Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Sporo jest na temat działającego wentylatora tylko na 4 biegu i o wymianie bezp. termicznego a ja mam problem o który już pytano ale nie znajazłem odpowiedzi.

U mnie wentylator nie działa na 1 i 2 biegu ale działa na 3 i 4 a bezp. termiczny jest ok. Wie ktoś gdzie jest przyczyna?

Edytowane przez bialak666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^ to jest nadal ten sam problem, uszkodzony moduł wentylatora lub jego wtyczka. Jeżeli tam jest w 100% OK to należny sprawdzić styki na pokrętle w panelu regulacji nadmuchu w kabinie + jego wtyczka.

Ja jednak obstawiam problem z modułem wentylatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Wentylator nie działa na 1 i 2 biegu ale działa na 3 i 4 a bezp. termiczny jest ok. Wie ktoś gdzie jest przyczyna?"

 

Mam to wszystko porozbierane i będę sprawdzał ale nigdzie nie ma nadtopionych kostek i okopconych styków. W pokrętle styki wydają się ok. ale spróbuję sprawdzić przewodność. Ktoś pisał wcześniej o takim samym problemie i tak zrozumiałem ze wymienił cały moduł bo wcześniej wymiana termistora nie pomogła ale nie do końca zrozumiale opisał czy wszystko jest ok. U mnie moduł jest cały pordzewiały (nie licząc kostki), wydaje się to proste urządzenie ale może jednak w środku jest jakaś elektronika?

Mam taką opornicę z dwoma przewodami (czarny i czerwony) do silnika wentylatora i mocowaniem na jedna śrubę.

 

 

Sprawdziłem panel sterowania (pokrętło) jest ok. przewodność na każdym biegu. Czyli to gdzieś dalej...

 

Dodano: 27 sty 2016 - 18:10

Zrobione

Kupiłem i wymieniłem moduł i jeszcze raz sprawdziłem bezpiecznik termiczny - był O.K więc wymiana była konieczna.

Edytowane przez bialak666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Nie wiem którą masz wersję, bo jest ich kilka, ale cały rezystor dmuchawy zarówno nowy jak i używany kupisz bez problemu na allegro, a jeśli chcesz wymienić tylko bezpiecznik termiczny to szukaj w sklepach z elektroniką lub na allegro, kosztują jakieś grosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam mam taki problem ze padl mi wentylator dmuchawy moje auto to megane 1 ph2 2000 rok kombi z klimatyzacja teraz pytanie jak wyjac ten nieszczesny wentylator i czy trzeba odlaczac przewody klimatyzacji ? dziekuje za odpowiedz

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, przestał mi działać nawiew, nie było napięcia nawet na panelu więc podłączyłem plus z zapalniczki do kostki w panelu i nawiew działa. Teraz tylko nie wiem czy kable od zapalniczki nie są zbyt cienkie. Po włączeniu na 4 bieg strzelił bezpiecznik od zapalniczki 5A, zmieniłem go na 15A (może lepiej wstawić 10A, silniczek od klapy recyrkulacji powietrza mam odłączony więc może i by starczyło) i działa tylko nie wiem co z tymi kablami, ktoś wie czy starczą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno podpięcie zasilania z zapalniczki nie jest dobrym pomysłem.

Ściągnij sobie schematy i przedzwoń przewody gdzieś pewnie jest przerwa, przypuszczam, że pod bezpiecznikiem dmuchawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli problemem był by bezpiecznik o czy przypadkiem nie działało by również ogrzewanie tylnej szyby? Myślę że może to być problem w UHC jednak nijak nie udało mi się do niego dzisiaj dostać.

 

EDIT. Masz namyśli bezpiecznik w kabinie? Gdzieś wyczytałem że bezpiecznik od dmuchawy jest jeszcze w skrzynce przy aku co by się zgadzało bo od dmuchawy dochodzi tam jakaś wiązka, tylko nie wiem jak dostać się do tej skrzynki.

Edytowane przez CaG0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja pamiętam to w tej skrzynce przy aku są bezpieczniki, ale od wentylatora chłodnicy. Chyba jest tam też od wentylatora klimy jeśli takową się posiada. Żeby się do niej dostać najlepiej wyciągnąć akumulator, ona jest we wnęce akumulatora zamontowana na boczku samochodu. Swego czasu odkryłem w niej runo leśne, które powodowało wariowanie elektryki w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% to coś w UHC, ale nie mogę się do niego dostać. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i wiązki i wyglądają dobrze. Chwilowo podpiąłem się pod jakiś plus ze stacyjki z grubszym kablem bo ten od zapalniczki grzał się za bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież bezpiecznik od dmuchawy zasila tylko i wyłącznie dmuchawę, mowa o bezpieczniku w kabinie.

Napisałem też żebyś sobie ściągnął schemat i przedzwonił ścieżkę. Nie ma innej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

To ja odgrzeję temat... Megane I ph I z 1996 z silnikiem 1.6 benzyna na monowtrysku. Klimatyzacja manualna z 6-biegową dmuchawą. Nie działa właśnie dmuchawa. Jest +12V na żółtym kablu w skrzynce bezpieczników. Dmuchawa na krótko działa bez zarzutu. Zamontowany nowy opornik dmuchawy. Była spalona kostka od niego, dorobiłem wsuwki, zaizolowałem, wetknąłem tak, jak było w oryginalnej wtyczce. Przekaźnik od dmuchawy sprawny. Pokrętło regulacji dmuchawy dobre, przekazuje prądy prawidłowo. I dmuchawa nie działa. Kropka. Czy ktoś wie może jak powinny pokazywać się napięcia na kostce opornika? Mam wrażenie, że to właśnie tam tkwi problem. Ewentualnie czy ktoś miał podobną sytuację i znalazł rozwiązanie?

 

Z góry dziękuję za pomoc. Dodam, że na co dzień naprawiam niemieckie samochody, a z Renault chciałem pomóc znajomemu i już drugi dzień nad tym siedzę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie! Mam problem z nawiewem. Objawy:

- dmuchawa nie działa na żadnym biegu

- przy przełączeniu z 0 na 1, słychać stuknięcie przekaźnika

- napięcie na wtyczce przed wentylatorem wynosi 1,35V, na każdym kolejnym biegu spada aż do ok 0,8V na 6.

- gdy biorę masę z karoserii, wentylator dostaje ok 14V i kręci się z pełną prędkością

Miałem ten sam objaw jakieś 3 tygodnie temu, podczas pierwszego większego mrozu. Wtedy problem ustąpił samoczynnie, gdy odpaliłem samochód po pracy. Wrócił niestety około tydzień temu i tym razem rozgościł się na dobre..

Dodam jedynie, że już dwa lata temu miałem problem z dmuchawą - czasami startowała a czasami nie, bez znaczenia na jakim biegu. Rok temu wymieniłem rezystor i problem zniknął.

Samochód to Renault Megane Scenic 1,6 8V K7M (benzyna) z 1998 roku.

 

EDYCJA:

Znalazłem winowajcę. Przewód masowy wypalił i stopił wtyczkę rezystora dmuchawy. Po przeczyszczeniu styku w rezystorze i dorobieniu nowego konektora dmuchawa działa już bez problemów :)

 

post-56621-0-76390600-1483430215_thumb.jpgpost-56621-0-04334500-1483430224_thumb.jpgpost-56621-0-91822400-1483430270_thumb.jpgpost-56621-0-68729100-1483430278_thumb.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich.

Od kilku dni czytam forum i staram się sprawdzić przyczyny które wymieniacie ale nadal lipa.

Nawiew całkowicie zdechł w Renault Megane 1.4 Hatchback.

Sprawdziłem:

- bezpiecznik w kabinie pod kierownicą 20A, żółty - sprawny,

- bezpieczniki za akumulatorem (są tam 3x60A i 1x30A) (w podszybiu od strony pasażera) - sprawne,

- sprawdziłem napięcie na silniku dmuchawy w stanie załączonym = 0,23V, ze zmianą biegu to napięcie się zmienia ale w zakresie około 0,08V :)

- sprawdziłem napięcie na silniku dmuchawy w stanie wyłączonym = 0V,

- sprawdziłem wszystkie napięcia na kostce wchodzącej do opornicy, napięcia na tej kostce nie są większe niż 0,23V,

- sprawdziłem wszystkie napięcia na kostce wchodzącej do opornicy względem masy z samochodu = 0,23V,

- opornice z czujnikiem wymontowałem wyczyściłem omomierz mówi ze jest oki,

- sprawdziłem kostki w podszybiu przy opornicy i wiatraku - nie widać żeby były przytopione.

Wiatrak znajduje się w podszybiu od strony kierowcy, rezystor+czujnik (bez tranzystorów) znajduje się w podszybiu od strony kierowcy.

Samochód bez klimatyzacji. Powiedzcie mi...co tam jeszcze może być po drodze do tego wentylatora i gdzie.

Jutro wykręcam pokrętła, regulacje obrotów na desce. Jak macie gdzieś pod ręką fotoreportaż z takiego demontażu to też proszę o namiar bo już nie mam sił szukać...dzięki za pomoc.

 

Dodano: 16 sty 2017 - 22:52

Do przełącznika którym reguluje się obroty dochodzi 12V ale jest to zasilanie lampek które znajdują się w panelu.

Zasilanie lampek doprowadzone jest bardzo cienkimi przewodami i nie są to przewody które zasilają układ od nawiewu (za cienkie)

W kostce(wtyczce) znajdującej się przy panelu z przełącznikiem obrotów jak i na samym przełączniku nie ma napięcia.

Tzn jest ale te 0,23V.

Wie ktoś co jest przed tym przełącznikiem obrotów?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!