Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kontrolka paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

fred -Ciekawe co Twoim zdaniem produkuje w plastikowym baku ten syf skoro go przybywa i zasysa go więcej przy zmniejszającej się ilości paliwa :) No ale pozostawmy to już bez odpowiedzi, bo widzę, że raczej nic nie wskóram tłumaczeniami. Nie możesz tego zrozumieć, że umieszczona niosko nad dnem pompa najpierw zasie i wyczyści sobie miejsce pod króćcem ssawnym. W to miejsce także na bieżąco zostanie naniesiony i też wyssany potencjalny brud znajdujący się na dnie oddalony od pompy ale przeniesiony z powodu chlupotania paliwa. Nim pompa wyssie prawie 60 litrów paliwa to brudu już tam praktycznie nie ma.

Oczywiście nie mówimy tu o brudzie typu kawałki rdzy bo bak plastikowy (no chyba, że ktoś z zardzewiałej beczki lub kanistra paliwo wlewa do baku) ale woda jaka mogła się do baku dostać w czasie tankowania lub już wmieszana w paliwo, skraplająca się wilgoć z powietrza zasysanego do baku i wytworzyła żelowaty szlam w połączeniu ze składnikami paliwa.

D, dT, dTi nie mają elektrycznej pompki, dlatego są gruszki do pompowania paliwa.

Jak również dCi. Przykładowo 1,5/ 105KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamiętajcie, że pompa tłoczy paliwo cały czas, więc jest ono mieszane non stop. Wydajność pompy paliwowej w benzyniaku to ok 80l/h więc w ciągu niecałej godziny przepompuje cały zbiornik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zaświeca się, więc musi działać :)

Ale może ów pływak (czy jak to się tam zwie) nie działa? Przejadę jeszcze troszkę i poczekam. Odezwę się na pewno jak się zaświeci.

Raczej nie jeżdżę na oparach, tylko teraz chciałem sprawdzić, czy jest wszystko w porządku, tak "empirycznie" :)

A na razie to jeżdżę rowerkiem do pracy bo ładna pogoda :) i trasa nadwiślańska spokojna :)

miłego popołudnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fred -Ciekawe co Twoim zdaniem produkuje w plastikowym baku ten syf

Z paliwa które lejemy, mogę to powiedzieć na podstawie gazu (częste zmiany filtrów) bo zawsze, w mniejszej lub większej ilości, filtr jest zapaprany opiłkami metali. I żeby było ciekawiej, to powiem Ci, że sporo syfu miałem po tankowaniu na tzw. markowych stacjach (bp, statoil, shell, orlen parę razy też się trafił - na której nalali taki syf nie powiem, ale na takich stacjach paliwo powinno być w końcu najlepsze), odkąd tankuję praktycznie tylko na wasbruku to filtry są minimalnie zapaprane.

 

Co do reszty to jak widać nie przekonamy się w żaden sposób, ale szanuję Cię za Twoje próby :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FRED - Ja akurat jestem specjalistą jeśli chodzi o wyjeżdżenie Benzyny do cna i po 15 takich przypadkach wymiana filtra tak tylko dla pewności :) porównałem go z filtrem z kadetta :) kadett jeździł na jednym filtrze 2 tygodnie i z względów wypadkowych został rozłożony na części :) filtr scenica był dokładnie tak samo zasyfiony.... .. Więc jeśli bak jest plastikowy to syfu w wlewanej benzynie bądz ropie jest niewiele... wręcz znikoma ilość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) zaświeciła się, zaraz po wystartowaniu czyli przy ilości mniej więcej wspomnianych wcześniej 5,8l

Wszytko działa, zatankowałem do pełna, kontrolka zgasła jest git :)

Dzięki za wszystkie informacje w temacie :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!