Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaka instalacje wybrac


karolkal

Rekomendowane odpowiedzi

Tak tylko proponujesz Staga 200 do za dużego reduktora, czym jednocześnie ucinasz możliwość korekcji dawki po temperaturze <piwko>

Lepiej dać dobre sprawdzone tanie wtryskiwacze, niż przepłacać za coś, co w tym przypadku nie da żadnego efektu.

Ten silnik naprawdę nie jest wymagający pod względem podzespołów instalacji.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie Staga 200 zaproponowałem, aby uciąć wszelkie spekulację, że proponuję instalację z wyższej półki i nie ma tam nic o typie reduktora

Wyświetl postUżytkownik sylwekdm dnia 02 lipiec 2011 - 10:14 napisał

Jak już naprawdę potrzeba zminimalizować koszty instalacji, to lepiej wrzucić tańszą elektronikę np. Stag 200 niż oszczędzać na wtryskach czy reduktorze.

Gdzie tu masz coś o typie reduktora?

Autor posta prosił o poradę, więc mu jeszcze raz odpowiadam co proponuję:

Proponuję jak zawsze BRC Seqent24 - cena ok. 2600.

Szczegóły tu: http://megane.com.pl...acja-do-16-16v/

Ewentualnie:

Stag 300+ (lub 4+)

Zavoli N (lub AC RO1)

Matrix HD344 (lub Hana)

Nie daj się władować w żadne vateki, czy Magic Jety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości, czy w ogóle miałeś osobistą styczność z tak krytykowanymi przez Ciebie elementami (proponowanymi przez nas) ?

Bo odnoszę niejakie wrażenie, że głownie się naczytałeś złotych rad i tak klepiesz to teraz jak mantrę <piwko>

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiłem swoje argumenty i poparcie swoich tez w wyliczeniach, linkach, oraz doświadczeń znajomych gazowników. To Wy zarzucacie mi, że chciałem wrzucić Staga 200 do za dużego reduktora, wyrywając zdania z kontekstu. To Ty Fred pisałeś, że wielopunktowy wtrysk ogarnie instalacja 2 generacji i gdyby przepisy pozwalały pojechałby ten motor na instalce I generacji (dopiero pachnie drutem) pewnie tak samo jak valtek i alaska ogarną audi 2.8 170 KM z galerii autogaz dymowscy:

 

http://www.autogaznowasol.pl/wp-content/uploads/2009/10/DSC04652.jpg

http://www.autogaznowasol.pl/wp-content/uploads/2009/10/DSC04692.jpg

 

Waszych elementów nie krytykuję, tylko co niektórych chciałem uświadomić, że za parę złotych więcej, które i tak się zwrócą po 2,5 tyś km, można mieć o klasę lepszą i mniej problemową instalację niż Wy proponujecie. Bo nie ma co ukrywać Hana 2000 jest o dwie klasy lepsza a matrix o klasę niż czeskie OMVL. A reduktor zavoli jest mniej awaryjny i bardziej odporny na zabrudzenia niż Alaska.

 

Poza tym nie tylko ja mam takie zdanie na dobór takich komponentów na tym forum oraz na lpg forum. (udokumentowane w linkach)

To wy nie przedstawiliście sensownych argumentów, poza niższym kosztem montażu który po paru więcej regulacjach, czy regeneracji wtrysków czy reduktorach będzie i tak większa od mojej propozycji.

 

Poza tym nikt się nie wypowiedział na temat mojej podstawowej propozycji Brc SQ24 kontra stag 300 alaska i omvl. Cenowo montaż wypada podobnie.

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie tu masz coś o typie reduktora?

Udajesz, czy naprawdę nie wiesz ?

Najpierw proponujesz przewymiarowany reduktor AC RO1 i proponujesz STAGa 200, który nie ma możliwości ustawienia korekty dawki po temperaturze.

Przy reduktorze o zbyt wysokiej wydajności gaz się nagrzewa i zwiększa swoją objętość, więc wtryskiwacz musi być otwarty dłużej.

Otwarty dłużej wtryskiwacz przy krótkich czasach doprowadza do zapętlenia wtrysków.

Na elektronice wcale nie oszczędzisz jak chcesz mieć dobrze wyregulowany gaz.

Poza tym nikt się nie wypowiedział na temat mojej podstawowej propozycji Brc SQ24 kontra stag 300 alaska i omvl. Cenowo montaż wypada podobnie.

Bzdura.

Cenowo Stag 300+, Alaska, OMVL Reg Fast wyjdzie około 2000 zł (nawet mniej jak ktoś umie negocjować).

Komplet Hana kosztuje około 500 zł z przejściówką, OMVL 120 zł.

Za cenę kompletu Hany mamy 4 OMVL, które spokojnie wytrzymują 80 tyś km, czyli Hana się zwróci po 320 tyś km (różnicy w spalaniu i mocy przy tym silniku nie będzie).

Reduktor Zavoli jest dobry, ale czy mniej awaryjny od Alaski to nie wiem (ciekawe jak z problemem brudzących się sprężynek).

pewnie tak samo jak valtek i alaska ogarną audi 2.8 170 KM z galerii autogaz dymowscy:

Ja Ci mogę opisać doświadczenia z A6 2,4 V6 na Stagu 300, Scorpionie i OMVLach.

Auto chodzi bez zarzutu, a na instalce jest już nakulane 80 tyś km i jak na razie bez problemów.

Przez te 80 tyś km regulacja tak naprawdę była po założeniu i po około 2000 km od założenia, od tamtego czasu tylko wymiana filtrów.

Ceny za instalację nie napiszę, bo była naprawdę dobra <piwko>

Ostatnio mam wrażenie, że każdy kto ma zainstalowaną instalkę BRC próbuje na siłę udowodnić, że STAG jest be.

Na tej samej zasadzie można udowadniać, że BRC to szit w porównaniu do LR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Ty Fred pisałeś, że wielopunktowy wtrysk ogarnie instalacja 2 generacji

Fakt, pakowanie 2-giej generacji mało trafne (nie do końca spojrzałem jaki silnik) ale jednak sporo ludzi ma i o dziwo to jeździ, baaaaa... nawet na forum tutaj widziałem 2-gą wpakowaną do 16V i też jeździło.

Ale przesada też nie zawsze jest uzasadniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyświetl postUżytkownik sylwekdm dnia 04 lipiec 2011 - 20:53 napisał

Poza tym nikt się nie wypowiedział na temat mojej podstawowej propozycji Brc SQ24 kontra stag 300 alaska i omvl. Cenowo montaż wypada podobnie.

Bzdura.

Cenowo Stag 300+, Alaska, OMVL Reg Fast wyjdzie około 2000 zł (nawet mniej jak ktoś umie negocjować).

Komplet Hana kosztuje około 500 zł z przejściówką, OMVL 120 zł.

Za cenę kompletu Hany mamy 4 OMVL, które spokojnie wytrzymują 80 tyś km, czyli Hana się zwróci po 320 tyś km (różnicy w spalaniu i mocy przy tym silniku nie będzie).

Reduktor Zavoli jest dobry, ale czy mniej awaryjny od Alaski to nie wiem (ciekawe jak z problemem brudzących się sprężynek).

Paweł, czytaj ze zrozumieniem. Miałeś porównać BRC SQ24 do Stag 300, Alaski i OMVL i cenowo i jakościowo a nie do Hanek gdzie wcześniej stwierdziłem, że wyjdzie o 300 zł drożej.

Ostatnio mam wrażenie, że każdy kto ma zainstalowaną instalkę BRC próbuje na siłę udowodnić, że STAG jest be.

Na tej samej zasadzie można udowadniać, że BRC to szit w porównaniu do LR.

Nigdzie nie napisałem, że Stag jest be, choć mam BRC. Wręcz przeciwnie, jest pełnoprawną alternatywą dla innych sterowników lpg, a nawet śmiem twierdzić, że jednym z najlepszych, tylko mało jest gazowników, którzy potrafią go w pełni ogarnąć i wciąż próbuję Cię przekonać jak dobry komp gazowy (stag 300 +, to równie nieco lepszy reduktor czy wtryski.) W My07 BRC nie ma praktycznie co schrzanić ale i są mniejsze możliwości korekt. Jak proponujesz alaskę i OMVL to daj adekwatny komputer lpg np. compact, bo stag 300 + to w tym wypadku przerost treści nad formą.

Najpierw proponujesz przewymiarowany reduktor AC RO1 i proponujesz STAG-a 200, który nie ma możliwości ustawienia korekty dawki po temperaturze.

Przestań się czepiać tego Staga 200, zdanie wyrwane z kontekstu, że wolałbym w silniku z wielopunktowym wtryskiem nawet najprostszą sekwencję niż 2 generację.

Tak tylko proponujesz Staga 200 do za dużego reduktora, czym jednocześnie ucinasz możliwość korekcji dawki po temperaturze <piwko>

W pierwszym moim poście masz, co ja proponuję i się nadal tego trzymam.

 

Za cenę kompletu Hany mamy 4 OMVL, które spokojnie wytrzymują 80 tyś km, czyli Hana się zwróci po 320 tyś km (różnicy w spalaniu i mocy przy tym silniku nie będzie).

 

Tylko nie każdy potrafi sam wymienić listwę i później porządnie to wystroić, a koszt wymiany i strojenia to niekiedy 100 zł, jak jescze ktoś ma do gazmana 50 km to i jeszcze dzień stracony. Co do spalania, hana są w budowie zbliżone do oryginalnych wtryskiwaczy benzynowych, identycznej jak Keihin gdzie wtrysk gazu jest bardziej precyzyjny od elektrozaworów jakim są Reg Fasty, Magic Jety czy Valteki. Dlatego jest taka różnica w cenie.

 

W życiu rzadko bywa tanio i dobrze.

W instalacji LPG tanio = kiepskie graty, lub kiepska robota.

Często, niestety, i jedno i drugie...

 

Cenowo Stag 300+, Alaska, OMVL Reg Fast wyjdzie około 2000 zł (nawet mniej jak ktoś umie negocjować).

 

Chyba u jakiegoś druciarza. Pokaż cennik jakiejś szanującej się firmy.

W renomowanych firmach jest to min. 2300 zł przy obecnym popycie na lpg, a brc Sq24 2500 zł w czakramie,

gdzie różnica wtrysków to niebo a ziemia.

 

Tu jest cennik Pitec: http://www.pitec.pl/cennik/ , gdzie nie ma wyszczególnionych wtrysków Reg fast, a podobno sobie je tak chwalą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, czytaj ze zrozumieniem. Miałeś porównać BRC SQ24 do Stag 300, Alaski i OMVL i cenowo i jakościowo a nie do Hanek gdzie wcześniej stwierdziłem, że wyjdzie o 300 zł drożej.

Przeczytaj dobrze odniosłem się do tego i napisałem, że wyjdzie 600 zł taniej, a auto wcale nie będzie chodziło gorzej niż na BRC.

Jak proponujesz alaskę i OMVL to daj adekwatny komputer lpg np. compact, bo stag 300 + to w tym wypadku przerost treści nad formą.

Reduktor i wtryski są częścią eksploatacyjną, którą można wymienić, komputera raczej się nie wymienia.

Tylko nie każdy potrafi sam wymienić listwę i później porządnie to wystroić, a koszt wymiany i strojenia to niekiedy 100 zł, jak jescze ktoś ma do gazmana 50 km to i jeszcze dzień stracony.

Listę OMVL wymieni Ci praktycznie każdy gazownik i w 90% obejdzie się bez strojenia.

Tu jest cennik Pitec: http://www.pitec.pl/cennik/ , gdzie nie ma wyszczególnionych wtrysków Reg fast, a podobno sobie je tak chwalą.

Zadzwoń do Piteca, poproś Piotra i z nim pogadaj.

Z tego co zauważyłem twój temat na LPG forum nie ma zbyt wielkiego odzewu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie każdy potrafi sam wymienić listwę i później porządnie to wystroić, a koszt wymiany i strojenia to niekiedy 100 zł, jak jescze ktoś ma do gazmana 50 km to i jeszcze dzień stracony

Regeneracja listwy i strojenie + wymiana filtrów to godzina, max. 1,5, no ale do tego trzeba dobrego fachmana.

Na wymiany filtrów, odbywające się częściej niż regeneracja listwy, też trzeba te 50km dojechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Listę OMVL wymieni Ci praktycznie każdy gazownik i w 90% obejdzie się bez strojenia.

ale nie zrobi tego za darmo.

Reduktor i wtryski są częścią eksploatacyjną, którą można wymienić, komputera raczej się nie wymienia.

nie mówimy o wymianie, ale o nowej instalacji (to po co super komputer, jak podzespoły przeciętne) Jak chcesz naprawdę tanio to wstaw do Twojej propozycji zamiast Staga 300+ osławionego w tym temacie Staga 200 + Alaska + OMVL i zmieścisz się na pewno poniżej 2000 zł.

Z tego co zauważyłem twój temat na LPG forum nie ma zbyt wielkiego odzewu.

Ale masz jedną odpowiedź, proponowaną przeze mnie, Twojej nikt nie wybrał i nikt przy innych autkach z tym silnikiem nie dał Twojej propozycji, nawet

choćby jednego podzespołu, czyli reduktora Alaska czy wtrysków OMVL.

Inne posty z tym silnikiem i znowu przeważa moja propozycja:

http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=4243&highlight=1.6++k7m

cytuję Piotr_K doświadczonego gazmana z lpg forum:

""""W temacie Twojego auta - niby nieduże i proste ale niekoniecznie.

Wydaje mi się, że w K7M jest układ wtrysku Renault Renix co wymaga w przypadku STAG'a zastosowania odpowiedniego emulatora oraz szybkich wtryskiwaczy.

Polecam taki setup:

STAG300.4plus, wtryskiwacze Matrix HD344 (powinny chyba wystarczyć, tam nie ma więcej niż 30 KM z cylindra) oraz reduktor Scorpion ST lub nowy reduktor AC R01.(...)

Najwazniejsze na koniec co obowiązuje w kazdym przypadku i zawsze:

Nie jest możliwe zamontowanie instalacji TANIO I DOBRZE. Można zrobić albo tanio albo dobrze. Słowa "tani" oraz "dobry" wzajemnie się wykluczają. Dokładnie tak samo jak sprzecznością wewnętrzną jest sformułowanie "biały murzyn", "trabant limuzyna" lub "prawicowy związek zawodowy".

Nalezy dodać, ze tanio oznacza per saldo drogo - bo jesli policzysz kłopoty, które po tanim montażu są trochę tylko pewniejsze niż śmierć i podatki (ale nie jest to duża róznica w pewności) - to koszty poniesione sumarycznie wyjdą przeogromne.""""

oraz tutaj: http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=6452&highlight=1.6++k7m

i tutaj: http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=8518&highlight=renault+megane

oraz autko kolegi z forum megane andrzej27r :

http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=6287&highlight=renault+megane

Czy, aż tylu ludzi się myli, a tylko Ty masz rację?

Ja swoje tezy potwierdzam linkami do podobnych tematów, cennikami itp. (nadal czekam, aż wskażesz uznaną firmę któ raz założy staga 300 + z demontażem kolektora za < 2000 zł) tylko Twoje dane są bez pokrycia, często wyssane z palca, czy przeczytane z jednego czyjegoś posta (brudzące się sprężynki w reduktorze zavoli N).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadal czekam, aż wskażesz uznaną firmę

Tak spytam co to znaczy UZNANA FIRMA ? Taka co ma poklask na forum, ma wycacaną stronę www, czy jakaś inna ? Co świadczy o tym, że firma jest UZNANA ?

Czy mój gazmen, czyli gość mający przeciętną stronę www, nie udzielający się (z tego co wiem) na forach, ale znający się na robocie (uratował moja auto po druciarzu) może być uznany za UZNANEGO ? Dodam, że (jestem przekonany) do silnika z tematu włożył by właśnie proponowany przeze mnie zestaw (a może nawet i staga 200 - jak będę miał po drodze to może wpadnę do niego i pogadam), ale poświęcił na to 2 dni, bo często sprawdza jeszcze auto po przestaniu nocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak spytam co to znaczy UZNANA FIRMA ?

Fred, przestań mnie łapać za słówka i robić OT. Uznana firma to taka która jest znana z dobrej roboty w świadku LPG i taka która nie pokazuje w galerii drutów (patrz kilka postów wyżej).

Pokaż mi jakąkolwiek firmę która w cenniku ma stag 300+, alaska, omvl + ściągnięcie kolektora za < 2000 zł, a najlepiej kilka firm z różnych regionów Polski, tak, żeby potencjalny klient, autor tego tematu nie dymał 300 km, aby założyć LPG w tak wyśmienitej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytuję Piotr_K doświadczonego gazmana z lpg forum:

 

""""W temacie Twojego auta - niby nieduże i proste ale niekoniecznie.

Wydaje mi się, że w K7M jest układ wtrysku Renault Renix co wymaga w przypadku STAG'a zastosowania odpowiedniego emulatora oraz szybkich wtryskiwaczy.

Renix był w silniku 2,2 stosowanym np. w R21.

W K7M jest Siemens Fenix 5 i nie full grupy.

Sterownik musi mieć w miarę szybkie wtryskiwacze i spokojnie wystarczą OMVL.

Ja swoje tezy potwierdzam linkami do podobnych tematów, cennikami itp. (nadal czekam, aż wskażesz uznaną firmę któraz założy staga 300 + z demontażem kolektora za < 2000 zł) tylko Twoje dane są bez pokrycia, często wyssane z palca, czy przeczytane z jednego czyjegoś posta (brudzące się sprężynki w reduktorze zavoli N).

Chłopie przyjedź do Konina i będziesz miał gaz do tego silnika poniżej 2000 zł, jak kumpel nie będzie miał czasu, to skocze do kuzyna i Ci zamontujemy jeszcze taniej.

Nie wiem kogo Ci polecić, bo gazownicy których znam nie udzielają się na lpg forum, a kolejki do nich są naprawdę długie.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fred, przestań mnie łapać za słówka i robić OT.

Cóż, użyłeś takiego pojęcia to wypada to rozwinąć. UZNANA FIRMA dla każdego znaczy co innego.

Światek lpg... hmmm.... kolejne ciekawe niesprecyzowane pojęcie.

 

Galerie... no tutaj jest fajnie, bo co one właściwie pokazują ? Ano pokazują niewiele, bo nie pokazują tego co najważniejsze, całego efektu. Gdyby w galerii znalazło się moje auto z alaską pod maską to już gaziarz jest druciarz, a że odratował mi auto to już nieistotne bo jest ta pechowa alaska.

Tak samo zdjęcie super instalacji nie dowodzi, że wszystko jest cacy.

 

Niestety naczytałeś się różności, ale umknął Ci aspekt życiowy (teoria != praktyka).

 

Pokaż mi jakąkolwiek firmę która w cenniku ma stag 300+, alaska, omvl + ściągnięcie kolektora za < 2000 zł

Jak spojrzysz w mój profil to zobaczysz, że jestem w Warszawy, a jak wiadomo ta lokalizacja zwiększa cenę. Firmy z innego rejonu mnie nie interesują, bo jak to piszesz "nie będę dymał 300km".

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!