Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za odpowiedz <czerwona>

Czyli u Ciebie było wypalone złącze Ucebiku w BSI??

Mam pytanie, jeżeli to robiłeś: trzeba jakoś bardzo rozkręcać deskę czy po odkręceniu bezpieczników można ją dołem przy pedałach wyjąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc już skończyłem i tak:

1. bezpiecznik sprawny.

2. wtyczka od Ucbiku jest sprawna!

Rada dla innych którzy będą mieli ten problem: aby łatwiej wyjąć skrzynkę z bezpiecznikami odpinamy 3 wtyczki, które znajdują się nad pedałem sprzęgła (wtedy łatwiej da się wyciągnąć).

3. okazało się, że po wyjęciu opornika/rezystora dmuchawy styki od tranzystorów były wylutowane. Cały element na pewno już był naprawiany bo widać ślady lutowania ścieżek.

4. zlutowałem wystające styki do miedzianych ścieżek na oporniku.

5. Zamontowałem i nawiew działo albo na 0 albo na 6. Jest postęp. Z innych opisywanych tematów wyczytałem że do wymiany są tranzystory.

 

 

W taki razie pytanie: czy jest możliwość sprawdzenia w jakiś sposób tranzystorów miernikiem?

Edytowane przez cosmo0007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne masz taki regulator obrotów dmuchawy:

thumb_hosting_zdjec_1350299495__5612455000_1295158479.jpg

Te dwa "kapselki" to tranzystory (co pomyliłeś z kondensatorami).

Jeżeli na każdym biegu masz taką samą prędkość obrotową (i jednocześnie jest to prędkość max), oznacza zwarcie kolektora z emiterem na tranzystorze (jeżeli jest to układ oparty na tranzystorach typu FET, czego nie pamiętam, to zwarcie jest między źródłem i drenem). Zwarcie to prawdopodobnie zrobiłeś sam lutując na płytce. Przeprowadź inspekcję płytki jeszcze raz.

Edytowane przez Kreciq
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedz. Dokładnie mam takie coś. Po 17 będę miał samochód to wymontuje ustrojstwo i obejrzę jeszcze raz. Od razu zrobię zdjęcia i wstawię. Tylko dziwi mnie, że kiedyś miałem już ten problem i z chwilowym zapachem spalenizny się sam naprawił.

 

Dodano: 15 paź 2012 - 18:49

Wykręciłem ten regulator, rozłożyłem i wygląda on dość tragiczni. Okazało się, że jest chyba jakieś zwarcie bo jeden lutowany styk tranzystorów się roztopił, ale ciągle łączy. Za to zdjąłem obudowę i badałem testem diody w mierniku czy wszędzie łączą ścieżki (oczywiście tam gdzie dałem radę) i zauważyłem że w zaznaczonym miejscu (3 ostatnie zdjęcia) jest przerwana ścieżka. Miejsca zaznaczone na zdjęciu 4 i 5 były lutowane przeze mnie. W takim razie mam pytanie czy to może być wina przerwanej ścieżki czy jednak lutując coś podłączyłem? Można sprawdzić miernikiem na stykach tranzystorów czy lutowanie połączyło jakieś ścieżki?

 

thumb_hosting_zdjec_1350318861__20121015_001.jpg

thumb_hosting_zdjec_1350318892__20121015_002.jpg

thumb_hosting_zdjec_1350318926__20121015_004.jpg

thumb_hosting_zdjec_1350318948__20121015_005.jpg

thumb_hosting_zdjec_1350318967__20121015_007.jpg

thumb_hosting_zdjec_1350318985__20121015_008.jpg

thumb_hosting_zdjec_1350319010__20121015_009.jpg

thumb_hosting_zdjec_1350319035__20121015_012.jpg

Edytowane przez cosmo0007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że wygląda to bardzo źle. Ten swąd, który czułeś, to prawdopodobnie palona soldiermaska (to zielone pokrycie płytki). Na Twoim miejscu zakupił bym nowy (używany) moduł. Ten, nawet jak uruchomisz, nie znasz dnia ani godziny, kiedy znów wysiądzie. Widać, jak ścieżki doprowadzone do tranzystorów już się odkleiły od laminatu. W wielu miejscach nie ma soldiermaski i nie wiadomo, czy miedź się już w tych miejscach utleniła.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedz. Na razie niestety będę musiał pojeździć na tym regulatorze, bo chwilo z kasą kiepsko. Zlutuję tą przerwaną ścieżkę i pokryje płytkę jakimś lakierem wysokotemperaturowym nieprzewodzącym prądu to może trochę podziała, a jak się spali to wiem już co wymienić. Niestety moja Meganka to skarbonka i zainwestuje w nierówno pracujący silnik. I tak się ciesze, że mam nawiew bo zima idzie, a już jedną zimę przejeździłem ze skrobaniem szyb od środka i jazdą z otwartymi oknami.) Przeżycia ekstremalne jak jazda przy -15' ze śniegiem padającym do środka już przeżyłem <czerwona>

 

Wielkie dzięki za pomoc i zainteresowanie się tematem Kreciq!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, potrzebuję waszej pomocy moi drodzy. Otóż nawiew kompletnie przestał działać, w ostatnich jego chwilach było czuć spaleniznę ;/

Dziś wyciągnąłem wentylator - podłączyłem do 12v od aku i okazało się że chodzi mimo iż ma jakieś tam opory wirnik i nie chodzi wcale lekko, ale działa.

a najciekawsze jest to że we wtyczce wentylatora jest prąd 12V a dokłądnie 12.34. Czy to świadczy o tym że padła opornica? wygląda to tak jakby mało

amper szło do wentylatora bo rusza on tylko pod aku. CO wy na to? dziękuje za odpowiedz i pozrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy najpierw wypiąć wtyk z kablami - zaznaczony białą strzałką i numerem 4. UWAGA "przycisk" umożliwiający wyjęcie jest z drugiej strony!

Należy go przycisnąć i pociągać całą wtyczkę w stronę kabiny samochodu (patrząc na foto, pociągać w lewo <czerwona>).

Następnie trzeba odkręcić obie śrubki (zaznaczone czerwoną strzałką).

Po tych czynnością, wystarczy złapać ten czarny element ( z napisem VALEO , numerkami itd.) i pociągnąć ku sobie (czyli w stronę gdzie zamontowany jest akumulator).

 

Czy jest jakiś sposób na ten wtyk z kablami? Wciskam "przycisk" i ciągnę, ale ani drgnie. Mogło się coś zapiec?

I jeszcze kwestia śrub... górną widzę, dolnej nie. Nawet nie jestem w stanie wcisnąć śrubokręta między cały moduł, a tę białawą "tackę" na której leży. Mam naprzeć mocniej, czy trafił mi się egzemplarz jednośrubowy?

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Niestety witam ponownie. Tym razem to już chyba zupełna klapa (a może źle mierzę). Nawiew raz działał, włączając się na wybojach a raz nie, do wczoraj. Gdy podłączyłem na krótko do wtyczki zero reakcji czyli wentylator padł. Bo chyba dobrze podłączałem, do wtyczki z kablami: czarnym i czerwonym? Czy tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiew raz działał, włączając się na wybojach a raz nie, do wczoraj.

miałem podobną sytuację, z tym, że u mnie pomogło dociśnięcie wtyczki w podszybiu po prawej stronie akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontunuuję. Wyjąłem dmuchawę z myślą, że trzeba będzie kupić nową, ale dla wszystkiego podłączyłem ją na krótko do akumulatora. I tu niespodzianka ;) - dmucha, ale tylko na max. Dobre i to pomyślałem. Podłączyłem więc normalnie przez wszystkie wtyczki - i nie działa znowu. Zmierzyłem napięcie. Na aku - 11,9 V ,na wtyczce tej bezpośrednio wtykanej do dmuchawy 11,7 V. Czy to możliwe, że napięcie niższe o 0,2 V powoduje, że dmuchawa już nie działa? Co o tym myślicie koledzy bo ja już jestem skołowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!