Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czyszczenie "turbo"


Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś się za to zabierał? Dużo ludzi w szmelcwagenach robi to samemu, bo w warsztatach wołają im od 300 do 1000zł (zależy od regionu itd...). Robił to ktoś w naszych Renówkach? I czy jest sens, bo gdzieś, czytałem, że skoro nie mają zmiennej geometrii to się nie czyści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, ze większego, a nawet mniejszego sensu to nie ma. Turbinka z tych roczników nie posiada jak napisałeś zmiennej geometrii czyli ruchomych łopatek w kierownicy powietrza w korpusie i pierścienia nimi sterującego. Tak wiec nie ma co się sadzą zapaprać. Owszem będzie tam nagar ale to tylko nalot na wirniku i sztywnej konstrukcji obudowy. Nie będzie go jednak tyle by przytykał przeloty. Takie okopcenie, które po wyczyszczeniu powróci bardzo szybko. To tak jakbyś wytarł do czysta rurę pomiędzy tłumikami, niewiele trzeba przejechać by była ponownie brudna.

Moim zdaniem gra niewarta świeczki i szkoda paprać się z tym, lub wydawać na to niepotrzebnie pieniądze. Przynajmniej w tych modelach, gdzie turbinka nie ma ruchomych kierownic powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiennej geometrii czyli ruchomych łopatek w kierownicy powietrza w korpusie i pierścienia nimi sterującego

W tych niemieckich autach właśnie to się zapieka i dlatego czyszczą. Moim zdaniem nie powinieneś robić tego samemu. Przy rozbieraniu trzeba wymienić wszystkie uszczelniacze ale czyszczenie turbiny jaką mamy i tak nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra odpuszczam, zamierzam się za samodzielne wyczyszczenie EGR i Dolotu, ale nie wiem, czy podołam, a nie chce czegoś zepsuć? Jakieś sugestie, pomoce? A może taka zabawa nie będzie dużo kosztować u kogoś kto się na tym zna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie EGR zaślepiłem a jeżeli chodzi o dolot to wyczyściłem przewody i wypłukałem intercooler. W sumie syfu nie było dużo ale auto było sprowadzone więc zajrzałem wszędzie :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!