Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpie silnikiem na biegu jałowym


triplex130

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moje autko na biegu jałowym się strasznie trzęsie. Po lekkim dodaniu gazu wszystko jest już jak trzeba. Obroty na biegu jałowym mam w okolicy 750 a 950 (w zależności od humoru auta danego dnia). Po podniesieniu maski nie widać tego aż tak bardzo po silniku,ale w kabinie czuć wibracje, dodatkowo dosć mocno drga lewarek zmiany biegów (na światłach jak go chwycę,to wyglądam jak bym dostał ataku epilepsji )

 

Jeden z forumowiczów stwierdził że może to być niedowład jednego z wtyrskiwaczy. ale jak to ustalić bez użycia specjalistycznego sprzętu?

...ewentualnie inne przyczyny tych wibracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Poduszki przed chwila sprawdził mechanik (wszystkie są ok).

co do egr-u... co to jest? ,gdzie to jest>? (najlepiej pokazać na zdjeciu)

Dodatkowo zauważyłem ze mam strasznie mało mocy przy ruszaniu,a gdy obroty wejdą tak na 1100 to nagle zaczyna jechać jak należy.

Panowie nadal nie wiem jak wykluczyć uszkodzony wtryskiwacz (a już z kilku źródeł słyszałem ze to może być przyczyna szarpania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski trzeba sprawdzić. Mechaniczne, zrobi każdy fachowiec od diesli. U mnie były OK dlatego szukałem dalej. Aż w końcu trafiłem na fachowca, który sprawdził EGR-a. Wystarczyło odłączyć kostkę i auto chodzi OK. EGR nie jest potrzebny do niczego (ekologia - poprawia spaliny). W zwykłym dieslu bez turbiny silnik pracuje bez EGR-a. W dci bez EGR-a silnik nie odpali. Nie wiem jak w dti, ale odłącz kostkę na pracującym silniku i zobaczysz. U mnie w momencie odłączenia przestał szarpać, było to wyraźnie wyczuwalne - jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dci bez EGR-a silnik nie odpali

Bzdura. Zaleca się odłączanie EGR'a w celach testów czy działa prawidłowo. Może jakieś silniki dci nie odpalają bez EGR, ale większość odpala bez niego i często nawet nie sygnalizuje błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie te same objawy - trzęsienie budą na postoju. Regeneracja wtryskiwacza załatwiła problem. Koszt 150 (demontaż - montaż) + 150 (regeneracja). Sprawdzaj po kolei - na I idzie najwięcej ropy więc jest najbardziej narażony na kiepskie paliwo. U mnie tak faktycznie było. Sądząc po objawach masz to samo. Pzdr.

Edytowane przez mbart79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik naprawił^^

 

Okazało się że pierwszy wtryskiwacz podaje odpowiednia ilosć paliwa dopiero na wyższych obrotach.

Ma może któryś z kolegów zdjęcie silnika,w którym widać jak idą te wszystkie wężyki od podciśnienia? bo ja mam coś tam pomieszane?

(wiem... można poszukać zdjęcia na google,ale skąd pewność ze nie ma tam przeróbek?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Mój Scenic wykazuje pewne symptomy...

Przy ruszaniu z jedynki jest ok, problemów z odpalaniem nie ma. Czasem kiedy toczę się np. do świateł, zakrętu na osiedlu, wykonam manewr i auto sunie ok 20km/h to wrzucam dwójkę i chcę jechać dalej, po czym autem szarpie, nie gaśnie ale drgania są spore. Czy to poduszka silnika czy ewentualnie coś innego? Jakiś czas temu zmieniałem tuleje prawej półosi, może to półoś źle pracuje bo już na wykończeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!