Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Głośno w sceniku 1,6 16V


man35

Rekomendowane odpowiedzi

To mój pierwszy post na tym forum.Jest z małego miasta Świecie w woj.kujawsko pomorskie.Dużo czytałem na forum tematów jakie mnie interesują ale widzę że nie tylko mój scenic jest głośny.Podczas dodawanie gazu na postoju po prostu jest takie charakterystyczne pyrkanie.Jak się jedzie to tylko jak jest silnik bardzo mało obciążony to jest cicho a jak schodzi z obrotów i się porządnie doda gazu to jest głośno z tyłu auta. Wydaje się że sam silnik nie jest najlepiej wyciszony (poprzednie auto Peugeot 406 HDI ) Oglądałem z kanału ale nic nie stwierdziłem w układzie wydechowym wszystko szczelne poza ostatnim tłumikiem.Jego końcowa rurka jest jakby trochę za krótka lub za blisko zderzaka albo żle ścięta.Będę robił doświadczenia z tym tłumikiem a o wynikach poinformuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W Moim mańku też miałem głośno więc zabrałem się za wyciszenie. Dziś właśnie skończyłem i z zadowoleniem mogę powiedzieć że to co otrzymałem w zupełności mnie zadowala, różnica bardzo duża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wnukers a czym wyciszyłes ?

 

Ogólnie to miałem sceniki z silnikami 1.6 (te oby dwa 8v i 16v). One są dosyć głośne podczas dodawania gazu, wyprzedzania. :applause: Ten silnik ma robotę taka budę ciągnąć. Mają też inne przełożenie 100km/h o ile dobrze pamiętam 3 tys obr.Wiec już wyje też przy tych obrotach. Najlepiej to wymień sobie też ten końcowy tłumik może troszkę hałas ustąpi <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o materiał którym wyciszałem autko to szczerze mogę powiedzieć że wszystkim co miałem pod ręka czyli: 9 mat bitumicznych,1puszka pasty wygłuszającej,piankę polietylenową,filc,folia i aby to wszystko się trzymało to klej i taśma przy okazji wymieniłem tylny tłumik i zakonserwowałem całe podwozie łącznie z nadkolami.

To wszystko zajęło mi 4 dni (pełne dni)

 

Oto materiał brakuje tylko silikonu,kleju do pianki,taśmy

post-34226-0-44954000-1311974370_thumb.jpg

post-34226-0-61625200-1311974396_thumb.jpg

 

Na scianie grodziowej od góry widać już nałożoną pastę za pomocą pędzla

post-34226-0-58889600-1311974662_thumb.jpg

 

Na podłodze uzupełniałem "dokładałem" maty + kładłem piankę (taką jak pod panele)

post-34226-0-66614600-1311974821_thumb.jpg

post-34226-0-04433600-1311974801_thumb.jpg

post-34226-0-64895500-1311974871_thumb.jpg

 

Tam gdzie łączyły się plastiki dawałem uszczelkę do okien aby zminimalizować drgania

post-34226-0-40592800-1311974972_thumb.jpg

post-34226-0-41943600-1311975001_thumb.jpg

 

Drzwi nie mam pokazanych ale od środka uzupełniałem matami z zewnątrz na otwory dawałem folię przymocowaną za pomocą taśmy szarej (mocnej) i między tym a tapicerką drzwi dałem jeszcze piankę

post-34226-0-66169200-1311975159_thumb.jpg

 

A od spodu wymieniłem tłumik i zakonserwowałem wszystko co było można

post-34226-0-67426800-1311975243_thumb.jpg

post-34226-0-41787700-1311975276_thumb.jpg

 

Efekt tej pracy jest i to mnie właśnie cieszy, tego oczekiwałem. Ale następnym razem zmienił bym materiał z tej sztywnej pianki do paneli która jest w arkuszach na piankę do paneli ale tę w rolkach jest bardziej elastyczna a to się przydaję na drzwiach.

 

Jeszcze jedno oprócz dodania mat wygłuszeniowych na tylne nadkola jeszcze wcisnąłem gąbkę miedzy nadkole a plastikową obudowę tegoż nadkola

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno oprócz dodania mat wygłuszeniowych na tylne nadkola jeszcze wcisnąłem gąbkę miedzy nadkole a plastikową obudowę tegoż nadkola

Gąbka trzyma wodę, więc nie wiem czy to dobry pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem że gąbka trzyma wodę i dla tego dodałem ją tylko przy tylnych nadkolach tam gdzie są boczki z plastiku tam wody nie ma chyba że nadkole jest dziurawe.

Jeśli chodzi o nadkola to najpierw umyłem wodą z domowego węża i aby było dokładniej pomogłem sobie szczotką. Następny etap to szczotka druciana i do dzieła (wtedy widziałem co mam :applause: ) po usunięciu rdzy przy pomocy pędzla i benzyny ekstrakcyjnej zmyłem pozostałości po szczotce i zamalowałem minią na rdzę. I oczekiwany koniec za pomocą Bitum do konserwacji blach zakonserwowałem nadkola. Plusem tej konserwacji jest to ze po zastosowaniu na niezbyt doczyszczone powierzchnie (resztki brudu) trzyma się jak wściekłe:)

Dziś jechałem 150 km/h (test) i z zadowoleniem mogę napisać ze różnica jest bardzo duża.Oprócz silnika który jest już o wiele cichszy innych odgłosów już prawie nie słychać.

Nie chwalę się <ok>))

 

Dodano: 30 lip 2011 - 23:04

To samo robiłem z podwoziem, wykonywanie tej pracy jest monotonne ale warto troszeczkę się poświęcić wtedy wiesz co masz, na czym stoisz (siedzisz) a jeśli podchodzisz do tego jak ja czyli grzebanie przy autko to pewnego rodzaju relaks, hobby to i przyjemność z tego wyniesiesz.

post-34226-0-25273200-1312059689_thumb.jpg

post-34226-0-83956400-1312059710_thumb.jpg

post-34226-0-67891700-1312059731_thumb.jpg

post-34226-0-23892400-1312059748_thumb.jpg

post-34226-0-16724200-1312059779_thumb.jpg

post-34226-0-93801600-1312059793_thumb.jpg

post-34226-0-88081100-1312059809_thumb.jpg

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

potwierdzam w moim sceniku też jest dosyć głośno przy dodawaniu gazu ale przy równej jeździe jest cichutko a mam fabryczne wyciszenie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Mam do Was pytanko. Proszę powiedzcie mi oceniając ze słuchu oglądając filmik czy w mojej meganie jest głośno czy normalnie. Mi się wydaje że zbyt głośno wargoli podczas przyspieszania. Byłem u mechanika sprawdzić wydech i kolektor wydechowy - wszystko sprawne. Dopowiem że wargoli na każdym biegu, przyspieszając. Na luzie mogę go piłować do 5-6 tys obr/min i nie słychać tego wargolenia. Nie wiem czy mam się tym martwić czy nie, jest to trochę denerwujące w trasie gdy np wyprzedzam auta. Jadąc jednostajnie np 110 na trasie nie wargoli.

1. wideo 1

2. wideo 2

 

Ps. Jeśli u Was podobnie wargoli podczas przyspieszania to olewam to.

 

Dodano: 05 lut 2013 - 10:35

temat dotyczy scenica ale megane ma taki sam silnik więc powinno być podobnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warkot fajny ale lepiej było by go słychać z tyłu niż z przodu hehe :) Ale skoro tak jest i tak ma być to muszę się przyzwyczaić :) Kiedyś mieliśmy megane classic 1.4e 75 KM no i tam tak nie wargoliło, chociaż to była inna konstrukcja silnika. Za bardzo się przyzwyczaiłem do C-klasy chyba heh :) Dzięki Mietas10 za podpowiedź :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!