Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z mocą w megane 1.4 8v


Rekomendowane odpowiedzi

Pare dni temu złożyłem silnik i jak do tej pory ładnie cyka. Narazie póki jest na dotarciu to oszczędzam.

 

Dodano: 31 mar 2012 - 11:23

Zrobiłem ok 400 km i powiem szczerze, że silnik zrobił się mulasty. Ciężko go rozbujać, Olej przestał pobierać obroty ok. No ale myślałem, że na nowych pierścieniach będzie troche bardziej się zbierał. Porażka z tym wszystkim. Na postoju tak jak by ciężej na obroty się wkręcał niż przed remontem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dolocie powinno być ok. Zawory ustawiałem pare dni temu dolot 0,10, wylot 0,25.

 

Dodano: 06 kwi 2012 - 18:12

Okazało się że tłumik końcowy był przytkany nagarem, olejami i wodą z gazu. Pare dni temu go przeczyściłem i samochód odżył. Owiele lepiej się wkręca na obroty. Tylko jedno mnie niepokoi zmierzyłem mu ciśnienie na cylindrach i na 4 ledwie łapie 12,5 do 13 bar. To mnie dziwi, bo przed remontem miał 13,5 i najmniej 13. Oczywiście mierzyłem na zimnym i później na ciepłym i takie samo ciśnienie miał. Czyli podejrzewam coś z zaworami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś zmierzyłem jeszcze raz ciśnienie w cylindrach:

na zimno:

Liczę od koła zamachowego

1 - 11,5

2 - 11,5

3 - 11,5

4 - 12

 

Z próbą olejową

1 - 12,5

2 - 12,5

3 - 13,2

4 - 13,2

 

Na rozgrzanym silniku

1 - 11

2 - 11

3 - 11,5

4 - 11,5

 

Nie wiem o co w tym biega ale to dość za mało...

I czuć brak mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy artykuł ciekawi mnie tylko jake jest optymalne ciśnienie. W książce pisze 13,5 bara ale to fabryczne parametry zastanawia mnie ile po nie dużym przebiegu ma. Dolot raczej nie, bo nawet uszczelka pod kolektor była składana pod sylikon temp 350C. na mono wtrysku też powinno być ok. To którędy mógł by łapać lewe powietrze. A z zapłonem powinno być ok. W zimie ciężko odpalał ale teraz na dotyk, świece w miare nowe. Przewody troche już mają ale przebić brak, kopułka nowa, palec też. Pozostaje cewka ale pali i nic nie przerywa to chyba ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komplet świec i przewodów trochę kosztuje http://autocentrumsklep.pl/pl/p/RENAULT-1.4-1.6-KANGOO-MEGANE-PRZEWODY-SWIECE-NGK-RC-RN1203/513 ale jeśli twierdzisz ze są ok to może ciśnienia paliwa niema odpowiedniego, lub rozrząd o ząbek przeskoczył może

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd jest dobrze ustawiony, zawory też. W nocy dla pewności sprawdziłem przewody i nie ma żadnych przebić, świece czyściutkie bez nagaru. Oleju nic już nie pobiera. W sumie może za dużo wymagam od silnika o takim przebiegu. Może po szlifach nowych tłokach miał by większe sprężanie. Tylko zastanawia mnie ta próba olejowa i coś duża różnica wyszła. Może powinienem dać pierścienie nad wymiar i na zamkach spiłować trochę. Trudno rozbierać to już nie mam zamiaru, byle się turtał. Tyle że kasy poszło w h... i poprawa tylko w pobieraniu oleju. Bo 130 - 135 max mogę wycisnąć z trudem. Do 120 to z 40s do 60s mu potrzeba To polonezem bez problemu 2x szybciej do 160 dalej strach. Aj bagno z tym autem. Z chęcią oddał bym do dobrego mechanika ale wypłaty słabe i nie stać mnie na to. Jeszcze jak jest zimny to czuć mocy jak mu przybyło ale po nagrzaniu muł.

Edytowane przez drinkmaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może problem jest w jakości paliwa ?

Pamiętam, że kiedyś tankowałem tylko na lokalnym Orlenie (nie licząc wyjazdów w trasy, ale pod drodze łapałem się na Orlen). Ale tak sobie pomyślałem, że to jest silnik 75 KM, a zbiera się jak mojej mamy Uno (45 KM). Podjechałem na 123 Statoil-a, zatankowałem i co się okazało ? Auto zaczęło się lepiej zachowywać: cichsza praca i uczucie większej mocy pod nogą. Od tamtej pory nie tankuję na Orlenie, żadnym.

Nie robię tu żadnej reklamy, po prostu w mojej okolicy nam takie wrażenie, że Orlen chrzci paliwo lub kupuje jakieś zwietrzałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się z tobą co do jakości paliwa na orlenie, bo na zwykłych wioskach mają lepsze to fakt. Ale większość jeżdżę na gazie i na orlenie gaz mają nie najgorszy nie czuję różnicy z innymi stacjami. Lotos ma bardzo dobry gaz ale nie mam w pobliżu stacji. tak 75 kobyłek miał może jak z fabryki wyjeżdżał i do tego naciągnięte. Obroty do 3000 no może 3500 i dalej już nic chyba żebym go ciągnął pedałem w podłodze mase czasu. Jak by się dało to 1,6 bym bez wachania mu włożył ale teraz już nie mam zamiaru dokładać do tej skarbonki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O gazie mogę powiedzieć to samo, co mój post wyżej.

Co do sprawdzania kompresji, której wyniki napisałeś wyżej...

Jest ona w normie. Fakt faktem w dolnym przedziale, ale w normie. Na wzrost ciśnienia przy próbie olejowej ma znaczenie, ile oleju wlewa się do cylindra. Im więcej, tym pojemność komory spalania się zmniejsza i zwiększa się poziom kompresji (przy założeniu, zę zawory są szczelne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam jeszcze jedno pytanko. W sumie za długo ciągniemy tego posta ale nie chce mi się nowego otwierać. Co do regulacji zaworów czy jeśli ustawie wydechowe na 0,20 a nie 0,25 to czy będą tego jakieś konsekwencje? Strasznie mi coś klekocze i już parę razu ustawiałem luz książkowo ale wszystko jest ok. I może min zmniejszenie na wylocie pomoże?

Edytowane przez drinkmaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!