Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

drżenie kierownicy przy hamowaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Przypadek autentyczny. Ojciec przez zimę jeździł autem. Delikatnie biło koło. Wszystko OK, wyważone, sprawne, ale delikatnie biło przy powiedzmy ponad 100km/godz. Czasem nie było bicia.

Co się okazało? Ostatnio przy wymianie kół na letnie zauważyłem, że w jednym przelewa się w środku woda. Wulkanizator był bardzo zdziwiony. Zdjął oponę i wylało sie kilka litrów wody. Stwierdził, że takie coś widział kilka razy w życiu.

Jakimś cudem do środka dostała się woda i prawdopodobnie zamarzała a potem puszczała stąd to dziwne bicie. Auto stało na zewnątrz więc wszystko jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jak to się mówi Fakt autentyczny,2 tygodnie temy osłabł mi ręczny, później pojawiły się bicia na kierownicy podczas hamowania. Co się okazało linka ręcznego dogorywa ( obrała się z teflonowej powłoki) w zwiazku z powyższym przyblokowało tylne prawe koło ,toczyło się ale z oporami. Dziś z rana pojechałem pogrzebać nasmarowałem ją olejem rozruszałem i ..... bicia nie ma ręczny działa. Naprawa prowizoryczna ale działa do czasu wymiany linek. Tak dla informacji

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też o tym właśnie pisze, przy hamowaniu szarpało mi kierownicą mocno!!! Nie całym autem .Po prowizorycznej naprawie linki ręcznego z tyłu, nie "bije ,drży, wali"* - niewłaściwe skreślić kierownica. Dzieje się tak bo ten sam cylinderek który pracuje w zacisku tylnim hydraulicznie jest też wysuwany mechanicznie przy pomocy linki.

Proponuję tylko rozwiązanie jedno z możliwych, wcale nie musi to być linka może być przypieczny cylinderek , tudzież zastałe prowadnice. No i krzywe tarcze które tak nagminnie są tu wymieniane. Mi osobiście tarcze nie zwichrowły się nigdy pomimo pary setek tys za kierownicą i jazdą dalece odbiegającej od ekonomicznej. Bu przegrzać tarczę naprawdę trzeba się postarać albo mieszkać w okolicach Przemyśla. Tam są niezłe trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam teoretyków.

Tarcze proszę Panów można załatwić bardzo szybko wjężdżając w głębszą kałużę po ostrym hamowaniu - nie tylko w oklicy Przemyśla <piwko>

Gwałtwonie schłodzony metal się trwale deformuje i to powoduje drżenie na kierownicy. To, że poprzednie tarcze wytrzymały kilkadziesiąt tysięcy i nie drżały dowodzi tylko tego, że nie spotkała ich taka przygoda.

Tej wady całkowice pozbawione są niestety tylko tarcze ceramiczne, więc marka tarczy, nie ma tu wiele do tego.

 

Tylne tarcze nie mają absolutnie wpływu na drżenie kierownicy podczas hamowania, więc darujecie rady w stylu "sprawdź ręczny", bo to po prostu śmieszne.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez rademeness
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, oddałem swoje auto innemu mechanikowi i on po rozebraniu całego zacisku stwierdził że "prowadnica" zacisku była zapieczona i to powodowło że klocki sie nie cofały i nagrzewały tarcze. Mam nadzieję że to było powodem "gięcia" się moich tarcz. Przejadę parę tys. km i poinformuję forowiczów. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!