Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Carminat Antena


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Temat dość dawny bo sierpniowy, ale odpowiem. Przy okazji może ktoś ma namiar na aktualne mapki.

Mam to "cudo" czyli Navi. Dostałem w spadku, po byłym właścicielu dwie płyty. Jedna polska, druga chyba oryginalna z Niemiec. Mówiło po niemiecku i francusku, potem przestawiłem na angielski. Słyszałem, że jest opcja z polskim ale na razie jest jak jest.

Chciałem trochę uaktualnić(Polska jest OK ale chyba można coś nowszego) Zacząłem zgłębiać temat, ale nie miałem czasu i zawiesiłem szukanie. Samo forum to kopalnia a jak jeszcze dorzucić net to juz kosmos. Trzeba to nagrać na płytke CD. Znalazłem jakieś uaktualnienie, ale mi zaginęło w kompie(musze poszukac gdzie to zapisałem)Nawet nie wiem czy pójdzie w aucie. Jak macie namiar na mapke Polski do ściągniecia to bardzo proszę dać znać, gdzie to leży i jak nagrywać. Chodzi także o prędkość zapisu pod nasze NAVI. To tak mi się przypomniało jakby ktoś znał.

Co do anteny to do NAVI są chyba inne, krótsze. Przynajmniej moja jest właśnie taka. Masz jeszcze nadajnik(może to nie jest fachowe określenie) wielkości powiedzmy pudełka zapałek. Ten interesik znajduje się na środku,na zewnątrz, pod plastikami przy szybie. Zdejmiesz plastik z lewej strony(patrząc od strony silnika) a pod nim powinien być interesik do anteny.Jak sprawdzić czy sprawne to nie mam pojęcia. Pewnie potrzebny fachowiec od naprawy elektroniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Waldizet

Jak już napisałem wcześniej antene masz na dachu. Jest inna niż przy zwykłej bo krótsza, twardsza. Jak zdejmiesz plastiki, wystarczy ten od strony pasażera(nie trzeba demontować wycieraczek) to zobaczysz pudełeczko. Na moim jest napis GPS. Pudełko jest podpięte pod kabel który chyba idzie do anteny na dachu.Rozbierałem jakiś czas temu ponieważ sprzątałem w tamtym rejonie. Moje pudełko leżało sobie luźno. Popatrzyłem i okazało się, że na prawym plastiku od szyby jest miejsce na wpięcie tego pudełka. Nie będzie latać bo wcześniej to sobie wisiało a raczej leżało. Tylko musze pamiętać, ze podpiąłem bo następnym razem mogę urwać. :)

Przy głośniku na desce to raczej nic nie ma. U mnie jest tak jak opisałem czyli antena plus to pudełko na zewnątrz a reszta elektroniki to pewnie w aucie.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fredi.

Dzięki za wskazówki.

Antenę na dachu mam tylko jedmą, cienka około 50 cm w przedniej części dachu.

Do pudełka doszedłem jest przykręcone do plastiku po stronie wyciaraczek nie demontowałem ale wizualnie wszystko ok.

Więc to nie jest jak pisałeś "...antene masz na dachu. Jest inna niż przy zwykłej bo krótsza, twardsza."

Czyżby w wersji nadwozia Expression było inaczej.

Prosze o sugestie.

Ikona nawi nieprzerwanie czerwona zagarek nie pamięta wprowadzonego czsu.

"adam1976...." sprzedał mi to autko.

Wszystkiego najlepszego w nowym 2012 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do navi i radia jest jedna antena.Mówiłem w tym sensie, że jak porównuje z innymi scenikami to większość ma długie lance. Moja to coś max 45 cm, jest sztywniejsza, ale można delikatnie zginać, taka jakby lekko skręcona, karbowana. Dalszy sąsiad ma scenika i jego antena jest dłuższa, ale on nie ma navi. Czasem patrze co kto ma na dachu i moja jest faktycznie krótsza. Jak kupowałem swojego to oglądałem identycznego ale bez navi. Teraz sobie przypomniałem o tej różnicy w antenie. Była taka jak kiedyś w renault 21 albo 19, nawet miałem gdzieś antenke od 19. Jak się jedzie to delikatnie się rusza a ta moja stabilniejsza.

Co do czasu to dwa razy wprowadzałem. Tzn nie odłączałem akumulatora, ale grzebałem w navi i dlatego byłem zmuszony ustawiać. Drugi raz jak była zmiana czasu(samo się nie przestawiło) Myślałem, ze jak jest navi to się zmieni z automatu. Twoja ikona powinna chyba zmienić kolor z czerwonego na zielony. Jutro zobacze jak to wyglada w moim przypadku.

 

Pytanko. Oprócz navi wszystko u ciebie działa, tzn radio, wyświetlacz? Na forum czytałem iż za problemy może odpowiadać to "pudełko". Jeśli wszystko sprawne to najlepiej podjechać do porządnego gościa, który naprawia TV, montuje radia. W tym pudełko jest pewnie jakaś elektronika. Sprawdzi, zmierzy. Zawsze coś a jak nic nie wykryje to trzeba szukać dalej.Twoja navi była sprawna i dopiero teraz padła czy jest tak od momentu zakupu? Czy masz mapę Polski a jeśli tak to co to jest?

 

W moim przypadku jest tak, ze moja navi była po niemiecku. Nauczyłem się nawet odrobine niemieckiego. :) Opcjonalnie mogła mówić po francusku. Mowa to był drobiazg. Najgorsze to te niemieckie słowa na ekranie. W końcu przy pomocy znajomego zmieniliśmy język na angielski(w komplecie dostałem płytkę instalacyjną na której był też język angielski) Wrzuciliśmy płytkę i udało się przestawić na anglika.Płytka była porysowana, ale zaskoczyło. Płytka od polskiej mapy też jest średnia. Niby działa, ale czasem jak klikam aby coś wyszukać(zdarza sie to raczej na nierozgrzanym aucie) to na kilka sekund wyskakuje plansza, że NO disc CD(jakoś tak) a potem normalnie działa.

Sprawdziłem i jest coś ciekawego. Są pobliskie miejscowości, ale zdarza się, że czegoś nie ma. To wina mapy, która akurat nie ma w swojej bazie takich miejscowości. Najzabawniejsze, że jak byłem w jednej z takich "nieistniejących" i z tamtego miejsca obrałem kurs, to dobrze pokazywało kolejne skręty, punkty. Czyli nie możesz znaleźć, ale jak już jesteś to wie gdzie jechać. W miastach i na głównych trasach jest w miarę dobrze. Przejrzałem listę i zdarza się, że jest malutka miejscowość a nie ma podobnej lub większej.

Sprzedawca dorzucił mape Polski, ale nie wiem na 100% co to za wersja. Płytka nie jest podpisana a ja nie zwróciłem uwagi bo płyta jest zawsze w CD pod siedzeniem pasażera.Widać że mniej więcej aktualna. Jak jadę głownymi trasami to mam zaznaczone większość rond. Inna sprawa, ze w dzisiejszych czasach nawet najlepsza navi nie nadąża za zmianami i trzeba by ciągle aktualizować.

Co do sporadycznego NO disc to teraz jest taka a nie inna pogoda więc podobno mogą być problemy(opinia z forum)W końcu racja bo jakbyśmy mieli komputer bez przerwy na powietrzu to wiadomo co by się działo. Tak czy inaczej płytki są porysowane.Szukałem czegoś nowego aby nagrać, ale ostatnio nie miałem czasu i nawet nie wiem gdzie tego szukać. Co patrzyłem to nie to. Na forum jakoś biednie :) Jak nie do innego auta, to znowu zbyt nowa wersja, albo problem z ciągnięciem. W kwestii techniczej to ma być nagrane na płytkę CD. Teraz pytanie w jakiej prędkości, jaka płytka minus, plus? Jak ktoś ma namiary na odpowiedni materiał to proszę o linka.

Edytowane przez fredi
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Długość anteny to aż 90cm, normalna cienka antena radiowa. Innych anten na dachu nie mam.

Co do radia działa ok. Mam instrukcję wg. niej postępowałem więc ustawiłem wszystko dostosowując parametry do posiadanego modelu auta.

Płyta nawi jest nagrana z mapą 2008r.,nie znam jej historii. Co jakiś czas się uaktywnia tzn.zmienia się kolor na niebieski.

Będę leciał browara jak ktoś przepisze 11-tą strone z instrukcji nawi.Zatytuowana "WŁACZANIE/WYŁĄCZANIE' raptem siedem zdań oczywiście po polsku.( Nawet z użyciem lupy nie mogę tego fragmentu rozszyfrować).

Dzięki za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o Starting Up/Closing Down?

System Carminat uruchamia się wkrótce po włączeniu. Po włączeniu zapłonu, wyświetlany jest komunikat ostrzegawczy. Po zatwierdzeniu przez naciśnięcie pokrętła, zobaczysz menu główne wyświetlacza.

System uruchamia się w ciągu kilku sekund, a następnie można wybrać potrzebne funkcje.

Podczas nawigacji w trybie czuwania, naciśnij pokrętło lub obrócić je tak, aby powrócić do trybu aktywnego.

Uwaga:

Po wyłączeniu, obraz zniknie, ale systemowi zajmuje to około 40 sekund, aby przejść w tryb wyłączenia. Akumulator pojazdu nie powinnien być odłączony podczas tej fazy.

Tak mniej więcej. W swojej potłumaczyłem niektóre strony, ale też nie mam wszystkiego bo nie miałem czasu. Na początku mojej zabawy z tym carminatem tłumaczyłem z niemieckiego na polski choć Niemca to znam tylko z widzenia :-) Dopiero jak zmieniłem wyświetlanie na anglika to ruszyłem do przodu. Nie jestem orlem w angliku, ale da się zrozumieć instrukcje.

Pytałem na forum czy coś się dzieje z navi jak odłaczę akumulator. Dostałem info, że nic. Tylko zegarek trzeba ustawić od nowa.

Edytowane przez fredi
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

fredi Dzięki browar leci.

Dowiedziałem się od poprzedniego właściciela, że jak uruchamiał samochód pokazywała się godzina 14 czy coś koło tego po czym samoistnie ustawiała się na właściwą. Z twojego opisu startu nawi tak powinno być a nie jest w moim przypadku-

po odłączeniu akumulatora.

Doszedłem do GPS Antenny Trimobile typ 34048-26 na podszybiu żadnych widocznych uszkodzeń.Potraktowałem WD po tym czasie jeździłem , niestety dalej czas nie zechciał się ustawić satelita dalej czerwona.

Mniemam, że jak odłączyłem baterię nie upłynęło tych 40 sekund o czym w instrukcji. Czy taki postępek mógł spowodować brak reakcji anteny na satelity.

Poszukam w pobliżu elektronika może sprawdzi czy to antena, którą nawiasem mówiąc wyjmuje się bez zdejmowania wycieraczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszedłem do GPS Antenny Trimobile typ 34048-26

A tak, tam było napisane Tri coś. Nie pamietam. Spisałem gdzieś oznaczenie, ale zaginęło w akcji.

Co do tego, że nic się nie dzieje jak wyłączymy akumulator to jak wiadomo teoria.Różnie bywa.Nie miałem tej "przyjemności" ale kiedyś trzeba będzie odłączyć akumulator.

Na forum podawano, ze oprócz tego Tri coś ważny jest kabel od anteny. Nie może być składany.

Masz takie objawy jak po wjeździe na parking podziemny :-) , ale raczej nie jeździsz w podziemiach. Wjechałem w piątek więc miałem przyjemność obserwować. O ile pamiętam to u mnie ciągle coś wyszukiwało choć wiadomo, że nie mogło znaleźć. Jak wyjechał z dziury to po nastu metrach zaskoczyło.

A spytam Ciebie w innym temacie. Pytałem innych co do dolnej osłony pod silnikiem. Masz coś takiego a jeśli tak to co? Pierwsza czy druga? W serwisie podali mi numer 7700838367 ale nie wiedzieli która to. Większość na forum skłaniała się do tej większej. Dziś w serwisie ustaliłem, że ta o numerze 7700418412 przechodzi w 7700838367. I ma być ta mniejsza. Wykonałem kilka telefonów do różnych serwisów i ma być ta mniejsza.

Mój odnośnik

Mój odnośnik

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak mniejsza osłona. Tzn duża też pasuje, ale bez sensu skoro mała jest w sam raz. Informowałem na foru mw w moim temacie, że udało mi się kupić oryginał, nawet prawie nówka bo zero zarysowań. Serwis chciał 460zł :) a ja nabyłem za 70 plus przesyłka.

Ledwie założyłem a brały już mrozy a wiesz jak to jest z plastikami w takiej temperaturze. Było max -8 to jeszcze OK.

 

Czasu dalej sam nie aktualizuje !!!

Kurcze, to masz problem. Sprawdziłeś tego Trimobila, ale czy masz pewność że kabel od anteny do Trimobila i pozostałe kable nie były np rozerwane a potem łączone?

Nie zrozumiałem. Nie aktualizuje czasu, ale navi działa?

Ogólnie może jeszcze raz odłącz akumulator.

Coś mało nas z tymi Navi w sceniku I phII i dlatego nie można ruszyć do przodu.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam.

Dalej drążę temat.Znalazłem i wymontowałem antenę.

Antena do nawi jest na podszybiu mniej wiecej w miejscu gdzie leży na zdjęciu od niej mocowanie.

Obraz 013.jpg]

Obraz 011.jpg]

Sama antena wygląda u mnie tak:

Obraz 015.jpg]

Obraz 018.jpg]

Pod fotelem pasażera wygląda to tak:

Obraz 007.jpg]

Obraz 009.jpg]

Obraz 010.jpg]

Złącze anteny typu SMB.

Antena Trimble wewnątrz okazała się skorodowana?!

Tu problem nie dostane prawdopodobnie po za ASO tej anteny. Uniwersalne owszem ale z przewodem 5m a tu jak widać przewód jest w odległosci 15 cm od puszki anteny odlączany.

Czy ktoś przeciągał przewód anteny , jak to najprościej zrobić?

 

Dodano: 11 sie 2012 - 16:06

Witam.

Zegar juz jest ok.

Przyczyną była antema GPS o której pisałem.Zakupiłen za 30zł.Leży w kieszeni siedzenia pasażera Ikopna satelity zielona - czyli wszystko gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!