Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zapłon stukowy na 1 i 4 cylindrze


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie !

 

Mój silnik ostatnio dziwnie drgał i mało kulturalnie pracował. Mechanik zalecił zacząć od wymiany świec, wymieniłem na nowe beru. Problem nie ustał. Po podpięciu auta pod komputer i zrobienie testu, wyszło że na 1 i 4 cylindroidem, system zgłasza zapłon stukowy, co wytłumaczono mi jako gubienie zapłonu. Pojechałem spowrotem do mechaniora, ten stwierdził że to wina cewek, mają już kilka lat ... chyba 4 albo 5 im nawet idzie, ale są firmy Beru. Choć podobno w tym przypadku firma nie ma znaczenia cewki padają raz na jakiś czas ... <piwko> Co więcej wyjaśnił mi że cewka 1 i 4 jest połączona razem, a cewka numer 2 z cewką numer 3. Zalecił że po wymianę cewek problem ustanie, ale boję się utopić pieniądze, dla tego chciałbym to z kimś skonsultować.

Czy faktycznie zapłon stukowy, jest wynikiem walniętych cewek / cewki ? I czy po wymianie cewek, oczywiście na Beru, mój silnik zacznie pracować jak dawniej.

Czytałem sporo o tych silnikach, podobno ( 1,4 i 1,6 ) 16v cierpią na tę bolączkę z wymianą cewek. Mam to auto od stycznia, śmigało ładnie więc usterka wydaje się być prawdopodobna. Bardzo proszę o wyrozumiałość i o pomoc. Pozdrawiam !

Edytowane przez ramses123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od wyjęcia cewek i ich dokładnego wytarcia, wytrzyj też gniazda cewek, popraw też styki w wtyczkach cewek.

Jakie dokładnie świece założyłeś?

Popraw profil masz Megane I PhII

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co piszesz było robione na początku zgodnie z poradami (może nawet Twoimi) znalezionymi tutaj na forum,lecz to nic nie dało, objawy dalej takie same <piwko> :

1. drgania silnika ...

2. nieregularna praca ...

3. nie regularne przyspieszanie ...

i stwierdzony zapłon stukowy na 1 i 4 cylindrze ...

świece dobrane po numerze vin, beru ... tyle mogę powiedzieć

profil poprawiony :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na silniku 16v, ale czy istnieje możliwość zamiany cewek z cylindrów 1 i 4 z cewkami z cylindrów 2 i 3 ? Jeżeli tak, to zamienić i sprawdzić na komie ponownie. Jeżeli dalej będzie to samo na tych samych cylindrach, to sprawdzić wtyczki lub kompresję na tych cylindrach.

Jeżeli zapłon będzie wypadał tym razem na cylindrach 2 i 3, do wymiany są cewki.

Tak jak pisałem na początku, nie znam się na tym silniku i jeżeli to co napisałem to totalne bzdury, proszę zignorować moją wypowiedź...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest bzdurą i da się to zrobić. Moim zdaniem pomysł jest dobry, a najlepiej było by wymienić cewki z inne Megi i sprawdzić. na 100% będą pasować z silnika 1,4/16v 1,6/16V i chyba 2,0/16V nie ma znaczenia jaki model Megane czy Scenic, ważne żeby miała silnik 16V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jeśli zrobię tak jak mówi Kreciq i pod komputerem wyjdzie teraz zapłon stukowy TAK na cylindrze 2 i 3, to znaczy że te dwie, lub któraś z nich jest walnięta, a wspólne łączenie powoduje podwójne wskazanie błędu. Kompresja jest na bank to auto ma dopiero 84 tys km, od nowości, właścicielka do tej pory jedna znam ją więc o kręceniu nie ma mowy. Wszystkie czujniki mają prawidłowe wskazania. Zamienię cewki, sprawdzę pod komputerem i będę już na 99% pewny <piwko>

 

P.S

 

cewka 1 i 4 to skrajnie lewa i prawa tak ?

natomiast 2 i 3 to cewki wewnętrzne .... ?

Edytowane przez ramses123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy multimetrem ciężko będzie sprawdzić no chyba że będzie ewidentna przerwa w uzwojeniu pierwotnym lub wtórnym cewki. Cewka może dostawać przerwy lub przebicia dopiero pod obciążeniem i/lub po nagrzaniu.Wiem to z własnego doświadczenia bo walczyłem z tym tematem w Clio 1,4 16V kolegi. Najlepszym rozwiązaniem będzie podmianka cewek z innego sprawnego autka lub zamiana miejscami co niestety wiąże się z kosztami podpięcia pod Clipa w celu ponownego sprawdzenia <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!