Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana tarcz i klocków - tył wersja Grand


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Grand Scenic 1.9 dci

Przyszła pora na wymianę tarcz hamulcowych oraz klocków z tyłu. Zastanawiam się czy dam radę samemu to wykonać ale zanim przyjdzie pora na pracę w garażu najpierw trzeba zakupić części. Pierwsze pytanie brzmi czy tarcze i klocki do Grand Scenic-a II 1.9 dci są takie same jak do wersji benzynowych czy też do krótszego nadwozia. :applause: Drugie pytanie czy ktoś zna może numer katalogowy owych oryginalnych części?

A teraz pytania co do samej wymiany: czy jest skomplikowana, czy tłoczek zacisku wciska się czy wkręca. Czy zdjęcie tarczy przebiega dość łatwo czy trzeba specjalnego narzędzia, no i czy ponowne założenie tarczy lecz już nowej wymaga specjalnej uwagi tj czy nachodzi (nie wiem jak to nazwać piasta?) na nią łatwo czy trzeba wcisnąć , czy podczas dokręcania tarczy trzeba uważać na to żeby nie zakręcić zbyt mocno i nie uszkodzić łożyska? W końcu uwagi końcowe co należny przesmarować i czym podczas takiej wymiany?

Trochę tych pytań jest tak mi się nasunęły gdyż nic w książce serwisowej nie pisze szczegółowo, więc wydawało by się że jest to prosta czynność. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj ten temat:

http://megane.com.pl/topic/3088-how-to-wymiana-klockow-hamulcowych-megane/

 

Tarcze w Grandzie są inne niż w krótkim, po co Ci numery katalogowe? Poprosisz w sklepie to sobie wyszukają.

Wymiana nie jest bardzo skomplikowana, ale trzeba się przyłożyć bo od tego zależy bezpieczeństwo.

Zdjąć tarczę łatwo, założyć również nie ma problemu. Przy dokręcaniu tarczy nie trzeba tak uważać jak przy łożyskach stożkowych, trzeba tu użyć dużej siły (z pamięci chyba 220Nm). Co do smarowania to śruby jarzma i zacisku dobrze jest posmarować klejem do gwintów (ja użyłem niebieskiego). Niektórzy smarują prowadnice klocków smarem - inni preferują złożenie na sucho. Ja użyłem smaru ATE Plastilube, miedzianego nie polecam. Poza tym trzeba uważać żeby nie uszkodzić pierścienia magnetycznego ABS. Śruby jarzma mają nietypowy łebek - typu torx. Tutaj moment 105Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Ja też mam kilka pytań:

Czy przy wymianie tarcz i klocków z tyłu trzeba również wymieniać łożyska?

Jak wygląda kwestia elektronicznego hamulca ręcznego? W warsztacie jak pytałem o wycenę tej robótki, to koleś odesłał mnie i mam do niego przyjechać za tydzień, bo musi się dowiedzieć jak to wymienić i czy nie będzie musiał komputera podłączyć, aby to wymienić.

 

/edit

znalazłem odpowiedź na drugie pytanie, teraz kwestia tych łożysk, czy trzeba je wymieniać czy można olać?

Edytowane przez elbandito
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) najlepiej zakupić komplet (tarcza z łożyskiem + klocki) porządnej firmy, nie chińskie

2) przed całą operacją zwolnij elektryczny ręczny

3) tarcze zmień razem z klockami

4) przeczyść wszystkie elementy szczotką drucianą

5) przesmaruj smarem miedziowym

6) poskręcaj do kupy

7) zaciski w tłoczkach się wkręca

8) opuść auto na koła i kilka razy zaciągnij/spuśc ręczny - powinien się ułożyć

żadnego CLIPA nie trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po skręceniu wszystkiego do kupy przed uruchomieniem ręcznego polecam kilka razy poruszać dźwigienkami ręcznego. Skasują się wtedy luzy na samoregulatorach i unikniemy zgrzytania w ręcznym. Takie zgrzytanie się pojawia kiedy siłownik elektryczny dojdzie do końca a nie pojawi się żaden opór na zaciskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

Wymieniałem dzisiaj klocki i tarcze z tyłu, oraz naprawiałem jeden z zacisków, bo się zablokował tłoczek.

Po złożeniu wszystkiego do kupy i odpowietrzeniu hamulców okazało się, że teraz pedał hamulca bierze mi głęboko przy podłodze. Po podpompowaniu na zgaszonym silniku jest ok, a po odpaleniu pedał ucieka dość nisko w podłogę. I teraz pytanie - jest jakaś specjalna procedura odpowietrzania w tych autach? A może po wymianie tylnych klocków/tarcz to normalne?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej źle odpowietrzyłeś układ bo po wymianie tarczy i klocków efekt powinien być dokładnie odwrotny. Co do odpowietrzania w centrum pobierania masz wszystkie instrukcje serwisowe tam jest dokładnie opisane jak należy to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj by odpowietrzanie zacząć od tłoczka oddalonego najdalej od pompy i potem po kolei do tłoczka który jest najbliżej pompy. Czyli zaczynasz od prawego tylnego koła potem lewy tył, prawy przód i kończysz na lewym przednim kole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie ze tak! A plyn to gratis dostajesz.

Ja wiele rzeczy robie sam, ale do hamulcow trzeba dwie osoby. No chyba ze ma sie odpowiedni sprzet. Ale ja nie kupuje calego browaru by sie piwa napic :)

 

wyslano z Nokia 97mini

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tam po prostu lubie dłubać w swoim autku to tak forma relaksu oderwania się od pracy zawodowej i robie w nim wszystko sam. Nom może prawie wszystko

 

Na razie w najbliższym czasie czeka mnie wymiana sprzęgła i stoję przed dylematem czy podołam sam czy może mechanik ja dojrzewam w decyzji a sprzęgło dojrzewa do wymiany

 

 

Przepraszam za OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie kupuje calego browaru by sie piwa napic

200 PLN za mini browarek to nie majątek, a zabawa super ;)

Najlepsielsza jest degustacja :) Tyle, że trzeba co najmniej miesiąc czekać.

czy podołam sam czy może mechanik

Podołasz, to nie jest jakieś bardzo skomplikowane, ale na pewno przyda się pomoc drugiej osoby, przy odsunięciu i ponownym założeniu skrzyni. Bardzo ważne jest aby w komplecie ze sprzęgłem był kołek do centrowania tarczy sprzęgłowej.

Wymiana nie jest skomplikowana, ale mnóstwo śrubek do wykręcenia, bez kanału nie ma szans.

 

Oczekuję manuala w PDF-ie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!