Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpie silnikiem na biegu jałowym


triplex130

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moje autko na biegu jałowym się strasznie trzęsie. Po lekkim dodaniu gazu wszystko jest już jak trzeba. Obroty na biegu jałowym mam w okolicy 750 a 950 (w zależności od humoru auta danego dnia). Po podniesieniu maski nie widać tego aż tak bardzo po silniku,ale w kabinie czuć wibracje, dodatkowo dosć mocno drga lewarek zmiany biegów (na światłach jak go chwycę,to wyglądam jak bym dostał ataku epilepsji )

 

Jeden z forumowiczów stwierdził że może to być niedowład jednego z wtyrskiwaczy. ale jak to ustalić bez użycia specjalistycznego sprzętu?

...ewentualnie inne przyczyny tych wibracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Poduszki przed chwila sprawdził mechanik (wszystkie są ok).

co do egr-u... co to jest? ,gdzie to jest>? (najlepiej pokazać na zdjeciu)

Dodatkowo zauważyłem ze mam strasznie mało mocy przy ruszaniu,a gdy obroty wejdą tak na 1100 to nagle zaczyna jechać jak należy.

Panowie nadal nie wiem jak wykluczyć uszkodzony wtryskiwacz (a już z kilku źródeł słyszałem ze to może być przyczyna szarpania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski trzeba sprawdzić. Mechaniczne, zrobi każdy fachowiec od diesli. U mnie były OK dlatego szukałem dalej. Aż w końcu trafiłem na fachowca, który sprawdził EGR-a. Wystarczyło odłączyć kostkę i auto chodzi OK. EGR nie jest potrzebny do niczego (ekologia - poprawia spaliny). W zwykłym dieslu bez turbiny silnik pracuje bez EGR-a. W dci bez EGR-a silnik nie odpali. Nie wiem jak w dti, ale odłącz kostkę na pracującym silniku i zobaczysz. U mnie w momencie odłączenia przestał szarpać, było to wyraźnie wyczuwalne - jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dci bez EGR-a silnik nie odpali

Bzdura. Zaleca się odłączanie EGR'a w celach testów czy działa prawidłowo. Może jakieś silniki dci nie odpalają bez EGR, ale większość odpala bez niego i często nawet nie sygnalizuje błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie te same objawy - trzęsienie budą na postoju. Regeneracja wtryskiwacza załatwiła problem. Koszt 150 (demontaż - montaż) + 150 (regeneracja). Sprawdzaj po kolei - na I idzie najwięcej ropy więc jest najbardziej narażony na kiepskie paliwo. U mnie tak faktycznie było. Sądząc po objawach masz to samo. Pzdr.

Edytowane przez mbart79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik naprawił^^

 

Okazało się że pierwszy wtryskiwacz podaje odpowiednia ilosć paliwa dopiero na wyższych obrotach.

Ma może któryś z kolegów zdjęcie silnika,w którym widać jak idą te wszystkie wężyki od podciśnienia? bo ja mam coś tam pomieszane?

(wiem... można poszukać zdjęcia na google,ale skąd pewność ze nie ma tam przeróbek?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Mój Scenic wykazuje pewne symptomy...

Przy ruszaniu z jedynki jest ok, problemów z odpalaniem nie ma. Czasem kiedy toczę się np. do świateł, zakrętu na osiedlu, wykonam manewr i auto sunie ok 20km/h to wrzucam dwójkę i chcę jechać dalej, po czym autem szarpie, nie gaśnie ale drgania są spore. Czy to poduszka silnika czy ewentualnie coś innego? Jakiś czas temu zmieniałem tuleje prawej półosi, może to półoś źle pracuje bo już na wykończeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!