Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaka instalacje wybrac


karolkal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i prosze o rade

Zamierzam założyć instalacje gazowa do mojej Renowki, problem jest w tym że nie wiem jaka wybrac. Czy ma to być zwykła instalacja czy moze sekwencja? Dzwonilem do dwoch warsztatow w obu miejscach zalecano sekwencje jest niewiele droższa ale bardziej pewna. No i teraz jestem w kropce nie wiem co zrobic. Na forum piszecie ze obie instalacje sa dobre i obie dobrze sprawdzaja sie w praktyce.

Prosze o rade

 

 

Instalacje chce zalozyc w Nowej Soli w firmie AUTOGAZ DYMOWSCY jesli macie jakas opinie na temat tego warsztatu prosze piszcie

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik dobrze znoszący gaz.

 

Proponuję jak zawsze BRC Seqent24 - cena ok. 2600.

Szczegóły tu: http://megane.com.pl/topic/31199-jaka-instalacja-do-16-16v/

 

Ewentualnie:

Stag 300+ (lub 4+)

Zavoli N (lub AC RO1)

Matrix HD344 (lub Hana)

Nie daj się władować w żadne vateki, czy Magic Jety.

 

Najważniejsze jest kumaty montażysta, żeby to później wszystko wystroił i poprawnie zamontował.

Co do zakładów montujących to szukaj tutaj:

 

http://lpg-forum.pl w zakładkach polecane, niepolecane.

 

Po przegłądnięciu galerii Dymowcy autogaz stanowczo ich odradzam. Montaż diametralnie odbiega od montażu zgodnie ze sztuką.

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można i dać valteki czy inne badziewie i będzie jeździło, tylko potem będzie szarpanie się z ciągłą regulacją, bo nagle okaże się, że samochód nie chce jechać. Jak już pisałem w innych postach OMVL Reg Fast są wtryskami, a raczej elektrozaworami budżetowymi, aby zaniżyć koszt całej instalacji LPG. Lepiej jest więcej zapłacić na początku niż późnej tracić czas i kasę na regulację czy regenerację Zawsze jestem zdania, że oszczędzać należy po założeniu LPG a nie przed.

 

Jak już naprawdę potrzeba zminimalizować koszty instalacji, to lepiej wrzucić tańszą elektronikę np. Stag 200 niż oszczędzać na wtryskach czy reduktorze.

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat Valteki to są badziewie, a OMVLe naprawdę można polecić.

Matrixy HD344 też nie są jakimiś super wtryskami (szybko się brudzą i chyba nie zaprzeczysz).

Silnik 8V nie jest jakiś wymagający i naprawdę trzeba coś porządnie uwalić, żeby na gazie nie jeździł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już naprawdę potrzeba zminimalizować koszty instalacji, to lepiej wrzucić tańszą elektronikę np. Stag 200 niż oszczędzać na wtryskach czy reduktorze.

Ten silnik przecież spokojnie obskoczy 2-ga generacja, poza tym ZAVOLI ? Do tego silnika ? Po cholerę ma dopłacać jak ten silnik spokojnie obsłuży alaska (czyli nie musi dopłacać do zavolaka i elektrozaworu z filtrem).

Tak samo wtryskiwacze, matrixy i Hany do tego motoru ?

Mówisz o oszczędnościach, a jednocześnie bez uzasadnienie pakujesz nad wymiarowe komponenty.

 

Jak sekwencja to stag 300+, alaska (dobry i trwały reduktor) i byle nie czerwone walteki (OMVL Reg Fast będą najlepszym ekonomicznym rozwiązaniem).

 

No i był bym zapomniał, podstawa to DOBRY GAZMEN.

 

Nie daj się władować w żadne vateki, czy Magic Jety.

Skąd ta zmiana, dopiero co polecałeś MJ ?

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nigdy nie polecałem MJ. W poprzednim temacie wskazałem tylko na te wtryski jako wybór jeden z trzech zaproponowanych przez autora tamtego tematu. I z tych trzech MJ wydały mi się najrozsądniejsze.

Z polecanych przeze mnie są nadal Hana i Matrixy.

Oczywiście, że ten silnik obsłuży 2 generacja, ale jakim kosztem? Wyższym spalaniem i strzałami w kolektor?

Nigdy też nie jestem za oszczędzaniem przy montażu lpg. Jest to jednorazowy wydatek na początku, a później tylko liczyć oszczędności ze spalania tańszego paliwa, a nie martwić się ciągłą regulacją.

Skąd się biorą złe opinie o LPG, wypalaniu zaworów, słabszych osiągach? Ze zle dobranych gratów, zamontowanych przez druciarzy, ze zubożonej mieszanki, aby jeszcze bardziej oszczędzić na i tak tanim gazie.

Sam posiadam wtryski BRC i centralkę Sequent My07 i jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zrobiłem już 4 tyś. km na taniej sekwencji tej firmy http://www.agcentrum.pl/?d=69

Koszt razem z butlą w kole wyniósł u mnie w mieście u podobno dobrego gazownika 2000zł

Najważniejsze komponenty które mam to sterownik compact oraz listwa wtryskowa OMVL Reg Fast (taka niebieska <piwko> )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sylwekdm, wiemy, że masz to BRC (kurcze, w każdym poście o LPG to piszesz <piwko> ), wiemy także, że nie warto jest na upartego oszczędzać, ale chłopie tu jest mowa o 8 zaworowym silniku o mocy 90KM, a on naprawdę nie potrzebuje tych gratów co piszesz.

Tu naprawdę nie trzeba reduktora na 150KM i wtryskiwaczy po ~400zł, które wcale nie wpłyną jakoś ogromnie na obniżenie spalania.

Po co kogoś wpędzać w koszta jeśli nie jest to absolutnie konieczne ?

 

Skąd się biorą złe opinie o LPG, wypalaniu zaworów, słabszych osiągach? Ze zle dobranych gratów, zamontowanych przez druciarzy, ze zubożonej mieszanki, aby jeszcze bardziej oszczędzić na i tak tanim gazie.

Owszem, ale głównym powodem są DRUCIARZE.

Powtórzę po raz kolejny, że nawet najlepsze i najdroższe elementy nie pomogą jak składa to druciarz. Dobry gazmen na słabych gratach potrafi zrobić tak, że w ramach możliwości danej instalacji, auto będzie śmigać.

Ja naprawdę przeszedłem z instalacją wiele i wiem co potrafi druciarz, a co fachowiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w poprzednim sceniku 1998r 2.0 8V miałem założoną instalacje ELPigaz,zwykła nie sekwencja ,4 lata bezproblemowej jazdy(45000),gazownik sam powiedział że nie ma potrzeby zakładania sekwencji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu naprawdę nie trzeba reduktora na 150KM i wtryskiwaczy po ~400zł, które wcale nie wpłyną jakoś ogromnie na obniżenie spalania.

Po co kogoś wpędzać w koszta jeśli nie jest to absolutnie konieczne ?

 

Reduktor Zavoli w Megapolu kosztuje tyle samo co Alaska,

 

http://www.drypa.pl/produkt472_REDUKTORY_LPG_-_Do_sekwencji_-__-_Reduktor_Tomasetto_Alaska_AT09.html

http://www.drypa.pl/produkt628_REDUKTORY_LPG_-_Do_sekwencji_-__-_Reduktor_Zavoli_ZETA_N_180KM.html

 

poleciłem Zavoli nie ze względu na moc którą obsłuży

(dane producenta są przeważnie zawyżona,

a wiadomo czym zapas większy tym lepiej

i nie ma to negatywnego przełożenia na działanie instalacji)

a na fakt że można go zamontować w każdej pozycji w samochodzie,

a w stosunku do Alaski:

Zavoli ma

- mniejszą awaryjność

- ciśnienie reduktora nie zależne od temperatury reduktora i poziomu gazu w butli

- mniejszą wrażliwość na zanieczyszczenia.

 

Co do wtryskiwaczy i innych elementów posłuże się jeszcze raz mottem firmy Pitec, ładniej bym tego nie ujął:

 

Nadmierna oszczędność przy doborze układu gazowego:

 

- Nie należy oczekiwać, że nowoczesny, zaawansowany technologicznie samochód będzie poprawnie pracować na prymitywnej, taniej instalacji gazowej. Auta nie należy upośledzać gazem. Jednym z przykładów jest instalowanie układów podciśnieniowych ( z tzw. mieszalnikiem ) do silników z wielopunktowym wtryskiem benzyny. To jak przerobienie takiego silnika na coś prymitywniejszego niż gaźnik. Nie róbmy tego!

 

- Realia rynkowe doprowadziły do upowszechnienia się rozwiązań o bardzo kiepskiej jakości wykonania, małej precyzji działania, prymitywnej konstrukcji - za to bardzo tanich.

 

Dotyczy to również instalacji wtrysku sekwencyjnego ( IV generacja ) - przykładem są zwłaszcza wtryskiwacze. Zdajmy sobie sprawę, że decydując się na mało precyzyjne, zbyt wolne wtryskiwacze narażamy się nie tylko na problemy z poprawną pracą silnika. Nawet jeżeli mniej wymagający motor będzie normalnie pracował na kiepskich komponentach układu gazowego - należy liczyć się np. z większym przyrostem zużycia gazu względem benzyny. Praktyka pokazuje, że na wysokiej klasy instalacji gazowej idealnie sprawny technicznie silnik zużywa o 10 - 20 % więcej LPG niż benzyny. Tymczasem na układzie kiepskiej jakości przyrost ten może przekroczyć nawet 30%. Posługując się konkretnym przykładem, jeśli auto będzie spalać na dobrej instalacji 1,5 l gazu mniej na 100 km - dodatkowe 300 zł zainwestowane w jakościowy sprzęt zwróci się już po 10 000 km. Na wysokiej klasy instalacji oszczędza się po prostu więcej.

 

Kolega andrzej27r w tym temacie, http://megane.com.pl/topic/23958-doradzcie-jaka-sekwencja-do-megane-16-8v-k7m/ przy takim samym silniku założył takie komponetny jak ja tutaj proponuję i jak proponują na lpg forum http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=4243&sid=4ba3676053ddc2ab7bebad0237593fb6 i chyba nie żałuje.

 

Do listwy wtryskowej OMVL aby mieć listwę matric 344 dopłata 200 zł, aby mieć Hanki dopłata 330 zł a elektrozawów z filtrem do zavoli 40 zł

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie jest wydawać kasę.... głownie czyjąś.

 

Tymczasem autor uciekł jak się dowiedział, że do auta wartego 6k musi włożyć instalację za 50% wartości <piwko>

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fred instalacja którą poleciłem jest droższa od Twojej o 300 zł. które się zwróci max po 2500 km. A dobra sekwencja porównując do instalacji 2 generacji max po 10 tyś.

Dlatego oprócz Staga na pierwszym miejscu polecam BRC SQ24. Rozsądna jakość za przyzwoitą cenę. Kit jednej firmy i gwarancja na 2 lata.

Tymczasem auto uciekł jak się dowiedział, że do auta wartego 6k musi włożyć instalację za 50% wartości

Nieważne czy auto kosztuje 6 tyś, czy 60 tyś. Koszt instalacji jest taki sam i przy tym samym przebiegu dla każdego z aut tak samo szybko się zwróci

i w tym samym czasie zacznie oszczędzać dla swojego właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sylwek nie obraź się, ale w tym momencie stosujesz podejście typowego druciarza LPG, wsadźmy co najdroższe i może będzie OK.

(dane producenta są przeważnie zawyżona,

a wiadomo czym zapas większy tym lepiej

i nie ma to negatywnego przełożenia na działanie instalacji)

Dowiedz się dlaczego przy wysokiej temperaturze gazu może dochodzić do zapętlania wtryskiwaczy.

Zbyt wysoką temperaturę gazu można obejść w sterowniku pokroju Staga 300, a Ty proponujesz duży reduktor i Staga 200 <piwko>

Co do wtryskiwaczy i innych elementów posłuże się jeszcze raz mottem firmy Pitec, ładniej bym tego nie ujął:

Akurat Pitec montuje OMVL Reg Fast i mają o nich dobre zdanie.

Polecane przez Ciebie Matrixy przy przebiegu około 80-90 tyś km wymagają regeneracji (potwierdzone wielokrotnie).

Amex za regenerację bierze około 200 zł, czyli połowę ceny listwy.

Ciekawe jak teraz jest z reklamacją Matrixów, bo do niedawna była to droga prawie nie do pokonania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, z całym szacunkiem. druciarz wrzuca przeważnie to co najtańsze, żeby mieć większą prowizję za montaż. Gdybym chciał wrzucić to co najdroższe to wsadziłbym VSI Prins-a albo chociaż samą listwę wtryskową KEIHIN za 1500 zł + reduktor Landi Renzo I.G.1 za 700. Pisałem wcześniej, że reduktor Zavoli jest w cenie Alaski i jest wrzucany z powodzeniem do silników z mniejszą ilością KM. Droższe u mnie są tylko wtryskiwacze, gdzie na pierwszym miejscu stawiam Hankę a później dopiero Matrixa

Zbyt wysoką temperaturę gazu można obejść w sterowniku pokroju Staga 300, a Ty proponujesz duży reduktor i Staga 200 <piwko>

Właśnie Staga 200 zaproponowałem, aby uciąć wszelkie spekulację, że proponuję instalację z wyższej półki i nie ma tam nic o typie reduktora

Jak już naprawdę potrzeba zminimalizować koszty instalacji, to lepiej wrzucić tańszą elektronikę np. Stag 200 niż oszczędzać na wtryskach czy reduktorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!