Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sonda lambda


man35

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Jak to jest z tymi sondami,czy absolutnie wszystkie silniki 16 zaworowe

mają dwie sondy ?Ja mam w tej rurce za katem gwint do sondy ale mam w nią wkręconą śrubę zaślepiającą Wygląda jakby cały układ wydechowy był oryginalny , czy to możliwe żeby z tego rocznika tak było i czy Renault fabrycznie montował tej firmy wydechy.Cały wydech jest firmy Walker.A czy fabrycznie wydechy wychodziły z takim zaślepieniem sondy lambda.

 

Pozdrawiam

 

Dodano: 28 lip 2011 - 18:16

Przepraszam proszę o pomoc użytkowników silników 1,6 16V.Czy jest ktoś na tym forum kto mógłby mi pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dwie sondy, jedną na kolektorze wydechowym, drugą za katalizatorem. Natomiast niektórzy koledzy mają jedną sondę. Nie wiem czy tak było fabrycznie, czy jakaś "obca" modyfikacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

 

Byłem właśnie przed blokiem sprawdzić działanie mojej sondy i sie bardzo zdziwiłem po na zwykłym mierniku pokazuje na wolnych obrotach 0,8-0,9 V i stoi a jak tylko lekko dodam gazu praktycznie ten sam luz na przepustnicy to wskakuje na 20 V a jak jest z 3000 obr.to jest 52 V.Czy jest to możliwe ?

 

 

Pozdrawiam Mirek

 

Dodano: 23 sie 2011 - 21:49

Witam ponownie

 

Byłem dzisiaj na Clipie.Wyszło że ze wzrostem temperatury silnika rośnie ciśnienie w kolektorze ssącym.Na zimnym silniku to po odpaleniu było około 0,3 bara a po 2 3 minutach dochodziło do 0,45 bara i tak już było cały czas.Majster mówił ze jest brak odpowietrzania silnika.Co może być powodem?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

 

Dodano: 26 sie 2011 - 10:07

Załatwiłem wczoraj z pracy wakuometr i zmierzyłem podciśnienie w kolektorze dolotywym i na wolnych jest 70 kpa i jak zwiększam obroty to nie za bardzo się zmienia.Książka sam naprawim podaje że podciśnienie powinno wynosić 32+-4 Kpa.Jak myślicie dlaczego u mnie jest takie duże.Czy może być problem z zasysanie powietrza czy z wydalaniem spalin z silnika.Czy przy zapchanym katalizatorze będzie rosnąć podciśnienie w kolektorze ssącym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.

Nie chcę zakładać nowego tematu bo też dotyczy on sondy lambda; napiszę tutaj.

Moje autko to Megane II kombi 1.6 benzyna + gaz, 2005 r., silnik K4M 760.

Otóż mój problem to sonda za katalizatorem wg interfejsu.

Interfejs pokazuje następujące błędy:

0136DF - Nieznany kod usterki

0136 - Sonda lambda za katalizatorem; zwarcie do masy - nieciągły

0141 - Ogrzewanie sondy lambda za katalizatorem; przerwa w obwodzie - nieciągły

Oczywiście na tablicy zegarów wyskakuje kontrolka CHECK ENGINE oraz SERVICE.

Ale mam pytanie odnośnie wyjścia komputera sterującego ogrzewaniem sondy.

Otóż ten sam interfejs podczas sprawdzania parametrów poniższych podaje:

Nazwa parametru: Wartość:

Przednia sonda lambda, podgrzewanie WŁĄCZONY

Tylna sonda lambda, podgrzewanie WYŁĄCZONY

Interesuje mnie dlaczego podgrzewanie tylnej sondy jest WYŁĄCZONE ? Sprawdzałem opór grzałki sondy i jest 6 Omów (to jest zamiennik - bo raz juz była wymieniana, wiem że oryginalna ma opór ok 10 Omów)

Nawet przy rozgrzanym silniku i dodaniu gazu ponad 4,5 tys obrotów/ min ogrzewanie się nie załącza...

Będę wymieniał oczywiście sondę i boje się że jeżeli komputer nie załącz wyjścia podgrzewającego to nowa sonda też dość szybko padnie.

Czy jest możliwe wyłączanie/włączanie w ogóle tego wyjścia podgrzewającego jakoś programowo ? Może poprzedni właściciel wyłączył ?

Pomożecie ?

Pozdrawiam

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez tomsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aston76 o co chodzi z pl-literkami, w regulaminie pisze że mają być i starałem sie je pisać.

BlackRaven a możesz wyjasnić dlaczego wyłączona ? I czy w całym zakresie pracy grzałka nie jest załączana ? A tak na marginesie to napiszę że wtyczkę sprawdzałem i nie była aż taka zła; mimo to i tak ją wyciąłem a sondę polutowałem na stałe i termokurczem zaiaolowałem. Oczywiście mówię o tej zepsutj sondzie bo jeszcze nie mam nowej. Nową też będę lutował. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!