Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pedał gazu trzeba mocniej wciskac


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Moj mały problemik polega na tym że muszę mocniej wciskać pedał gazu żeby silnik zaczął przyspieszać.Mam 2 identyczne sceniki 1999 rok , 1.9 DTI ale w tym drugim pedał chodzi ,,płynnie '' leciutko sie wciska i leci do przodu zaś w tym pierwszym trzeba mocniej wciskać żeby sie zbierał, moc ma , turbina okej jest. Czy jest jakiś regulator czy na lince podciągnąć coś trzeba bo nie wiem dlaczego jest taka sytuacja .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ale napisz to jaśniej. O co dokładnie chodzi. U mnie jest tak że pedał gazu na wyłączonym silniku chodzi lekko. Na włączonym silniku na biegu jałowym obroty wkręcają się płynnie ale jak jadę Renią to jest takie wrażenie, że początek dodawania gazu np. ok. 1,5cm w dół to wtedy auto bardzo powoli przyśpiesza ale jak mu depnę więcej to on proporcjonalnie przyśpiesza do opadania pedału w dół. Wydaje mi się, że to jest dobre rozwiązanie bo jak chcę utrzymać jakąś prędkość to nie puszę uważać na czuły pedał tylko wiem, że te ok 1,5cm pedał może mniej więcej chodzić a prędkość nieznacznie się różni. Tak to przynajmniej jest u mnie ale nie wiem czy o to ci chodzi czy np. o ciężko chodzący pedał gazu na wyłączonym silniku.

 

Myślę, że chodzi chyba o to, że potencjometr gazu chodzi różnie w 2 twoich scenicach. Występują w elektronice np. 2 typy potencjometrów : 1 - od zera do max ma płynną regulację oporności a 2 - od zera oporność wzrasta powoli i im więcej kręcimy tym oporność wzrasta szybciej. Nie wiem jak one dokładnie się nazywają. Nie wiem czy takie występują w naszych autach i czy dlatego takie różnice mogą się pokazywać. Ale to mi do głowy właśnie przyszło. Jeśli się mylę to z góry przepraszam :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod maską masz potencjometr (DTI) może trzeba linkę podciągnąć. Tam jest regulacja na zabezpieczenie, wyciąga się je i podnosi linkę a potem blokuje. Może jest luz na lince i dlatego tak auto reaguje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zobaczę z tym luzem . No sorki może źle to napisałem o co mi chodzi. Ale dokładnie tak jak mówicie.W jednym delikatnie naciskam padał i leci w przód , a w tym drugim muszę mocniej wcisnąć tak jak mówisz z 1,5-2 cm żeby ciągnął do przodu. Idzie coś z tym zrobić ?jakaś regulacja na tym potencjometrze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest taka linka jak pisze zawisza1980 to faktycznie można zobaczyć naciąg tej linki czy nie ma luzu. Jeśli się okaże, że jest tylko potencjometr połączony przewodami ze sterownikiem to raczej samemu nic nie zrobisz, tak mi się wydaje. Jeśli faktycznie będzie tylko połączenie kablowe to są chyba tylko trzy możliwości: 1 - dwa różne potencjometry tak jak pisałem wyżej, 2 - ustawienia w sterowniku (przy położeniu takiej pozycji pedału dostaje odpowiednią dawkę paliwa, jak zmienia się rezystancja to odpowiednio rośnie w górę) delikatne w 1 scenicu a w drugim agresywne, że się tak wyrażę i 3- uszkodzony potencjometr . Nie wiem czy w ogóle mam rację :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Ja mam dci i pedał też jest taki niemrawy przez te pierwsze 1,5cm. Jak na jałowym ruszam w zakresie pierwszego 1cm to widzę, ze obroty się zmieniają, czyli sterownik dostaje informacje, ze coś go dotykam, ale żeby ruszyć dynamicznie muszę pedał wcisnąć mocno i stanowczo - dopiero "zatrybi".

 

Linkę mam taką samą jak na fotkach 3 posty wyżej. Można tę linkę doregulować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!