Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

K7M Problem z odpalaniem, obrotami i duszeniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na wstępie zaznaczę, że przeszukałem wszystkie strony tego działu. Czytałem o podobnych problemach, ale nie znalazłem nigdzie takiego samego przypadku.

Teraz do rzeczy. Renault Megane I ph I 1996 r 1.6 8v 90 km K7M + LPG.

Silnik ma problemy z odpalaniem. Dawniej palił od razu. Teraz muszę go długo kręcić, żeby ruszył. Czasem odpala po 15 sekundach, czasem po 3 minutach. Zależy jak "mu się ułoży". Po odpaleniu utrzymuje strasznie niskie obroty. Dziwna reakcja na dodanie gazu. Delikatne dodanie gazu = przygaśnięcie, potem pomału się jakoś wtacza na obroty. Naciśnięcie gazu do oporu = gaśnięcie auta. Na dogrzanym silniku jak by mniej, ale dalej problem jest spory. Na benzynie nie da się za bardzo jeździć.

Przepustnica wyczyszczona, cewki są względnie nowe, świece nowe. Nie wiem jak kable WN. Czujnik położenia wału doczyszczony.

 

A teraz ciekawostka:

Jak tylko Megi się przerzuci na LPG to problem momentalnie znika. Reakcja na gaz jest właściwa i nic niepokojącego się nie dzieje.

Jak by były świece, cewki albo przewody WN to na gazie też by miał problem prawdopodobnie.

W czym może być rzecz?

Proszę o pomysły.

 

@Paweł:

Zrobię tak po weekendzie. Napiszę co z tego wyszło.

 

@fred:

Instalacja II gen marki LandiRenzo. Zakładana ok. 5 lat wstecz. Około rok temu wymieniany parownik. Zastrzel mnie, ale nie wiem na jaki dokładnie.

Problem wystąpił nagle. Odpalałem na benzynie, przełączałem na gaz bez problemów. Następnego ranka zaczęły się w/w objawy.

 

@MarcinDJ:

Zauważyłem dziś, że na benzynie jak by troszkę głośniej pracuje oraz "klepie". Odgłos ciężko opisać, ale podobny odgłos można usłyszeć jak się podczas pracy silnika wypnie jeden przewód WN. Czy czyszczenie wtrysków to poważna sprawa? Jaki jest orientacyjny koszt?

Edytowane przez Krille
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do filtra paliwa nie mam pojęcia. Nie mam żadnej wzmianki w historii auta na ten temat, a historie auta mam w 100% na 5 lat wstecz (auto po moim dziadku, więc sami rozumiecie)

 

Przegrzebałem forum i naczytałem się masę na temat wtryskiwaczy, na temat ich przycinania, blokowania, czyszczenia i innych rzeczy ich dotyczących i przyszła mi na myśl jedna rzecz, o której nie wspomniałem, a która może mieć istotne znaczenie. Mianowicie dziadek w czasie gdy korzystał z auta zamontował tam wyłącznik pompy paliwa. Ot zwykły wyłącznik wpięty w kable zasilające od pompy. Ja z niego raz korzystałem, a raz nie. Teraz pytanie: czy wtryski benzyny podczas pracy na LPG są wyłączane czy pracują mimo wszystko dalej i czy mają jakieś "smarowanie i chłodzenie(?)" nawet podczas pracy na LPG? Bo jeżeli dalej wtedy pracują to w zasadzie wszystko jest jasne. Auto odpalam, przerzucam na gaz, wyłączam pompę, wtryski się przycinają i tyle.

 

Dalej czekam na odpowiedzi :applause:

Edytowane przez Krille
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to bardzo prawdopodobne, że dziadek załatwił wtryskiwacze (Posłuchał pewnie złotej rady nie wiedząc, że tym sposobem bardziej zaszkodzi). Nie wolno wyłączać pompy bo benzyna krążąc w układzie chłodzi i smaruje wtryskiwacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne pytanie z serii i temat będzie można zamknąć. Czy uszkodzone wtryskiwacze benzyny podczas jazdy na LPG mogą przepuszczać minimalną ilość paliwa pomimo swojego teoretycznego wyłączenia przez emulator od LPG? Rozumiem, że na utrudnione odpalanie muszę zużyć więcej paliwa, ale teraz wskazówka opada jakoś szybciej niż zwykle (układ w 100% szczelny)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej któryś wtryskiwacz może puszczać paliwo, a psują się nie tyle od jazdy na gazie co od wyłączenia pompy, niestety sporo jest "doradców - fachofcóf" zalecających odcięcie pompy.

I jak już się z tym uporasz to wywal w diabła to odcięcie pompy, aby już nikogo nie kusiło :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odcięcie dzisiaj wywaliłem;) W aucie jest masa patentów po dziadku. Większość z nich spisuje się na medal. Np. zmostkowane kable na wielu wielowtykach, bo jak wiadomo francuzy nie lubią wilgoci i śniedzieją wtyki, ale jednak to odcięcie pompy to było przedobrzenie. Wydaje mi się, że odkąd zacząłem jeździć "tak jak fabryka przykazała" czyli z benzyną krążącą w obiegu jest jak by ciutkę lepiej(jakby wtryski może dostały smarowanie i się odcięły(?)), ale to może być chwilowe bądź subiektywne odczucie. W piwnicy znalazłem jakąś starą przepustnicę z Megane wraz z czujnikiem przepustnicy. Wyjmę go, wyczyszczę i jutro wrzucę do auta. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odświeżę trochę temat. Mierzyłem dzisiaj oporność wtryskiwaczy. Nie znam się za bardzo na elektryce, więc nie wiem na ile moje pomiary są miarodajne.

Multimetr ustawiłem w pozycji do mierzenia nazwę to "ogólnej oporności" czyli bez konkretnego zakresu. Na każdym wtrysku wartość wynosiła mniej więcej 019. Biorąc to na logikę wyszło by, że to jest 1.9 ohm (chyba?).

Sprawdzałem to przy wyłączonym zgaszonym aucie.

I teraz pytanie. Czy jest to względnie prawidłowa oporność? Jeżeli nie, to czy jest możliwość, że wszystkie 4 wtryski padły równo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!