Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Diagnoza usterki potencjometra gazu [1.9 dCi]


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Po diagnostyce pod Clipem wykryto dwie usterki:

- brak styku 3 i 4 ścieżki potencjometru gazu (powodowała palenie się kontrolki świec)

- błędny pomiar ilości powietrza - przepływomierz do wymiany.

Czyszczenie potencjometru pomogło na jakiś czas - była różnica w dynamice ruszania z miejsca, jednak nie na długo. Ponowne czyszczenie już nie pomaga.

Myślę że możliwa jest również usterka instalacji, czy mogę sam zdiagnozować uszkodzenie wiązki? Na co zwrócić uwagę?

 

Moje pytanie dotyczy typu potencjometrów stosowanych w modelu 1.9 dCi ,rok 2000. Czy mogę śmiało kupić używkę?

Znalazłem dwa typy potencjometrów na allegro:

CTS 3642

CTS 4089

Który z nich jest odpowiedni???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowy to cts 4089 ale z tego co pamiętam to cts 3642 po podłączeniu też działa prawidłowo (nie wyświetla kontrolki błędu i poprawnie reaguje na gaz). Jeśli masz część na miejscu w ręku to najszybciej będzie wypiąć kostkę i podłączyć pod używkę i sprawdzić. Jakie są objawy? błąd czy brak reakcji na pedał gazu? Może wystarczy wyczyścić styki kostek. Możesz też sprawdzić oporność, powinna zmieniać się płynnie. Napisz ile chcą za część ja za swoją dałem 70zl (inny handlarz chciał 180zł - sick!)

post-7175-0-91890900-1310494316_thumb.png

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za screen, nie wiedziałem wcześniej jak wykonać pomiar potencjometru. Objawy są takie że po przejechaniu ok 20km i porządnym nagrzaniu silnika świeci się kontrolka świec żarowych i auto zwalnia. Jest to trochę niebezpieczne... Poza tym auto nie przyśpiesza płynnie z postoju, ma jakby muła. Potencjometr ostatnio wyczyściłem rozpuszczalnikiem od środka; było trochę oleistej mazi, która mogła powodować przekłamania. Dodatkowo do wymiany jest przepływomierz, więc możliwe że dolegliwości są skutkiem obu usterek. Używki szukałem na allegro, najtańsza część kosztowała 60 zł. Interesuje mnie jeszcze jedna opcja, mianowicie czy wiązka potencjometru jest w którymś miejscu szczególnie narażona (np. na otarcia, przerwania). Z tego co zauważyłem przewody biegną od czujnika pod akumulator, jest możliwość podpięcia się z drugiej strony obwodu w celu sprawdzenia ciągłości przewodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że gdyby było coś z wiązką nie tak to pojawił by się błąd na wyświetlaczu. Potencjometru gazu nie można przeczyścić - jest hermetycznie zamknięty (ja tak uwaliłem swój, wywierciłem małe otworki i siknąłem kontaktem do potencjometrów i kaplica, działa ale wyświetlał błąd dlatego zmieniłem). Kontrolka świec żarowych, mulenie i przejście w tryb awaryjny (zwolnienie) jest typowym objawem zabrudzonego/blokującego się zaworu egr. Spróbuj wyczyścić egr'a (trzeba rozebrać podszybie ale to tylko kilka śrub). Możliwe że przepławka jest sprawna tylko egr podaje ciągle spaliny do kolektora dolotowego dlatego muł ( map sensor odczytuje wyższe ciśnienie doładowania przez spaliny, turbo mniej pompuje a sadza i CO2 skutecznie obniżają moc silnika).

Poczytaj o czyszczenie zaworu EGR

http://klubrenault.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=28&Itemid=99999999

 

Oraz o czyszczeniu przepływomierza

http://megane.com.pl/files/file/11-instrukcja-czyszczenia-przeplywomierza-19-dci-102km/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wspomniałem byłem na diagnostyce pod CLIPEM, facet stwierdził że zawór EGR działa prawidłowo. Facet zrobił test zaworu, było słychać różnicę w pracy silnika(basowy pomruk) przy otwarciu zaworu, a ciszę po zamknięciu. Zresztą czyściłem go dwa tygodnie temu... Jeśli chodzi o potencjometr to znalazłem w sieci manual o czyszczeniu potencjometru, i da się go rozebrać, później należy tylko skleić obudowę. W weekend znajdę chwilę żeby pomierzyć rezystancję pinów potencjometru gazu i wszystko będzie jasne. Z instrukcją czyszczenia przepływomierza już się zapoznałem, z opisów ludzi którzy czyścili wacikiem ze spirytusem - nie pomaga. Jedna osoba twierdziła że trzeba umyć w zmywarce... W zeszłą sobotę dobrałem się do przepływki, zastałem zamiennik; napis na obudowie "BLAH 510 983", więc możliwe że od dawna nie działa... Aha, na diagnostyce facet powiedział że przepływomierz musi być uszkodzony, bo podaje stałą wartość masy powietrza, coś ok 63 jednostek przy obrotach jałowych.

 

Dexterpl dziękuję kolego za pomoc, dużo już mi pomogłeś tymi dwoma postami;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiennik możesz wyrzucić do kosza! Poszukaj oryginalnej używanej przepływki (pakują ja do każdego 1.9 dci ważne żeby numery siemens vdo 5wk9620 się zgadzały). Próbowałeś jeździć z odpiętym przepływomierzem? Podeślij linka lub materiały do czyszczenia potencjometru gazu. Przyda się potomnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie! Potencjometr gazu wymieniony na używkę, przy okazji wymieniona też linka. Auto jeździ lepiej, tylko zaczęło strasznie kopcić (nawet na biegu jałowym). Gdy silnik jest zimny dobrze zbiera się przy ruszaniu z miejsca, ale po zagrzaniu jakby się krztusił.. trzeba dodać trochę gazu i nagle wystrzela jak z procy. Sprawdziłem EGR, znów był cały usyfiony (czyszczony 1,5 miesiąca temu). Zawór wydaj się sprawny, domyka się, sprężyna dociska dobrze talerzyki i ich płaszczyzna styku jest szczelna. Autku coś dolega bez wątpienia. Z wymianą przepływomierza wstrzymuję się, muszę znaleźć fachowca. Czy mogę jeszcze coś zrobić zanim się udam na warsztat (i zostanę doszczętnie oskubany z $) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wypiąć wtyczkę Egr, koniecznie zmienić przepływkę bo z tego co pamiętam masz zamiennik. Poszukaj kogoś na forum z twojej okolicy, umów się i zrób podmiankę przepływki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączenie zamiennika przepływki i wymiana na używany oryginał powinna rozwiązać problem, zacznij od tego, jeśli tak pokazał Ci clip. Jeśli jest stały przepływ powietrza to masz diagnozę, w końcu na postoju i podczas jazdy masa powietrza się zmienia. Używkę kupisz za 100-200zł, wymienisz sam, chociaż dostęp będzie niefajny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Znalazłem opis czyszczenia cts 4089/3642

http://renault.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=103903&postdays=0&postorder=asc&start=15

 

Jest to bardzo rzeżniczy opis. Wkrótce dodam własny tutorial znacznie łatwiejszy bez zbednego rozrywania potencjometru.

 

Obiecałem i jest :

http://megane.com.pl/files/file/124-regeneracja-naprawa-potencjometru-przyspieszenia-megane-i-ph-ii-dci-dti/

Edytowane przez dexterpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!