Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana tarcz i klocków - tył wersja Grand


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Grand Scenic 1.9 dci

Przyszła pora na wymianę tarcz hamulcowych oraz klocków z tyłu. Zastanawiam się czy dam radę samemu to wykonać ale zanim przyjdzie pora na pracę w garażu najpierw trzeba zakupić części. Pierwsze pytanie brzmi czy tarcze i klocki do Grand Scenic-a II 1.9 dci są takie same jak do wersji benzynowych czy też do krótszego nadwozia. :applause: Drugie pytanie czy ktoś zna może numer katalogowy owych oryginalnych części?

A teraz pytania co do samej wymiany: czy jest skomplikowana, czy tłoczek zacisku wciska się czy wkręca. Czy zdjęcie tarczy przebiega dość łatwo czy trzeba specjalnego narzędzia, no i czy ponowne założenie tarczy lecz już nowej wymaga specjalnej uwagi tj czy nachodzi (nie wiem jak to nazwać piasta?) na nią łatwo czy trzeba wcisnąć , czy podczas dokręcania tarczy trzeba uważać na to żeby nie zakręcić zbyt mocno i nie uszkodzić łożyska? W końcu uwagi końcowe co należny przesmarować i czym podczas takiej wymiany?

Trochę tych pytań jest tak mi się nasunęły gdyż nic w książce serwisowej nie pisze szczegółowo, więc wydawało by się że jest to prosta czynność. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj ten temat:

http://megane.com.pl/topic/3088-how-to-wymiana-klockow-hamulcowych-megane/

 

Tarcze w Grandzie są inne niż w krótkim, po co Ci numery katalogowe? Poprosisz w sklepie to sobie wyszukają.

Wymiana nie jest bardzo skomplikowana, ale trzeba się przyłożyć bo od tego zależy bezpieczeństwo.

Zdjąć tarczę łatwo, założyć również nie ma problemu. Przy dokręcaniu tarczy nie trzeba tak uważać jak przy łożyskach stożkowych, trzeba tu użyć dużej siły (z pamięci chyba 220Nm). Co do smarowania to śruby jarzma i zacisku dobrze jest posmarować klejem do gwintów (ja użyłem niebieskiego). Niektórzy smarują prowadnice klocków smarem - inni preferują złożenie na sucho. Ja użyłem smaru ATE Plastilube, miedzianego nie polecam. Poza tym trzeba uważać żeby nie uszkodzić pierścienia magnetycznego ABS. Śruby jarzma mają nietypowy łebek - typu torx. Tutaj moment 105Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Ja też mam kilka pytań:

Czy przy wymianie tarcz i klocków z tyłu trzeba również wymieniać łożyska?

Jak wygląda kwestia elektronicznego hamulca ręcznego? W warsztacie jak pytałem o wycenę tej robótki, to koleś odesłał mnie i mam do niego przyjechać za tydzień, bo musi się dowiedzieć jak to wymienić i czy nie będzie musiał komputera podłączyć, aby to wymienić.

 

/edit

znalazłem odpowiedź na drugie pytanie, teraz kwestia tych łożysk, czy trzeba je wymieniać czy można olać?

Edytowane przez elbandito
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) najlepiej zakupić komplet (tarcza z łożyskiem + klocki) porządnej firmy, nie chińskie

2) przed całą operacją zwolnij elektryczny ręczny

3) tarcze zmień razem z klockami

4) przeczyść wszystkie elementy szczotką drucianą

5) przesmaruj smarem miedziowym

6) poskręcaj do kupy

7) zaciski w tłoczkach się wkręca

8) opuść auto na koła i kilka razy zaciągnij/spuśc ręczny - powinien się ułożyć

żadnego CLIPA nie trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po skręceniu wszystkiego do kupy przed uruchomieniem ręcznego polecam kilka razy poruszać dźwigienkami ręcznego. Skasują się wtedy luzy na samoregulatorach i unikniemy zgrzytania w ręcznym. Takie zgrzytanie się pojawia kiedy siłownik elektryczny dojdzie do końca a nie pojawi się żaden opór na zaciskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

Wymieniałem dzisiaj klocki i tarcze z tyłu, oraz naprawiałem jeden z zacisków, bo się zablokował tłoczek.

Po złożeniu wszystkiego do kupy i odpowietrzeniu hamulców okazało się, że teraz pedał hamulca bierze mi głęboko przy podłodze. Po podpompowaniu na zgaszonym silniku jest ok, a po odpaleniu pedał ucieka dość nisko w podłogę. I teraz pytanie - jest jakaś specjalna procedura odpowietrzania w tych autach? A może po wymianie tylnych klocków/tarcz to normalne?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej źle odpowietrzyłeś układ bo po wymianie tarczy i klocków efekt powinien być dokładnie odwrotny. Co do odpowietrzania w centrum pobierania masz wszystkie instrukcje serwisowe tam jest dokładnie opisane jak należy to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj by odpowietrzanie zacząć od tłoczka oddalonego najdalej od pompy i potem po kolei do tłoczka który jest najbliżej pompy. Czyli zaczynasz od prawego tylnego koła potem lewy tył, prawy przód i kończysz na lewym przednim kole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie ze tak! A plyn to gratis dostajesz.

Ja wiele rzeczy robie sam, ale do hamulcow trzeba dwie osoby. No chyba ze ma sie odpowiedni sprzet. Ale ja nie kupuje calego browaru by sie piwa napic :)

 

wyslano z Nokia 97mini

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tam po prostu lubie dłubać w swoim autku to tak forma relaksu oderwania się od pracy zawodowej i robie w nim wszystko sam. Nom może prawie wszystko

 

Na razie w najbliższym czasie czeka mnie wymiana sprzęgła i stoję przed dylematem czy podołam sam czy może mechanik ja dojrzewam w decyzji a sprzęgło dojrzewa do wymiany

 

 

Przepraszam za OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie kupuje calego browaru by sie piwa napic

200 PLN za mini browarek to nie majątek, a zabawa super ;)

Najlepsielsza jest degustacja :) Tyle, że trzeba co najmniej miesiąc czekać.

czy podołam sam czy może mechanik

Podołasz, to nie jest jakieś bardzo skomplikowane, ale na pewno przyda się pomoc drugiej osoby, przy odsunięciu i ponownym założeniu skrzyni. Bardzo ważne jest aby w komplecie ze sprzęgłem był kołek do centrowania tarczy sprzęgłowej.

Wymiana nie jest skomplikowana, ale mnóstwo śrubek do wykręcenia, bez kanału nie ma szans.

 

Oczekuję manuala w PDF-ie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!