Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samochodem po Słowacji


tylkoja

Rekomendowane odpowiedzi

Teoretycznie w to co w Polsce.

W praktyce:

Niezbędne wyposażenie pojazdu:

 pasy bezpieczeństwa na przednich siedzeniach (na tylnych jeżeli są zamontowane)

 zapasowe bezpieczniki elektryczne

 zapasowe żarówki (po jednej sztuce z każdego rodzaju)

 podnośnik samochodowy

 klucz do kół

 koło zapasowe

 linka holownicza

 trójkąt ostrzegawczy

 kamizelka odblaskowa (koniecznie umieszczona w kabinie pasażerskiej a nie w bagażniku!)

 apteczka samochodowa (wyposażona w: gaza hydrofilna, składana sterylna 7,5 × 7,5 cm – 10 szt.; jodyna – 50 ml; ustnik do sztucznego oddychania; folia izotermiczna; chusta trójkątna; rękawiczki gumowe; chusta foliowa 20 × 20 cm; plaster - szerokość 1,25 cm; bandaż sterylny – 4 szt.; kompresy hydrofilne, sterylne 10 × 15 cm i 6 × 5 cm; opaska gumowa 70 cm; opaska elastyczna 6 × 4 cm; plaster opatrunkowy 8 × 4 cm – 10 szt.; agrafki – 4 szt.; nożyczki; plastikowy pojemnik apteczki do transportu)

Światła mijania: obowiązek jazdy na światłach mijania przez cały rok przez całą dobę

Opony zimowe: obowiązkowe używania opon zimowych w okresie od 15 listopada do 15 marca. Zakaz używania opon okolcowanych. Używanie

łańcuchów dozwolone na drogach pokrytych warstwą śniegu wystarczającą do zabezpieczenia nawierzchni drogi.

Opłaty drogowe: korzystanie z autostrad i dróg szybkiego ruchu płatne w formie winiet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem zatrzymywany chyba z 15 razy i nigdy nie sprawdzano apteczki/kamizelki itd. Ale nigdy nie wiadomo na kogo trafisz.... Co lepsze słyszałem, że umieszczenie nawigacji (przenośnej) ma też znaczenie - podobno nie może ograniczać widoczności itd. ale może lepiej niech ktoś to jeszcze potwierdzi (ja mam info od tubylców) ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z krzyżykiem na lusterku nie jedź przez Słowację!

Oceny: / 8 Słaby Super

27.11.2009.

 

Porucznik Jana Buocova z Preszowa oraz podkomisarz Paweł Międlar uważają, że współpraca polskiej i słowackiej policji układa się znakomicie

RZESZÓW. Polscy policjanci uczyli się języka słowackiego, a także brali udział w ćwiczeniach symulujących atak terrorystyczny.

 

 

 

Od 20 listopada nie można na terytorium Słowacji mieć przyczepionego GPS do szyby, a także krzyżyka powieszonego na lusterku. O nowych przepisach poinformowali w środę słowaccy policjanci podczas spotkania podsumowującego projekt "Rozwój polsko-słowackiej współpracy transgranicznej w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości", współfinansowany przez Unię Europejską.

Polscy oraz słowaccy policjanci przeprowadzili szereg warsztatów i szkoleń, m.in. w zakresie zapobiegania atakom terrorystycznym, a także treningi dla negocjatorów policji. Opracowano również wspólne raporty i analizy prezentujące aktualne zagrożenia w obszarze przygranicznym. Efektem dotychczasowej współpracy są wspólne patrole. W 2008 roku było ich 58, a w 2009 roku 61. - Nie chodzi o to, żeby wspólnie karać, ale działać prewencyjnie - wyjaśniał płk Jan Pivovarnik, zastępca Dyrektora Wojewódzkiej Dyrekcji Korpusu Policji w Preszowie. Z kolei insp. Józef Gdański, Komendant Wojewódzki Policji, podkreślał, że odkąd podjęto współpracę, policja nie odnotowuje skarg od Słowaków, którzy często nie rozumieli, co się do nich mówi. To wynik dodatkowych kursów języka słowackiego dla polskich policjantów, a odkąd nasi południowi sąsiedzi weszli do strefy euro, coraz więcej z nich przyjeżdża do Polski.

powyższy cytat pochodzi z forum.cro.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w zeszlym roku na nartach w Jasnej w ciagu 12 dni miałem 3 spotkania z niebieskimi - jeden byl "teoretycznie" moja wina a dwa TOTALNA probą naciagniecia i nagiecia rzeczywistosci - skonczylo się jedna pokuta na 10 euro - z dwoch pozostalych sie wybronilem chociaz nie bylo to latwe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!