Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pokażę Wam co chcę kupić Megane II 1.5 dCi 2006


Satoot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników forum.

Witam się tutaj, by nie mnożyć niepotrzebnych postów

 

Chciałbym kupić samochód. Szukałem i wyszukalem i ogladalem takie auto:

 

http://otomoto.pl/show?id=C17996007

 

Przeznaczenie: do jazd 56 km dziennie prostą miedzymiastową. Jedna osoba 95%

czasu.

Czy to dobry wybór?

Czy to w miarę oszczedene auto?

Jakie sa bolączki Megane II?

Jezdzic bedzie tylko jedna osoba, ma to byc drugie auto, jako mniejsze tylko

na dojazdy do pracy.

(Rodzina ma większy samochód, RX4 r2002, ta z ogłoszenia będzie bardzo

rzadko wypłniona przez 2+2).

Jakie sa wady Megane, na co powinienem zwrócić uwagę kupując to auto?

Czego sieę obawiać?

Gdzie zajrzeć, gdzie macać, czego szukać?

 

Czy 1.5 dCi 82 KM to trwale silniki?

Nie musi byc zrywny ani szybki, dla mnie, spokojnej starszej osoby.

 

Która to faza megane, I czy II? - nie umiem tego rozpoznać.

 

Czy mozecie sie wypowiedziec o Renault Megane w ogole?

Jak i w szczególe o tym wskazanym modelu http://otomoto.pl/show?id=C17996007 ? (zakładając, że ze zdjęć czy opisu można cokolwiek więcej wywnioskować)

 

Bardzo dziękuję za każdy post, pomoc i wskazówki.

 

A może będę miał tyle szczęścia, że ktoś z forum widział/ogladał to auto w Janowcu Wielkopolskim?

 

Pozdrawiam, satoot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylna klapa możliwe, że jest nie domknięta, boś za wysoko dolny rant, o ile widzę właśnie czarnego mojego kolegi, to on ma te profile równo spasowane. Drzwi prawe tylne również chyba źle spasowane (może również nie są domknięte, ale patrząc po ramkach szyb?), może się czepiam, ale i klapka paliwa odstaje, jakby była wpasowywana ale nie dokładnie. Mam nadzieję, że doczytałeś dobrze, bo to cena bez opłat, czyli dolicz.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylna klapa możliwe, że jest nie domknięta, boś za wysoko dolny rant, o ile widzę właśnie czarnego mojego kolegi, to on ma te profile równo spasowane. Drzwi prawe tylne również chyba źle spasowane (może również nie są domknięte, ale patrząc po ramkach szyb?), może się czepiam, ale i klapka paliwa odstaje, jakby była wpasowywana ale nie dokładnie. Mam nadzieję, że doczytałeś dobrze, bo to cena bez opłat, czyli dolicz.

 

Dziękuję za uwagi i spostrzeżenia, tylna klapa na żywo nie zwróciła mojej uwagi, ale przyjżę się jeszcze.

 

O opłatach: tak, wiem, że trzeba bedzie płacić.

Auto mam nadzieję/obietnicę kupić za kwotę 13700. Co powinno dać opłaty wysokości puls minus 1500pln, jeśli mnie dobrze poinformowano. Więc razem 15-15,5 tys.

Czy to dużo czy mało? Nie wiem, wiem że jest to w moim zasięgu.

Chciałbym jeszcze się dowiedzieć, czy taki samochód z 1.5dCi mało pali w trasie, bo wczesniej poszukiwałem maleństw typu Peugeot 107/Citroen C1, które wprawdzie bardzo mało palą (1.4HDI), ale są dużo droższe niż Megane.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocno podejrzana cena. Z tego rocznika krajowe w dobrym stanie chodzą wyraźnie powyżej 20 klocków. Nawet 25 można spokojnie zapłacić.

 

Jak dla mnie totalna mina. Jeśli gość oferuje sprzedać to za 13700, to znaczy, że kupił w Niemczech za pewno 12500 max. Jaki Niemiec sprzedaje swoje auto za połowę tego, za ile sprzedałby Polak? Zwłaszcza, że to bogatszy naród i ceny normalnych używek na ich rynku wtórnym są proporcjonalnie wyższe.

 

13,7k to jest cena, którą w zasadzie można by dać za zadbaną jedynkę z końca produkcji (2002 r.), a to jest dwójka... Nie daj się złapać na okazję.

 

EDIT: co do samego modelu, IIRC w Meganach II z droższych elementów, które lubią paść, to koło zmiennych faz rozrządu. Nie wiem, jak było z wtryskami w dCi, kiedyś montowali jakieś lipne i lubiły padać, ale nie wiem czy w MII są już nowe czy dalej te. Auta łatwo znaleźć dobrze wyposażone, nawet w najtańszych wersjach miały niezłe wyposażenie. Więcej niech napiszą właściciele :)

 

Co do rozpoznawania modeli, najlepiej odwiedzić wiki i poprzyglądać się. Każda wersja ma też phase, czyli lift. Przed liftem jest I, po lifcie II. To, co zalinkowałeś, to Megana II phase I (phase II ma skośne atrapy wlotów przy lampach przednich, patrz wiki).

Edytowane przez _Big_Mac_
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz ekonomiczne mało kłopotliwe auto, to poszukaj Clio III 1,2 16V (75 KM) lub 1,4 16V + LPG.

Auto w środku na przednich fotelach jest naprawdę wygodne i spore.

Dla jednej, lub dwóch osób w sam raz.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy piszą, że starsze. Jak dobrze pamiętam pod koniec 2005 roku sprzedawano już wersję PHII (po liftingu). Sugeruję sprawdzić, czy rok pierwszej rejestracji pokrywa się z rokiem produkcji samochodu. Być może auto jest z 2005 roku, a było pierwszy raz zarejestrowane w 2006. Ale tak sobie gdybam tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spytaj może jeszcze opuści

a coby nie? :)

Możliwość sprawdzenia na Stacji Kontroli Pojazdów,

transportu do domu lub pomocy przy załatwieniu formalności związanych z rejestracją.

Cena możliwa do negocjacji !!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ph1 była jeszcze na początku 2006 roku (chyba styczeń-luty), natomiast pod koniec 2005 roku montowali już silniki z ph2 w budzie ph1.

Pobuszowałem trochę i MII PHI formalnie była oferowana do 2006 włącznie, także jest możliwe, że auto jest z 2006 styczeń/luty.

Wracając do samego auta to było puknięte, bez dwóch zdań i ta cena... Ja bym odpuścił to auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!