Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[1.6 16v PH2] Brak mocy do 2000 obr/min powymianie kolektora dolotowego


Tommi3737

Rekomendowane odpowiedzi

Prosze o pomoc

 

 

-Wymieniłem kolektor dolotowy ze wzgledu iz w starym byly wyciete grzybki antystrzalowe do gazu i pewnego razu

zauwazylem piasek w kolektorze dolotowym który sie prawdopodobnie dostal wlasnie przez te grzybki.Kupilem na szrocie kolektor od

takiego samego modelu i silnika 1.6 16v w stanie idealnym.

-Wszystkie elementy zwyczajnie odkrecilem i złozylem spowrotem (bez uszczelniania czego kolwiek silikonem)

-przy okazji wyczyscilem przepustnice i nasmarowalem w srodku czujnik polozenia przepustnicy

(który prawdopodobnie wczesniej szwankowal powodujac zawieszanie obrotów i który sie sam naprawił)

-po wymianie odlaczylem aku na kilkanascie miinut po czym odpalilem i pozostawilem silnik do rozgrzania

 

* Problem w tej chwili wyglada tak ze do 2tys obrotów samochód jest bardzo zamulony,a dopiero od 2 tys/obr dostaje kopa.

Sytuacja wystepuje oczywiscie na kazdym biegu, chociaz na tych nizszych jest mocniej odczuwalna. Na jedynce bardzo szarpie a na piatce prawie

wcale. Wyglada to tak jakby przy tych 2tys sie załaczal kolejny cylinder-ale to nie jest mozliwe poniewaz silnik na wolnych obrotach pracuje

normalnie (nie jak na 3 cylindrach).

*Dodatkowo po dodaniu gazu np na postoju reakcja silnika na wcisniecie gazu jest bardzo opóźniona.

*Kiedy silnik jest zupelnie zimny auto jest jesdzcze bardziej zamulone do tych 2 tys obrotów i granica kiedy dostaje kopa sie troche przesuwa

w okolice 2400obr/min.

*Przy przełaczaniu biegów (nawet trzymając go powyzej 2tys obr), troche go przymula (przez ok 0.5 sekundy po zmianie biegu)

 

-Testowo odłaczylem Czujnik polozenia przepustnicy i czujnik temperatury powietrza i przejechalem sie-auto pracuje bez zmian. Kiedyś (kiedy bylo OK) po

odlaczaniu czujnika polozenia przepustnicy auto troche wolniej reagowalo na wcisniecie gazu ale nie bylo efektu naglego przyrostu mocy przy dokladnie 2tys/obr min.

-silnik krokowy, czujnik temperatury powietrza i uszczelki (oringi) od przepustnicy byly wymieniane niecaly rok temu.

 

Jakis pomysl co moze byc przyczyną usterki? Co sprawdzic?

W któryms z topiców przeczytalem ze po wymianie uszczelek przy przepustnicy powinno sie cos uszczelnic silikonem-czy faktycznie tak jest?

Wczesniej nic nie uszczelnialem i bylo OK (okolo rok temu wymienialem tą puszke za przepustnicą i uszczelki od przepustnicy).

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

Z mojego doswiadczenia wynika ze jesli silnik lapie lewe powietrze to wtedy na biegu jalowym obroty silnika sa podwyzszone-a tutaj takiego problemu niema. Do tego uszczelki byly czyszczone przed wymianą wiec raczej wykluczam ten problem.

lapka2.gif

Regulamin 5.6 - pl-literki, pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wlasnie tak zrobilem ze zalozylem stare uszczelki-które byly z nowym kolektorem-wiec byly do niego ułożone. A powierzchnia silnika jest jak wiadomo plaska. Naprawde wątpie w kwestie lewego powietrza. Skad niby ten nagly wzrost mocy....

Dodatkowo

-przy lewym powietrzu auto powinno miec podwyzszone obroty

-robilem test plakiem-psikanie w kolo kolektora-nigdzie nie widac aby zasysał powietrze

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

 

Wczoraj przeprowadzilem kilka testów i kilka prac:

-dokrecilem srubki na kolektorze dolotowym

-sprawdzilem ze po zatkaniu przepustnicy silnikj gasnie

-ponownie raczej wykluczylem lewe powietrze (jedyne miejsce gdzie moze ono byc zasysane to jest polaczenie przepustnicy z kolektorem)-ale tam sa calkiem nowe uszczelki

-sprawdzilem czujnik polozenia przepustnicy-pokazuje dziwne wartosci (calyh czas 1270 Omów) i to tylko chyba na stykach A i C. Moze ktos podac jakie powinny byc wartosci na poszczegiolnych stykach przy max i min wychyleniu przepustnicy. Znalazlem info w tej sprawie w innym topicu ale tam nie ma okreslonego na ktorych stykach sprawdzac wiec nie jestem pewien czy dobrze sprawdzalem.

Kolego już dostałeś ostrzeżenie zastosuj się do niego bo będzie pasek

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

czesc przeczytalem co masz za problem brak mocy laguna 1.6 16v jest to spowodowane zlym ustawieniem rozrzadu masz przestawiona faze nie wiem tylko w ktora strone czy do przodu czy do tylu to jest ruznica jednego zeba jedz do specjalisty ktory ma przyzad do blokady pozdrawiam

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki i 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia

A tak w ogóle to o co Ci chodzi? Kolega wyżej napisał co było problemem.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!