Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mam ASR czy ASR+ESP?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.

Od 2-3 tyg. jestem właścicielem Megane II phI 2004r. 1.9dCi (120KM).

Poje pytanie dotyczy systemów ASR i ESP. Mianowicie które z tych systemów auto posiada?

Pod kierownicą z lewej strony jest przycisk z symbolem trójkąta, w środku ikona auta z dwoma falami (żadnych napisów). Po naciśnięciu zapala się kontrolka z takim symbolem i napis "ASR AUS" (wersja niemiecka). Po kolejnym wciśnięciu przycisku wszystko wraca do normy. Oczywiście przy uruchamianiu kontrolka zapala się na kilka sekund i gaśnie.

Czy bez testowania w praktyce (niestety środek lata nie daje najlepszych warunków), można stwierdzić czy auto ma samo ASR czy też ASR+ESP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Nie możesz mieć ASR nie mając ESP. Może być natomiast odwrotnie.

 

Chyba w renault tylko , rodzice mają BMW e46 i mają tylko ASR bez ESP to samo znajomi w pasacie B5 , chyba że tylko renault ma taka politykę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ja nie słyszałem o takich przypadkach, ale nie mówię, że nie masz racji. Wydaje mi się, że w Renaultach jest jedno i drugie.

Jakby ktoś chciał więcej poczytać o systemach

http://pl.wikipedia.org/wiki/System_kontroli_trakcji

http://pl.wikipedia.org/wiki/ESP_%28motoryzacja%29

A tak na prawdę ważne by mieć olej pod kopułką i jeździć tak, by nie musieć z tych systemów korzystać ^^ czego sobie i Wam życzę ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też gdzieś czytałem że niby w tym modelu były montowane albo oba systemy (ASR+ESP) albo wcale, ale dobrze by było jak by ktoś to potwierdził, np. osoba która kupowała takie auto w salonie. A może by się dało jakoś po nr VIN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rafał.985 - dlatego własnie wydawało mi się że nie może być ASR bez ESP. Bo własnie tak jest w "407" moich rodziców - przy starcie nic, a ESP jest. W Megi na bank są oba systemy, bo przypomniałem sobie kiedyś jak miałem ostrzejszą sytuację na drodze i ESP zaczęło działać ( moim zdaniem jest trochę zbyt "wyczulone" - ingeruje jak dla mnie za wcześnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zależy tylko i wyłącznie od polityki firmy , ASR daje tylko tyle że zapobiega poślizgowi kół ( reguluje prędkość obrotową kół żeby unikać poślizgu kół ) natomiast ESP kontroluje trakcje czyli poślizgi kiedy próbuje nam samochód obrócić . Z tego co mi wiadomo to M2 S2 itp. miały już chyba obs systemy jednocześnie natomiast nie wiem jak to wyglądało w m1 itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Gdzieś znalazłem wykazy wyposażenia dla poszczególnych wersji dla tego auta i tam oba systemy widnieją w jednej rubryce więc można po tym wnioskować, iż w tych Megankach (MII PHI) montowano albo oba systemy (ASR + ESP) albo wcale. Zawsze to lepiej mieć więcej w wyposażeniu niż mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault nie rozgranicza tych systemów. Albo masz oba razem alebo nie masz żadnego.

W nnych markach występują one osobno: np VW bardzo często ma sam ASR. Co do mechanizmów to jakby łatwiej jest dołączyć ASR do ESP bo to właśnie ESP jest o dużo bardziej zaawansowanym technologicznie systemem (wykorzystuje doużo więcej czujników i ma bardziej skomplikowane algorytmy). ASR jedynie wykorzystuje czujniki ABS do zbadania prędkości obrotowej kół napędzanych i jak występuje różnica to przyhamowuje koła. W ESP są czujniki przyspieszeń, kąta skręcenia kierownicy, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Renault ESP (zastrzeżony znak Mercedesa) nazywa się oficjalnie bodajże ESC. W megane II, podobnie jak w Megane III w skład ESP (ESC) wchodziło i wchodzi także ASR. Nie ma co się tu rozpisywać o tych systemach, bo każdy może poczytać. W każdym razie ESP (ogólnie, bo każdy producent nazywa to inaczej) ma kontrolować tor jazdy, więc wykorzystuje w tym celu inne systemy i ich czujniki. A ASR jest jednym z podstawowych takich systemów, więc trudno, aby go nie było w aucie z ESP. W końcu przecież zadaniem ASR jest nie tylko zapobieganie "buksowaniu" kół przy ruszaniu, ale jak sama nazwa wskazuje ślizganiu się kół. Sprawdzenie działania ASR na suchym asfalcie wcale nie jest takie oczywiste, bo przy naprawdę gwałtownym ruszaniu mogą zapiszczeć opony, ponieważ ASR może być za wolny w działaniu. Tak jak i przy gwałtownym hamowaniu na suchym asfalcie w aucie z ABS też zapiszczą opony, a nawet zostawią niewielkie ślady, jak krótkie blokowanie kół wyprzedzi działanie ABS. ASR najlepiej sprawdzić na śliskiej nawierzchni i jak zadziała to zapali się kontrolka. Wg mnie to z zasady nie ma samochodów z systemem kontroli toru jazdy (jakby go nazywać), w skład którego nie wchodziłby system ASR.

Edytowane przez martello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!