Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Postanowiłem zrobić przegląd klimatyzacji. Chciałbym nadmienić iż klimatyzacja według mnie chodziła dobrze, chciałem ewentualnie dobić i odgrzybić. Mam do was takie pytanie, otóż otrzymałem wydruk na którym są następujące informacje:

 

**automatyczny**

**odzyskiwani

**gas 339g

t 9 min

proznia t 8min

**napelnienie***

gas 620g

oil 24g

uv 0g

t 1 min

**cyk zakonczony

 

i jakież było moje zdziwienie że do klimatyzacji weszło 620 katalogowo niby 550.

Możecie mi wyjaśnić na czym polega to odzyskiwanie dlaczego zapłaciłem za 620g a nie 620-339 (odzyskanego) ewentualnie nie za ubytek gazu tylko za nabicie od zera.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jakież było moje zdziwienie że do klimatyzacji weszło 620 katalogowo niby 550.

Bo tak zapewne ustawił gośc obsługujący maszynkę. Niech Ci natychmiast to poprawią, bo uszkodzi się układ.

 

Możecie mi wyjaśnić na czym polega to odzyskiwanie dlaczego zapłaciłem za 620g a nie 620-339 (odzyskanego) ewentualnie nie za ubytek gazu tylko za nabicie od zera.

O to pytaj firmę, nie wiemy na jakich zasadach sobie liczą. Sporo firm liczy właśnie tak jak podałeś, czyli tylko za ilość dodanego czynnika, ale są i cwaniacy liczący za pełne nabicie niezależnie od odzyskanego czynnika.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej to olej, czynnik to czynnik.

Jeśli katalogowo jest 550 to tyle powinno być wpuszczone.

Mozna oczywiście podać trochę więcej czynnika, ale nie 70g. Instrukcja dopuszcza tolerancję +-35g.

 

Gdybyś jeszcze w profilu miał dokładnie podane co to za auto.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to według tajnych danych (czyt. serwisówki klimy) masz 550+-35g czynnika i 150ml oleju.

Tylko z olejem to NIE JEST tak, że zawsze wlewamy 150ml. Maszyna NIGDY nie ściągnie całego oleju, więc wlewamy DOKŁADNIE tyle ile odciągnęła.

Większą ilość wlewamy TYLKO po większych problemach (awaria wymagająca wymiany bądź naprawy któregoś elementu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By wiedzieć ile brakuje w układzie trzeba ściągnąć wszystko, no poza tym olejem który jest nie do wyssania do końca. W tym momencie jest przeprowadzona próba szczelności wytwarzając w układzie próżnię. Potem maszyna odczytuje ile było czynnika i napełnianie układu jest przeprowadzane od zera, już pełną zalecaną dawką. Serwisant tylko uzupełnia to, o ile było za mało do wymaganego stanu. Jeśli chodzi o ceny to pierwsze słyszę by było wycenione od wagi wtłoczonego czynnika, a nie od usługi. Zazwyczaj jest to właśnie podliczone kompleksowo, bez względu ile czynnika w układ wpompowano. Wyjątek może stanowić sytuacja, gdy układ był pusty po awarii gdy czynnik się ulotnił. Przed zamierzonymi naprawami/ wymianami, stosuje się zasadę odciągniecia czynnika przed rozebraniem układu i ponowne napełnienie w tym samym serwisie już po wymianie elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ceny to pierwsze słyszę by było wycenione od wagi wtłoczonego czynnika, a nie od usługi. Zazwyczaj jest to właśnie podliczone kompleksowo, bez względu ile czynnika w układ wpompowano.

No to kiepski albo cwany zakład, bo czynnik jest odciągany do maszyny, filtrowany, a potem na powrót pakowany do układu, czyli biorą kasę tylko za część usługi. Tylko olej jest ściągany i zastępowany nowym.

Sporo zakładów (w tym ten gdzie ja robię) ma podstawową stawkę za usługę i potem opłata w zależności ile dodali czynnika (ściągnęli 200, nabili 600 to płacisz podstawę i za 400g).

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ostatnim przeglądzie klimy w sceniolu starszym zapłaciłem 150 zł za całość. Tak wynikało z cennika, to ta podstawowa opłata. I pomimo, że czynnika wpuszczono do układu klimy więcej jak odciągnięto, nie miałem z tego tytułu dopłaty. W zakres wchodziła także próba szczelności i wymiana filtra, filtr miałem własny. Za odgrzybianie była ekstra opłata 50 zł, jako oddzielnie wyceniona usługa..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z wymianą filtra to cena całkiem dobra (porównując z Warszawą), aczkolwiek filtr i odgrzybianie robię sam, więc nie powiem jakie dokładnie są ceny.

Co do tego ile odciągnięto a ile wpuszczono to jak pisałem zależy od firmy. Ale sam chyba przyznasz, że mało uczciwe jest zarabiać głównie na tych co przyjeżdżają zrobić tylko podstawowy serwis, czyli małe nabicie (100-200g). Niby główny koszt to działania maszyny, ale jednak czynnik też kosztuje.

Aczkolwiek i tak nic nie pobije jak czytam, że firmy biorą po 20, 30 czy nawet 40zł za 100g czynnika :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostka, właśnie dziś usłyszałem w regionalnej stacji radiowej, reklamę jednego z serwisów w Rybniku. Oferują przegląd, odgrzybianie i serwis klimy z uzupełnianiem czynnika w cenie 99zł. :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!