Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gdzie jest czujnik temperatury ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam i odrazu proszę Mod-ów o nie zamykanie tematu - nie ma odpowiedzi na moje pytanie.

Gdzie w scenicu II 1,9dci znajduje się czujnik temperatury - ten który podaje informacje na deskę ?

A tak w ogóle ile jest tych czujników ? Ma ktoś jakieś rysunek, zdjęcie itp ?

No i czy jest dużo kłopotu w wymianą takiego czujnika (chodzi o ew. marudzenie mechanika, że kupa roboty, itp., itd).

 

Zaobserwowałem, że skaczą mi diody na wyświatlaczu - termostat nie jest w stanie tak szybko zmieniać temp. (czasami dioda wręcz miga) - więc obstawiam że to czujnik temp.

 

Z góry dzięki za wszystkie informacje <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam

 

z tego co wyczytałem to jest on przy termostacie ale tam znajdują się 2 czujniki. Jeden daje informacje do komputera a drugi na deskę rozdzielczą. Ale nadal nie wiem który jest który. Ponoć ten do komputera ma wtyczkę z 3 wejściami ale tylko znalazłem z dwoma i sześcioma. Nie wiem gdzie jest ten z trzema. może ktoś coś podpowie. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury zewnętrznej jest w prawym lusterku. Z dołu tego lusterka widac taki czarny cypelek.

Oprócz tego jak już mowa o czujnikach - to jak ma się kimatronik to mamy jeszcze czujnik w obudowie wewnętrznego lusterka wstecznego zwany turbinką oraz czujnik nasłonecznienie na środku deski rozdzielczej (kółko wielkości 20 groszy) - te dwa czujniki służą de reuglacji nawiewu w trybie AUTO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optima... kolega wyraźnie napisał, że kreski na wyświetlaczu mu skaczą, a w Scenic II kreskami jest pokazywana temp. silnika, a nie na zewnątrz.

Czujnik temp. silnika znajduje się na jego górze po prawej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Źle zrozumiałem sens postu. Nigdzie wprost nie pisze o temperaturze silnika, tylko o "(...) czujnik temperatury - ten który podaje informacje na deskę ?" Więc pomyślałem tylko i wyłącznie o wyświetlaniu temperatury zewnętrznej. Potem o jakiś diodach (????) by na końcu: "termostat nie jest w stanie tak szybko zmieniać temp. (czasami dioda wręcz miga)" - to zdanie w ogóle pominąłem, bo wg. mnie pawelli nie wie o czym pisze (termostat nie nadąża zmieniać temp).

Wystarczyło wyraźnie napisać, że chodzi o wskazania temperatury silnika. Post trudny do zrozumienia po jednym przeczytaniu o co autorowi chodzi - szczególnie z tym termostatem, który w ogóle pominałęm jako nie mający sensu przy tym problemie (przy okazji dla autora: termostat jest urządzeniem mechanicznym, jego stan otwarcia nie ma żadnego związku z wyświetlaną temperaturą na desce rozdzielczej, i działa baaaaardzoooo wolno, nie tak jak skaczące kreski na desce.)

A co położenia czujnika - to nie wiem. I trochę bez sensu byłyby dwa czujniki.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle zrozumiałem sens postu. Nigdzie wprost nie pisze o temperaturze silnika, tylko o "(...) czujnik temperatury

A ja się nie dziwię. Autor posta sformułował go tak, że trzeba się wczytać o co chodzi.

Nie każdy potrafi zrozumieć o co chodzi autorowi. Dlatego tak bardzo nalegam na precyzyjne opisanie problemu lub pytania.

I trochę bez sensu byłyby dwa czujniki.
W starszych wersjach były dwa, jeden podawał sygnał na deskę, drugi na ECU i nie ma w tym nic dziwnego. W momencie pojawienia się silników 16V jest jeden czujnik, 3-pinowy, środkowy to masa, skrajne wyjścia sygnału po czujniku temp.

I jeszcze jedno, czujnik/i zwykle są umieszczone w obudowie termostatu lub w bliskim jego pobliżu. W silnikach Renault, element ten zwykle znajduje się nad kołem zamachowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ups - koledzy nie chciałem być jakimś moralizatorem :applause:

Nie wyszło...

 

Jedno jest pewne - założyciel tematu napisał zawile zapytanie i temu nie zaprzeczam.

Ale doszliśmy do rozwiązania i już jasne i jest OK i wakacyjna przyjaźń :applause:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już o tych kreskach - to pomyślałem o kreskach z których są "skonstruowane" cyferki pokazujące temperaturę i że coś ma zglebione z wyświetlaczem. Od początku moje myśli szły w kierunku wskazań temperatury zewnętrznej hihih. Źle się nakierowałem i nie dopuściłem inej myśli.

A wątek znów dał mi jakąś wiedzę, że np. były stosowane dwa czujniki - co dalej dla mnie jest bez sensu, ale kto tam francuzów zrozumie :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi i "śledztwo" przeprowadzone nad moim postem.

Może i faktycznie coś pokręciłem i jest to do końca jasne ale wg. mnie jest to jasne i klarowne:

-> post jest umieszczony w dziale "Układ chłodzenia, ogrzewanie, klimatyzacji"

-> piszę w osobnym akapicie "Zaobserwowałem, że skaczą mi diody na wyświatlaczu - termostat nie jest w stanie tak szybko zmieniać temp. (czasami dioda wręcz miga) - więc obstawiam że to czujnik temp."

 

To raczej jasno wskazuje, że chodzi o czujnik temp. silnika a nie czujnik temp. zewnętrznej ....

A dlaczego piszę o "diodach" - bo wskaźnik zbudowany jest bardziej z "diod" niż z "wskazówki".

 

Jeszcze raz dziękuję za wszystkie wskazówki i dodam że problem znikł - po jak sadzę odpowietrzeniu układu chłodzenia.

Edytowane przez pawelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 2 lata później...

Odgrzeję kotleta...akurat mojego SII dopadła, wspomniana wyżej usterka, na wyświetlaczu licznika temperatura dochodziła do 1 "kreski" czasem na chwilkę pojawiły się 3 i tak co jakiś czas, po wymianie czujnika przy termostacie -3 Pinowy, temperatura wyświetla się poprawnie. Czujnik odkręcamy kluczem 21, wymiana prosta, musiałem tylko poluzować rurę przy przepustnicy by zrobić sobie więcej miejsca. Wspomniany czujnik oznaczony na zdjęciu strzałką...

thumb_hosting_zdjec_1465221484__czujnik_temperatury_plynu_scenic_ii.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!