Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana fabrycznego radia na inne - czy są problemy?


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Mam pytanie odnośnie fabrycznego radioodtwarzacza CD ze scenica II ph1, rocznik 2004.

Posiadam tam radio tuner list (domyślam się, że jest to zależne od podpisu na radio, tak? Gwoli ścisłości radio jest takie: http://allegro.pl/radio-cd-renault-scenic-03-06r-rozkodowane-i1685546416.html ).

Wyjeżdżam w trasę ~8500km i będę miał problem z wytrzymaniem bez mp3. W innym aucie mam zamontowane radio JVC KD-g441 - wpadłem więc na pomysł, aby na owy wyjazd wsadzić go do scenica zamiast radia fabrycznego.

Potem znowu chciałbym je zamienić. Nie potrzebuję zatem sterowania z koła kierownicy ani wyświetlania czegokolwiek (z radia) na fabrycznym wyświetlaczu. Chcę tylko nowego radia obsługującego mp3 w miejsce fabrycznego <piwko>

Tutaj pojawia się więc pytanie - czy podmiana takiego radia jest problematyczna? Czy jest to tylko na zasadzie wypięcie starej i wpięcie nowej kostki?

Czy może komputer wykryje jakieś błędy po odłączeniu starego radia i będzie mi o tym głośno co chwilę przypominał? Albo ogólnie - czy taka wymiana radia wiąże się z jakimikolwiek późniejszymi problemami?

Nie chciałbym jechać potem do serwisu w celu skasowania błędu...

Kiedyś wymiana radia w aucie to był pikuś. Dzisiaj wszystko kontroluje komputer i dlatego zadaję to pytanie ;-)

 

Ps. Szukałem rozwiązania "problemu" na forum - nie znalazłem tak zadanego pytania.

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby mogę to zrobić, ale nie przepadam za półśrodkami ;-)

 

Jeśli nie uda się zrobić niczego innego - to faktycznie, skończę z transmiterem.

 

Niemniej jednak wolałbym zdecydowanie radio - stąd na specjalistyczne forum przybiegłem <piwko>

 

BTW - dzięki za błyskawiczną odpowiedź!

 

Ps. Gdyby wymiana radia wymagała tylko przepięcia kostki - to gra z transmiterem nie byłaby nawet warta świeczki :notacrook:

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemu nie ma. 0d 4 lat jeżdżę z niefabrycznym radiem w megane II. Obecnie używam Pioneer z obsługą USB i SD. Nie korzystam z pilota przy kierownicy (wywaliłem całkiem) i na wyswietlaczu też nic sie nie wyświetla oprócz godziny i temperatury. Mi to wystarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

 

Dzięki serdeczne za odpowiedź - właśnie czegoś takiego oczekuję.

Radio wymieniałeś sam? Czy jednak zleciłeś to jakiemuś serwisowi?

Interesuje mnie, czy zmiana radia jest równie banalna jak w starszych autach, czy jednak trzeba na coś bardziej uważać itp.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam wymieniałem, nie było żadnych problemów. W renault są klasyczne kostki ISO, tak więc wystarczy podłączyć przewody, które masz razem z radiem do kostek ISO, a drugi koniec do radia. Podpinasz antenę i gra. Jak montowałem Pioneera, to musiałem w środku wnęki na radio wyłamać taki plastikowy kołek, bo radio nie mieściło się na długość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich

Ja w swoim pierwszym poście na tym forum, podłączę sie pod powyższy temat.

Mam zamiar zrobić to samo co kolega Piwek, chciałbym wymienić w swoim Scenicu II 2005 fabryczne radio-zmieniarke,

na "sklepowe" tylko u mnie wygląda to tak. W panelu mam zamontowaną zmieniarkę Auditorium Cabasse 6CD a tuner jest

w bagażniku nad prawym nadkolem. Czy wymiana również bedzie tak prosta jak podaje Yetiq? Czy może ktoś z Was już wymieniał

tego typu sprzet? Jak to zrobić? Oczywiście moge poświęcić sterowanie z kierownicy i brak info na wyświetlaczu.

W moim przypadku odpada transmiter ponieważ jest bardzo słaba jakość odbioru radia i przy okazji zapytam jeszcze

w tej sprawie. W serwisie zaproponowali mi wymiane całej anteny bo ona jest zespolona z navi-gps. Ja nie korzystam z nawigacji

wiec wymyśliłem zostawie oryginalna antene na dachu tylko ją rozłącze a podepnę nową np. wewnetrzną aby tylko radio dobrze mi grało.

Jak myślicie czy nowa antena pomoże w lepszym odbiorze fal radiowych czy raczej problem leży w urządzeniu? Pytam ponieważ nie chce

kupować anteny w ciemno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!