Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pedał gazu trzeba mocniej wciskac


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Moj mały problemik polega na tym że muszę mocniej wciskać pedał gazu żeby silnik zaczął przyspieszać.Mam 2 identyczne sceniki 1999 rok , 1.9 DTI ale w tym drugim pedał chodzi ,,płynnie '' leciutko sie wciska i leci do przodu zaś w tym pierwszym trzeba mocniej wciskać żeby sie zbierał, moc ma , turbina okej jest. Czy jest jakiś regulator czy na lince podciągnąć coś trzeba bo nie wiem dlaczego jest taka sytuacja .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ale napisz to jaśniej. O co dokładnie chodzi. U mnie jest tak że pedał gazu na wyłączonym silniku chodzi lekko. Na włączonym silniku na biegu jałowym obroty wkręcają się płynnie ale jak jadę Renią to jest takie wrażenie, że początek dodawania gazu np. ok. 1,5cm w dół to wtedy auto bardzo powoli przyśpiesza ale jak mu depnę więcej to on proporcjonalnie przyśpiesza do opadania pedału w dół. Wydaje mi się, że to jest dobre rozwiązanie bo jak chcę utrzymać jakąś prędkość to nie puszę uważać na czuły pedał tylko wiem, że te ok 1,5cm pedał może mniej więcej chodzić a prędkość nieznacznie się różni. Tak to przynajmniej jest u mnie ale nie wiem czy o to ci chodzi czy np. o ciężko chodzący pedał gazu na wyłączonym silniku.

 

Myślę, że chodzi chyba o to, że potencjometr gazu chodzi różnie w 2 twoich scenicach. Występują w elektronice np. 2 typy potencjometrów : 1 - od zera do max ma płynną regulację oporności a 2 - od zera oporność wzrasta powoli i im więcej kręcimy tym oporność wzrasta szybciej. Nie wiem jak one dokładnie się nazywają. Nie wiem czy takie występują w naszych autach i czy dlatego takie różnice mogą się pokazywać. Ale to mi do głowy właśnie przyszło. Jeśli się mylę to z góry przepraszam :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod maską masz potencjometr (DTI) może trzeba linkę podciągnąć. Tam jest regulacja na zabezpieczenie, wyciąga się je i podnosi linkę a potem blokuje. Może jest luz na lince i dlatego tak auto reaguje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zobaczę z tym luzem . No sorki może źle to napisałem o co mi chodzi. Ale dokładnie tak jak mówicie.W jednym delikatnie naciskam padał i leci w przód , a w tym drugim muszę mocniej wcisnąć tak jak mówisz z 1,5-2 cm żeby ciągnął do przodu. Idzie coś z tym zrobić ?jakaś regulacja na tym potencjometrze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest taka linka jak pisze zawisza1980 to faktycznie można zobaczyć naciąg tej linki czy nie ma luzu. Jeśli się okaże, że jest tylko potencjometr połączony przewodami ze sterownikiem to raczej samemu nic nie zrobisz, tak mi się wydaje. Jeśli faktycznie będzie tylko połączenie kablowe to są chyba tylko trzy możliwości: 1 - dwa różne potencjometry tak jak pisałem wyżej, 2 - ustawienia w sterowniku (przy położeniu takiej pozycji pedału dostaje odpowiednią dawkę paliwa, jak zmienia się rezystancja to odpowiednio rośnie w górę) delikatne w 1 scenicu a w drugim agresywne, że się tak wyrażę i 3- uszkodzony potencjometr . Nie wiem czy w ogóle mam rację :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Ja mam dci i pedał też jest taki niemrawy przez te pierwsze 1,5cm. Jak na jałowym ruszam w zakresie pierwszego 1cm to widzę, ze obroty się zmieniają, czyli sterownik dostaje informacje, ze coś go dotykam, ale żeby ruszyć dynamicznie muszę pedał wcisnąć mocno i stanowczo - dopiero "zatrybi".

 

Linkę mam taką samą jak na fotkach 3 posty wyżej. Można tę linkę doregulować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!