkach, przewody także.

'Sprężynki' oporowe sprawne.

Czy jest jeszcze jakiś bezpiecznik dmuchawy który mógł się spalić? Może jest jakiś przekaźnik który już nie domaga?

 

Proszę o pomoc bo już nie wiem gdzie szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jednak nie padł nawiew całkiem , bo dziś rano odpaliłem auto i znów działał ale niestety po przejechaniu kilku kilometrów i nagrzaniu auta , znów nie działa

Jaka może być tego przyczyna??!! ktoś wie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój problem rozwiązany więc gdyby komuś całkiem nie działała dmuchawa, kostki wyglądały w porządku i opornica też - niech sprawdzi kostki za skrzynką bezpieczników przy kierownicy - u mnie upalone było 1/3 kostki. Po zrobieniu obejścia - dmuchawa działa idealnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja swój nawiew (a raczej jego działanie) po obserwowałem i zauważyłem ,że działa tylko jeśli temperatura jest niska czyli teraz tylko rano jak jest poniżej 15C

W weekend rozkręciłem całą deskę rozdzielczą , ale nie znalazłem niczego co byłoby podejrzane

Wszystko wyglądało na sprawne nie spalone , kable nie pognite

Nie mam pojęcia co to może być- ktoś mi podpowie?!!!!! i gdzie to znajdę???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem nowym użytkownikiem u was na forum i zarazem posiadaczem od kwietnia renault megane I z 1996r z klimatyzacja u mnie problem z działajacym nawiewem juz rozpoznany niestety :) poprzedni własciciel Megi w tym rezystorze co jest w podszybiu zamiast wymienic kostki poprostu dosztukowal i dolutował kable ( cienkie)

które się poprzepalały niestety problem polega na tym ze kable nie sa orginalnego koloru i elektryk stwierdzil zebym poszukał takiego rezystora z kostkami które maja chociaz po 5-10 cm kable w orginalnych kolorach by mógł podpiąć pod kable ktore orginalnie gdzies tam wychodzą

Moja prośba do was to żeby ktos zamiescił zdjęcie tych kostek z orginalnymi kolorami przewodów lub pokierował gdzie taki kostki z kabelkami mogę kupic w warszawie

Z góry dziekuje za pomoc

Pozdrawiam Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iPanowie ja również mam problem, temat rzeka, ale nie wiem gdzie szukać i co podejrzewać, bo u mnie wygląda to trochę inaczej, bo problemy prawdopodobnie się skumulowały

 

Samochód kupiony niedawno megane IphI 75km z klimatyzacją 6 stopni. Nawiew działał tylko na 6 biegu na początku, a teraz działa na 6 albo wcale nie działa z przewagą na to drugie - ostatnio jechałem do dziewczyny całą drogę z nawiewem na 6, ale włączył się dopiero na miejscu pod samą bramą :) po ponownym odpaleniu przez kolejne kilka dni nic, aż w końcu jakimś cudem po zgaszeniu silnika na zapłonie dmuchawa znów się włączyła, a po wyłączeniu zapłonu i włączenia silnika znów nic.

To znaczy, że problemów muszę szukać gdzieś pod panelem przy wtyczkach i dodatkowo tam gdzie są bezpieczniki mocy(a może tranzystory-chodzi o miejsce po prawej od akumulatora)?

@EDIT

włączniki od klimatyzacji itp raczej działają, bo zapalają się diody nawet gdy nie ma nawiewu, choć nie wiem czy to nie inna kostka:)

 

Nie wiem czy to będzie ta sama skrzynka, ale dodatkowo prędkościomierz pokazuje co mu się podoba- zero prawidłowych wskazań, na postoju 40km/h podczas jazdy nawet 220, po prostu cuda

Edytowane przez Norskee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam, ja również mam mały problem z dmuchawą w mojej Megane I phI 96r. Otóż mój nawiew albo nie działał w ogóle albo działał tylko na 6 stopniu(rzadko). Wiedziałem, że to częsty problem ale i tak odstawiłem auto do mechanika ponieważ nie chciałem się z tym sam bawić <zolta> Ostatecznie stary rezystor został wymieniony na inny(używany, kupiony przez allegro). Dmuchawa chodzi teraz na wszystkich biegach jednak dalej mam z nią następujący problem: jak włączam biegi dmuchawy od 0 to nie działają, dopiero jak włączę na 6 bieg i schodzę w dół to śmiga na wszystkich, czasami również się wyłącza podczas jazdy ale jak poprzestawiam trochę biegi to po chwili znów się włącza. Mechanik stwierdził, że albo kupiłem nie do końca działający rezystor lub problem leży w tak banalnej rzeczy jaką jest przełącznik nawiewu dmuchawy. Moim zdaniem, jeśli nawiew działa na wszystkich biegach to nie jest już problem opornicy(oczywiście mogę się mylić bo nie jestem zbyt doświadczony). Co powinienem zrobić czy wymienić panel nawiewu czy reklamować rezystor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrać panel nawiewu i sprawdzić jak wygląda. Sprawdź czy nie masz upalonych styków, czasami to się zdarza.

Możesz też spróbować dogiąć styk pokrętła regulacji siły nawiewu.

Możliwe, też że kupiłeś nieodpowiedni moduł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ktoś mi powie, czy jakoś asekuracyjnie można to obejść żeby dmuchał nawiew chociażby na najwyższym biegu?

Upaliły mi się piny w rezystorze i kostka też jest cała do wymiany. Nie mogę jej nigdzie dostać i chociaż na teraz by było fajnie jakby dmuchało bo lód do środka auta mi wchodzi...!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!