Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z światłami led w kierunkowskazach


Rekomendowane odpowiedzi

Szukam i szukam i nie mogę znaleźć.

 

Kupiłem ostatnio żarówki led do kierunkowskazów przednich. Sprawdzałem na baterii 12V i działają. Natomiast jak włożyłem do kierunkowskazów to już niestety nie (oczywiście gwint żarówki jest dokładnie taki sam jak przy standardowej żarówce). Dodam jeszcze że jak założę standardowe to wszystko działa jak należy.

Podłączyłem inne żarówki typu led do tylnego kierunkowskazu (gwint w tylnej jest inny) tego samego producenta i działają bez zastrzeżeń (migają troszkę szybciej ale to dlatego że jeszcze nie założyłem oporników).

 

 

Moje pytanie jest następujące:

1) od czego to może zależeć

2) jak tą sprawę rozwiązać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1- od polaryzacji, tzn. prawidłowym połączeniu + i - LED-ów z odpowiednimi przewodami zasilającymi.

2- jeśli po przemierzeniu zasilania wyjdzie, że jest odwrotne, a nie masz możliwości przerobić tego w żarówce, to trzeba pozamieniać przewody w cokole lub w dalszej kostce. W ostateczności przeciąć przewody i podłączyć je ponownie ale z tzw "przeplotem" i dobrze zaizolować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy LED-owych odpowiednikach żarówek 21W (Ba 15s, BaU 15s) do przednich kierunków, choćbyś cuda robił i zakładał odwrotnie, to nie uzyskasz tego, czego oczekujesz jeśli w instalacji na cokół (przykładowo) zamiast - będzie podany +

Jest to możliwe przy odpowiednikach W5W, stosowanych w bocznych kierunkowskazach.

Jedynie przemierzyć co gdzie w cokół jest podawane i dopiero odpowiednie kroki podjąć, by było zgodnie z LED-ami.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następna sprawa wygląda następująco

 

Mam żarówki typu led (gwint identyczny co w standardzie) do świateł tylnich drogowe/stop. Działające na baterii natomiast podczas wkręcania świecą, następnie jak są już wkręcone to przestają. Dodam że jak wcisnę hamulec to światła stopu się zaświecają.

 

Czy to też może mieć problem z polaryzacją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada ta sama.

Rozwiązanie to miernik, na którym można polaryzację odczytać czyli taki z cyfrowym wyświetlaczem w łapki i posprawdzać jak masz w aucie. Można też schematy przestudiować.

Następnie porównaj to z biegunowością podłączanej baterii, kiedy LED-y świecą.

Z tego co pamiętam, to już gdzieś na forum są opisane problemy z LED-ami dwuobwodowymi.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakie ledy chodzi ??

Jak z allegro to ja mam negatywne zdanie o nich. Uważam że stosowanie ich jako świateł stop lub migacza jest szaleństwem zagrażasz bezpieczeństwu swojemu i innym użytkownikom ruchu.

Nie będę tłumaczył ile trzeba diód żeby uzyskać jasność żarówki. A diody high power są drogie więc wykluczam że je posiadasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potem się jedzie za takim cwaniakiem i nie wiadomo kiedy hamuje. Wsadź tam normalne żarówki, bo z takimi cudami to tylko o problemy się prosisz. Ktoś Ci w dupę wjedzie, powie panom w niebieskich mundurkach, że nie widział stopu i masz pozamiatane.

Stop to światło istotne DLA INNYCH, więc się z nim NIE CUDUJE.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dodam że:

 

1 dioda 5050 smd ma 10 lm

 

Skuteczność świetlna żarówek zwykłych

W lm lm/w

15 90 6,0

25 220 8,8

30 315 9,7

40 420 10,5

60 710 11,8

75 940 12,5

100 1360 13,6

150 2160 14,4

200 3040 15,2

300 4850 16,2

500 8300 16,6

 

Dodam jeszcze że chińscy producenci zwiększają napięcie na diodę co powoduje większą skuteczność świecenia ale ich trwałość spada więc padają szybciej niż zwykłe żarówki

niekiedy po kilku tygodniach

Edytowane przez pawelsonx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampa jest homologowana z konkretnym typem żarówki, więc wsadzenie żarówki ledowej, szczególnie badziewnej chińszczyzny, unieważnia homologację. O ile w przypadku kontroli drogowej czy na SKP to przejdzie to w przypadku stłuczki czy wypadku można mieć ciepło.

 

Ale cały problem nie jest w tym, że ktoś wsadził ledy, kłopot jest w tym, że wsadza się byle gówno, bo dobre ledy kosztują sporo. Potem jedziesz za kimś kto ma taką chińszczyznę i nie wiesz co się dzieje.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!