Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pompa paliwa-wężyki przyłączeniowe


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

Wczoraj i mnie dopadła w autku "niemoc" pompy paliwa.

Rozrusznik kręci,pompka nie daje żadnego znaku życia-bezpieczniki i przekaźnik sprawdzone.

Dzięki pomocy jakiejś stronki z opisem wykonania "klucza" z rury PCV do odkręcenia głównej nakrętki od pompy-zdemontowałem ją z baku.

I teraz zasadnicze pytanie jak w temacie-wężyki łączące "wkład" pompy z obudową są nierozbieralne,a oferowane "wkłady" takowych nie posiadają(no chyba,że oryginalny Boscha-znalazłem gdzieś instrukcję,która opisuje,że razem z "wkładem" jest wężyk ze specjalnym "bajerkiem" do założenia).

Skąd zaopatrzyć się w takie wężyki lub co można użyć w zastępstwie-w żadnym ze sklepów nie znalazłem ich w sprzedaży?

 

Dzięki z góry za info <piwko>

 

p.s.Forum przestudiowałem pod kątem tematów o pompie paliwowej i żadnych informacji nie znalazłem :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na allegro widziałem pompy z tymi wężykami ,można dorobić myślę z przewodu paliwowego kupowanego na ''metry'',tylko dobrać średnicę ,co się stało z wężykami ,które miałeś wcześniej ? W ASO pytałeś o to ?

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co się stało z wężykami ,które miałeś wcześniej ?

Żeby odłączyć wkład pompy od obudowy musiałem rozciąć wężyk przy wkładzie-inaczej nie dało się go ściągnąć-był chyba "fabrycznie" zagrzany jak rurka termo <piwko>

można dorobić myślę z przewodu paliwowego kupowanego na ''metry''

A czy ciągłe zanurzenie w zbiorniku paliwa nie wpłynie na ogumienie zewnętrzne przewodu paliwowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś już pompę? Jak nie to poszukaj sprawnej używki razem z zespołem pływakowym - nic nie robisz, tylko wstawiasz do baku, składasz i jedziesz. Rozwiązanie tańsze, szybsze, tylko nie wiadomo ile pociągnie nowa pompa.

Wężyki są zaciskane tak jak napisałeś - jak opaski termokurczliwe. Ja swoje podgrzałem i pompkę wyjąłem, żeby założyć też trzeba podgrzać i dla pewności założyć opaskę zaciskową.

Jak przeciąłeś wężyk w połowie to poszukaj odpornego na benzynę i taki załóż + opaski zaciskowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeszcze nie kupowałem.Wczoraj podzwoniłem po wrocławskich sklepach/hurtowniach i ceny za oryginalną pompkę(wkład) Boscha są strasznie rozbieżne-od 300 do 680 zł.Zamiennik firmy MTM kosztuje ok.120 zł,a używaną kompletną z gwarancją "rozruchową" mogę kupić za 200 zł.Pytanie tylko która dłużej podziała-używka czy zamiennik-niestety mam dołek finansowy i nie mam za bardzo sianka na oryginał Boscha <piwko>

Edytowane przez Ceberebek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez przesady używkę za 200zł ja do freelandera kupowałem za 80zł (a uwierz mi do tego samochodu o części ciężko)ale musiałem sobie ją sam wymontować i zamontowałem na miejscu (za demontaż i montaż gościu chciał 20zł )

Dodam jeszcze że freelander jeździł przez rok na gazie bez sprawnej pompy i po zamontowaniu pompki odpalił po 10 sekundach i smiaga teraz bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

bez przesady używkę za 200zł ja do freelandera kupowałem za 80zł

 

No niestety-takie są teraz ceny-we Wrocku taniej nie ma szansy,a nie za bardzo mam możliwość objechania wszystkich okolicznych szrotów.Tą pompę MTM chyba sobie odpuszczę znalazłem na forach,że to chiński zamiennik-niekoniecznie długo działający,a na dodatek sprzedawany na Allegro przez użytkownika "nataliafs",który nie ma pochlebnych komentarzy.

http://allegro.pl/pompa-paliwa-elektryczna-renault-megane-scenic-i1678947880.html

 

Znalazłem jeszcze pompę firmy BREMCO -ale niewiele mogę znaleźć opini o niej...

http://allegro.pl/pompa-paliwa-renault-megane-coupe-1-6-1-8-2-0-16v-i1662361807.html

 

Znalazłem jeszcze firmy WRC(hiszpańska)z wysyłką za ok.140 zł

 

http://[ciach]wiatczesci.pl/

 

 

A więc kontynuuję temat :notacrook:

 

Pompę kupiłem oryginalną Boscha-udało mi się we Wrocku trafić za 290 PLN-oryginalna ma zamontowany fabrycznie wężyk,który montuje się do obudowy(zespołu zasilania pompy).Wymieniłem,zamontowałem,kluczyk do stacyjki,odpalam...i zonk-cisza-nowa pompa nie pracuje :)

 

Podpiąłem ją na krótko-działa,podpiąłem starą-działa :)

 

W nerw mnie wziął-podpiąłem na krótko żaróweczkę do gniazda wtyczki zasilającego pompę-i d..a :)

 

Okazało się,że źle na początku sprawdziłem miernikiem i nie dochodziło zasilanie do pompy.

Ponowna kontrola bezpieczników wewnątrz pod kierownicą,w obudowie pod maskę od strony kierowcy-tam gdzie znajdują się przekaźniki-wszystkie dobre.

Prześledziłem przewód zasilający pompę i jakie zdziwienie,bo wiązka szła do kolejnych bezpieczników znajdujących się obok akumulatora-pod maską od strony pasażera-zamontowana z boku nad nadkolem.

Zdemontowałem ją całą-rozebrałem na czynniki pierwsze i listwa znajdująca się w środku była tak zaśniedziała i zardzewiała(chyba od produkcji '99 nie otwierana).Przeczyściłem,kupiłem profilaktycznie nowe bezpieczniki-stare były "miernikowo" dobre,ale jeden 30A w pięty w listwę pod nr.1 miał ułamaną nóżkę(skorodowała i przy próbie wyciągnięcią pękła).

Złożyłem całość do kupy,zamontowałem-kluczyk w stacyjkę,zapłon,kontrolki pogasły i...autko odpaliło :)

 

Niestety po ruszeniu zapaliły się dla odmiany kontrolki STOP(sam napis)+SERV+KÓŁKO Z WYKRZYKNIKIEM+pod zegarem od obrotów ikonka ABS-(dopiero po ruszeniu z miejsca).

 

Rozumiem,że jest to znak tzw.inspekcji serwisowej?

Jest szansa "domowym" sposobem wykasowania tego?

Dodam,że autko jeździ normalnie,wspomaganie hamulców i kierownicy działa,silnik chodzi poprawnie-w trakcie mojego "majsterkowania" autko stało bez podpiętego aku kilka dni.

 

Z góry dzięki za ewentualną pomoc

 

p.s.

Próbowałem poniższym "cwancykiem",ale wykasowało tylko pamięć z komputera pokładowego-z usterek miałem -J-h

 

"Źródło min. dialogsys:

1- włączamy funkcję diagnostyczną (wciśnięty przycisk ADAC i włączenie zapłonu bez uruchomienia silnika)

2- pojawi się test wyświetlacza i klikając odpowiednio przyciskiem ADAC (ten w w przełączniku wycieraczek) otrzymujemy wskazania:

--- 1 ilość paliwa w litrach

--- 2 przepływ paliwa w litrach (litry na gadzinę)- zazwyczaj 0- gdyż silnik musi wtedy pracować (ja to wykonywałem na postoju i zgaszonym silniku)

--- 3 wyświetlenie zapamiętanych usterek komputera: (t j d h

- lub w/w wspólnie)

t- oznacza wykrycie usterki na lini czujnika temperatury wody

j- oznacza wykrycie usterki na lini miernika poziomu paliwa

d- oznacza wykrycie usterki na temat przepływu paliwa od ponad 16 kilometrów

h- oznacza wykrycie usterki na lini miernika poziomu oleju

 

Zerowanie pamięci usterek (tzw. RESET):

1- wciskamy przycisk resetu wskazań czasowych (w czasie w/w operacji)

lub

2- zapamiętane usterki znikają również po odłączeniu akumulatora "

 

Próba odpięcia (-)klemy od aku na ponad 20 minut,jak i zwarcie (-) i (+) przewodów od instalacji również zakończyła się niepowodzeniem :)

 

I nikt nie jest w stanie pomóc? <piwko>

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ceberebek" mam podobne objawy u siebie w Sceniku Mozesz mi podpowiedziec jak wyjoles pompe paliwa (mozes wstawic link do tego klucza z pcv)

 

U mnie autko zgaslo w czasie jazdy i od tamtej pory cisza kreci ale nie odpala i nie slysze pompy paliwa .

Tez probowalem wpiac zarowke w przewody zasilajaca pompe po przekreceniu stacyjki i kreceniu rozrusznikiem brak jakich kolwiek objawow.

 

Gdzie ty znalazles ta inna skrzynke( moze jakies foto) ja jauz zastanawialem sie aby wymienic przekazniek nawet pozamienialem je miejscami bo sa takie same ale dalej nic.

Tylko ja jeszcze mam instalacje gazowa i nie wiem czy jakis przelacznik nie odcial pompy

 

pozdr

 

A wiec sprawa wyglada nastepujaco:

 

Idacv tropem ze nie slysze pompy paliwa dobralem sie do niej.

Po podlaczeniu na krotko pompa sie uruchomila i auto odpalilo oraz przelaczylo sie na gaz (dziala jak dzilalo wczesniej), natomiast zauwazylem ze nie dochodzi napiecie do tej pompy a sprawdzilem wszystkie bezpieczniki. Moze komus nasowa sie jakas mysl ?

A i na zegarach mialem blad "d".

 

Ktos na forum lpg podpowiedzial mi ze mozliwe ze wlacznik antywstrzasowy wyskoczyl, mozliwe ?

 

pozdr

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Jeszcze raz napiszesz posta bez pl-literek i dostaniesz bana.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ceberebek" mam podobne objawy u siebie w Sceniku Mozesz mi podpowiedziec jak wyjoles pompe paliwa (mozes wstawic link do tego klucza z pcv)

http://forum.twingo.pl/viewtopic.php?f=3&t=8076

Gdzie ty znalazles ta inna skrzynke

W megance znajduje się pod maską,na podszybiu-po stronie pasażera-przy nadkolu obok akumulatora

Ktos na forum lpg podpowiedzial mi ze mozliwe ze wlacznik antywstrzasowy wyskoczyl, mozliwe ?

W megance włącznik/wyłącznik wstrząsowy znajduje się pod maską od strony kierowcy obok zbiornika z płynem chłodniczym-bajerek zaślepiony od góry gumowym kapturkiem koloru czerwonego/czarnego-należy go wcisnąć od góry-jeśli wyskoczył to poczujesz jak go włączasz

Edytowane przez Ceberebek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!